ה' סיון התשפ"ד
11.06.2024
ניצול ציני

האזינו לשיחת ההונאה: הזמין עשרות מגשי פיצה בכרטיסי אשראי של אזרחים תמימים

חוקרי מפלג ההונאה במחוז ירושלים השלימו חקירתו של נאשם בעבירות הונאה מתוחכמות בשווי מוערך של כחצי מיליון ש"ח, תוך ניצול ציני של רצון הציבור לסייע לחיילים בעת מלחמה | לאחר שמעצרו הוארך מעת לעת, הגישה נגדו התביעה המשטרתית את כתב האישום

האזינו לשיחת ההונאה: הזמין עשרות מגשי פיצה בכרטיסי אשראי של אזרחים תמימים
שיחת טלפון. אילוסטרציה צילום: pixabay

החקירה במשטרה החלה בעקבות תלונה שהתקבלה בתקופה האחרונה מבית עסק בעיר ירושלים לממכר פיצות, לפיה בעל העסק נעקץ על ידי אדם שיצר קשר טלפוני וביצע הזמנה של עשרות מגשי פיצה עבור חיילי צה"ל כמחווה וכהוקרה על פעילותם במסגרת מלחמת "חרבות ברזל".

מיד עם קבלת התלונה, פתחו חוקרי ההונאה שביחידה המרכזית של מחוז ירושלים בחקירה סמויה בשיתוף פעולה עם חברות האשראי.

שיחת העוקץ צילום: דוברות המשטרה

מחקירת המקרה במחוז ירושלים, עלה כי זמן קצר לאחר שהנאשם ביצע את ההזמנה, הוא התקשר בשנית לבית העסק וביקש לשלוח לחיילים גם תרומה כספית ועל כן, ביקש לתת לשליח שיגיע לאסוף את משלוח הפיצות גם סכום כסף רב במזומן, ולחייב על כך את פרטי כרטיס האשראי שמסר. עלות מגשי הפיצה הרבים והכסף המזומן במקרה זה, הסתכמה בסכום של עשרות אלפי ש"ח. 

כעבור זמן מה, הגיע שליח שאסף את ההזמנה היקרה מבית העסק. רק כעבור מספר ימים, התברר לבעל העסק כי העסקה בוצעה באמצעות פרטי אשראי שהושגו במרמה מאזרחים תמימים.

במסגרת חקירה סמויה שנפתחה כאמור ביחידת ההונאה במחוז ירושלים בשת"פ חברות האשראי, התחקו חוקרי המשטרה ואיתרו עשרות מקרי הונאה נוספים שאירעו בירושלים ובמקומות שונים ברחבי הארץ. 

גם שם, פעל הנאשם בדרך ערמומית, בכסות תרומה מעמקי ליבו לחיילי צה"ל, ובכך הצליח להונות עשרות בתי עסק בסכום כספי מוערך של כחצי מיליון ש"ח לאחר ששלח מאות מגשי פיצה, תרומות כספיות, והזמין יינות ומשקאות אלכוהוליים שונים בכספי אחרים.

ממצאי החקירה במשטרה העלו כי את פרטי כרטיסי אשראי, השיג הנאשם במרמה מבתי עסק ומאזרחים תמימים, תוך התחזות לנציג של חברות האשראי השונות.

בתאריך 17.4.24 הפכה החקירה לגלויה, בעת שאותר הנאשם (48) בבית מלון בעיר אשדוד. הוא נעצר על ידי בלשי המשטרה והועבר לחקירה ביחידת ההונאה בירושלים, לאחר שהצטברו נגדו מקרים רבים של עבירות הונאה ושימוש שלא כחוק בפרטי אשראי.

לאחר שמעצרו של הנאשם הוארך מעת לעת וגובשה תשתית ראייתית למעשיו הרבים, הגישה יחידת התביעות המשטרתית של מחוז ירושלים את כתב האישום נגדו, לצד בקשה להורות על מעצרו עד לתום ההליכים. כתב האישום כולל מקרים ואישומים רבים של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, ניסיון שימוש או שימוש ברכיב חיוני באמצעי תשלום.

הונאה עוקץ פיצה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד