כ"א אייר התשפ"ד
29.05.2024
טור באנגלית

בעיתון הפופולרי בארה"ב: עמית סגל בביקורת על ממשל ביידן

"במקום לסייע כמובטח, ארצות הברית מפריעה. בהחלטה למנוע משלוח נשק מישראל היא משגרת לחמאס משלוח של הנשק היקר ביותר: תקווה"

בעיתון הפופולרי בארה"ב: עמית סגל בביקורת על ממשל ביידן
עמית סגל צילום: מתוך שידורי חדשות 12

הפרשן הפוליטי עמית סגל מפרסם טור מיוחד ב'וול סטריט ג'ורנל', העיתון השני הנפוץ ביותר ברחבי ארצות הברית, ובו הוא מותח ביקורת על יחסו של ממשל ביידן כלפי ישראל.

"ארצות הברית כשלה בעשרים השנה האחרונות במאמצים שאליהם התחייבה להילחם בטרור ולמנוע מעזה – הלא היא "האזורים שאותם תפנה ישראל", להוות איום על מדינת היהודים. כשלה, או בעצם לא התאמצה במיוחד: כאשר חמאס השתלט על הרצועה, ארצות הברית לא עשתה דבר", כותב סגל בטורו.

עוד הוא טוען, "הנשיא אובמה שלל מישראל טילי הלפייר במבצע הצבאי נגד חמאס בקיץ 2014, וביידן לחץ על ישראל לעצור מבצע צבאי אחר בעזה, במאי 2021. בחישובי חמאס הם יכולים תמיד לקוות להחזיק מעמד במנהרות עד לרגע שבו הנשיא יגיד לישראל: עד כאן".  

דוברות הבית הלבןנשיא ארה"ב ג'ו ביידןצילום: דוברות הבית הלבן

"כעת", כותב סגל, "בהצהרתו חסרת התקדים על עצירת חימושים, משלים הנשיא את גריסת המסמך. ההשלכות יהיו אסוניות. האיזור כולו, והעולם כולו, מתבוננים על הדרך שבה מתנערים נשיאים מהתחייבויות עבר ומשותפה אסטרטגית".

"היו ימים שבהם הצהרה אמריקנית הייתה כמו הדולר: היא כובדה בכל מקום, מוצר נחשק עובר לסוחר. הדולר אינו מה שהיה פעם וגם הבטחות נשיאותיות: אין פלא שערב הסעודית מגיעה לוושינגטון עם סל דרישות בלתי נסבל, מכור גרעיני ועד ברית הגנה, ודורשת לכך ערבויות. בימים שבהם ארצות הברית עמדה בדבריה, לא היה צורך בשוחד כה בוטה וגם לא באישור ברוב מיוחס בסנאט".

"במקום לסייע כמובטח, ארצות הברית מפריעה. בהחלטה למנוע משלוח נשק מישראל היא משגרת לחמאס משלוח של הנשק היקר ביותר: תקווה".

ג'ו ביידן ממשל ביידן הממשל האמריקני ארצות הברית עמית סגל וול סטריט ג'ורנל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד