כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024
התרחקה מאירופה

גאורגיה אישרה את "החוק הרוסי" לאחר מכות בפרלמנט

הפרלמנט הגאורגי אישר את "חוק הסוכנים הזרים". מתנגדי החוק מזהירים שהוא מנוגד לדמוקרטיה ויפגע בסיכויי ההצטרפות גאורגיה לאיחוד האירופי. לפני אישורו חברי הפרלמנט הלכו מכות

גאורגיה אישרה את "החוק הרוסי" לאחר מכות בפרלמנט
המכות בפרלמנט צילום: צילום מסך

הפרלמנט בגאורגיה אישר אתמול (שלישי) את "חוק הסוכנים הזרים" השנוי במחלוקת שהוביל להפגנות סוערות במדינה כולל מכות בין חברי פרלמנט. כעת החוק יגיע לאישור סופי של נשיאת גאורגיה, סלומה זוראבישווילי.

המכות בפרלמנט צילום: רשתות חברתיות

באירופה דווח כי הנשיאה הודיעה שהיא מתכוונת להשתמש בזכות הווטו שלה ותבטל את החוק, אך ייתכן שלאחר מכן הפרלמנט הגאורגי, שנשלט על-ידי מפלגת השלטון ובעלות בריתה המקורבים לרוסיה, יצביע על החלטתה ויבטל אותה.

מחוץ לבניין הפרלמנט התאספו אתמול מפגינים רבים, שהגיעו למחאה עם דגלי גאורגיה והאיחוד האירופי. הם ניסו לפרוץ מחסומים שהקימה המשטרה ולהיכנס לבניין כדי לשבש את ההצבעה. המשטרה השתמשה בגז מדמיע כדי לפזר את ההפגנה, ועצרה כמה מהם.

החוק אושר ברוב של 84 מתוך 150 מחוקקים. לאחר מכן צעקו מפגינים מחוץ לבניין: "עבדים רוסים!".

החוק מאשר לסמן ארגונים שמקבלים מימון משאר מדינות העולם. מבקריו טוענים כי הוא יפגע בין היתר קשות בחופש העיתונות.

"חוק הסוכנים הזרים" שאותו אישר הפרלמנט יחייב כל כלי תקשורת וכל ארגון לא-מסחרי שיותר מ-20% מהמימון שלהם מגיע מחו"ל להירשם כגוף ש"מקדם את האינטרסים של גורם זר". המפגינים מכנים אותו "החוק הרוסי", משום שמשטרו של פוטין משתמש בחקיקה דומה נגד כלי תקשורת עצמאיים והאופוזיציה ברוסיה.

"אנחנו לא רוצים את המשטר הסובייטי שההורים שלנו חיו בו", אמר קאטו סלוקבדזה, מפגין שהגיע למחאה בטביליסי נגד החוק: "אני חושב שכל אדם צריך לצאת לרחוב ולומר לא לחוק הרוסי וכן לאירופה".

בארה"ב ובאיחוד האירופי, מזהירים שהחוק יפחית את סיכויי גארוגיה להתקבל לאיחוד האירופי. גאורגיה נמצאת ברשימת המדינות המועמדות להצטרפות לאיחוד האירופי, ובאיחוד הזהירו כי החוק יקשה על הצטרפות העתידית.

 

רוסיה גאורגיה האיחוד האירופי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד