כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024
סוגיית "היום שאחרי"

גלנט בביקורת חריפה על נתניהו שלא נשאר חייב ומגיב לו: "חלופה מסוכנת למדינת ישראל, יעלה בדם"

שר הביטחון מתח ביקורת חריפה על חוסר העיסוק בסוגיית "היום שאחרי" ורמז כי נתניהו לא מקדם דיון בנושא: "כבר כמה חודשים אני מעלה את הנושא בקבינט - ללא תשובה. שלטון פלסטיני מקומי זה לפני הכול אינטרס ישראלי", הדגיש השר

גלנט בביקורת חריפה על נתניהו שלא נשאר חייב ומגיב לו: "חלופה מסוכנת למדינת ישראל, יעלה בדם"
בנימין נתניהו ויואב גלנט צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שר הביטחון יואב גלנט מסר אחר הצהריים הצהרה לתקשורת, בה מתח ביקורת חריפה על ראש הממשלה נתניהו בסוגיית "היום שאחרי". גלנט האשים כי נתניהו לא מקדם דיון בנושא עתיד הרצועה לאחר המלחמה, מה שעשוי להביא לממשל צבאי ישראלי ברצועה.

"כל עוד חמאס משמר את השליטה האזרחית ברצועת עזה הוא עלול לשקם את כוחו", הזהיר שר הביטחון. "עלינו לחסל את יכולתו השלטונית של חמאס. המפתח לכך הוא פעילות צבאית וביסוס גורם צבאי חלופי. בהיעדר חלופה כזו יוותרו רק שתי חלופות גרועות - שלטון חמאס או ממשל צבאי ישראלי. אי-החלטה תשחק את ההישג הצבאי, ותחבל בסיכויים להגיע למתווה לשחרור החטופים".

הסקירה הביטחונית המלאה של השר יואב גלנט צילום: לע"מ

לטענת שר הביטחון, "כבר כמה חודשים אני מעלה את הנושא בקבינט - ללא תשובה. שלטון פלסטיני מקומי זה לפני הכל אינטרס ישראלי. לצערי, הנושא לא הובא לדיון, ולא הובאה חלופה אחרת לדיון במקומה. מתפתחת מגמה מסוכנת שמקדמת ממשל צבאי ישראלי ברצועת עזה, זו חלופה מסוכנת למדינת ישראל".

"ממשל צבאי ישראלי בעזה יהפוך להיות המאמץ הביטחוני הראשי של ישראל בשנים הבאות, יעלה בדם ללא תכלית ויביא גם מחיר כלכלי כבד", אמר גלנט בהצהרתו. "לא אסכים להקמת ממשל צבאי ישראלי בעזה, אסור לישראל לעשות זאת".

"אני קורא לנתניהו לקבל החלטה ולהכריז שלא יתקיים ממשל צבאי ישראלי ברצועת עזה ותקודם מיידית חלופה שלטונית לחמאס ברצועה. עכשיו, כרגע", הוסיף שר הביטחון.

תגובת ראש הממשלה נתניהו לגלנט צילום: לשכת ראה"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב לו כעבור שעה בסרטון וידאו שצולם בלשכתו: ״אני לא מוכן להחליף חמסטאן בפתסטאן. התנאי הראשון ליום שאחרי הוא לחסל את החמאס ולעשות את זה בלי תירוצים״, אמר נתניהו.

יואב גלנט שר הביטחון נתניהו עזה חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד