ה' סיון התשפ"ד
11.06.2024
במהלך השנה האחרונה

97% מהארגונים שנפגעו ממתקפות כופר פנו לרשויות אכיפת החוק

בניגוד לעבר, 97% מהארגונים שנפגעו ממתקפות כופר עמדו בקשר עם רשויות אכיפת החוק, כך עולה מדוח הכופר של סופוס "סביבת האיומים מתפתחת כל הזמן - והיא חמורה ומורכבת יותר מאי פעם"

97% מהארגונים שנפגעו ממתקפות כופר פנו לרשויות אכיפת החוק
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: unsplash

סופוס, מובילה עולמית של פתרונות אבטחה חדשניים שמסכלים מתקפות סייבר, פרסמה ממצאים נוספים מהסקר השנתי שלה "State of Ransomware 2024".  על פי הדו"ח, 97% מהארגונים שנסקרו ואשר נפגעו ממתקפות כופר במהלך השנה האחרונה, עמדו בקשר עם רשויות אכיפת החוק ו/או גופים ממשלתיים רשמיים בניסיון לקבל סיוע סביב השלכות המתקפה.

בנוסף, יותר ממחצית (59%) מהארגונים שפנו לרשויות אכיפת החוק העידו כי היה מדובר בתהליך קל או קל למדי. רק 10% מהנסקרים אמרו שהניסיון לקבל סיוע היה תהליך קשה.

בהתבסס על הסקר, ארגונים שנפגעו פנו לרשויות אכיפת החוק ו/או לגופים ממשלתיים רשמיים בניסיון לקבל מגוון של כלי סיוע במסגרת ההתמודדות עם מתקפות הכופר. 61% דיווחו כי קיבלו עצות לגבי התמודדות עם מתקפות הכופר, בעוד ש-60% קיבלו סיוע בחקירת המתקפה. 58% מהארגונים שבהם הוצפנו נתונים, קיבלו עזרה מרשויות החוק כדי לשחזר נתונים.

יח"צ סופוסצ'סטר וישנייבסקי, מנהל טכנולוגיות ראשי בסופוסצילום: יח"צ סופוס

"חברות נמנעו באופן מסורתי מהתקשרות עם רשויות החוק, מחשש שהתקיפה שלהן תהפך ציבורית. הם חששו שאם יוודע שהם נפלו קורבן למתקפת כופר, זה עלול להשפיע על המוניטין העסקי שלהם ולהחמיר את מצבם. שיימינג של קורבנות היה גם הוא חלק מהשלכות הפגיעה בחברות וארגונים. אבל בחזית זו נרשמה התקדמות, הן בקהילת האבטחה והן ברמת הממשל. תקנות חדשות בנושא דיווח על אירועי סייבר נרמלו את הקשר עם רשויות אכיפת החוק, ונתוני הסקר אכן מראים שארגונים נוקטים היום צעדים בכיוון הנכון", אומר צ'סטר וישנייבסקי, מנהל טכנולוגיות ראשי בסופוס.

"אם המגזר הציבורי והפרטי ימשיכו לסייע במאמץ קבוצתי לעסקים, תמשיך ותשתפר יכולתנו להתאושש במהירות ולאסוף מידע מודיעיני כדי להגן על אחרים ואף להטיל אחריות על מבצעי ההתקפות", הוסיף.

מתקפות כופר מתקפות סייבר סופוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד