כ"א אייר התשפ"ד
29.05.2024
סערה פוליטית

התגובות לנאום שר הביטחון: "כדי לנצח במערכה יש לפטר סוף סוף"

אחרי ששר הביטחון תקף בחריפות את ראש הממשלה במערכת הפוליטית הגיבו. סער ביקר: "רחוקים מחיסול חמאס". בן גביר: "הוא נכשל, צריך להחליף אותו". קרעי: "תחתיו, שלטון צבאי הוא בהחלט אפשרות גרועה"

התגובות לנאום שר הביטחון: "כדי לנצח במערכה יש לפטר סוף סוף"
שר הביטחון גלנט בגבול רצועת עזה צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

המערכת הפוליטית סוערת הערב (רביעי) אחרי נאומו של שר הביטחון יואב גלנט שתקף בחריפות את ראש הממשלה בנימין נתניהו וטען כי הוא לא מקבל החלטות בסוגיית היום שאחרי ברצועת עזה.

סגן ראש הממשלה ושר המשפטים, יריב לוין, הגיב לנאום ואמר: "עם ישראל אינו מוכן להיות מושפל. עם ישראל אינו מוכן להיות מובל לתהליך אוסלו 2, שיוביל את ישראל לאסון נוסף. עם ישראל לא יסכים למסור את עזה לשליטת רשות הטרור הפלסטינית. עם ישראל יודע שביטחון ישראל יושג רק בנחישות לנצח, ולא בהסתמכות על הבטחות לשקט מצד המחבלים השפלים וארגוניהם השונים".

יו"ר המחנה הממלכתי, השר בני גנץ מגבה את גלנט ואומר: ״שר הביטחון אומר דברי אמת - אחריותה של הנהגה היא לעשות את הדבר הנכון עבור המדינה, בכל מחיר.״

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר תקף: "מבחינתו של גלנט, אין הבדל בין אם בעזה ישלטו חיילי צה"ל, לבין אם ישלטו בה מרצחי החמאס. זו מהות הקונספציה של שר ביטחון שכשל בשבעה באוקטובר, וממשיך להיכשל גם עכשיו. שר ביטחון כזה חייב להיות מוחלף כדי להשיג את יעדי המלחמה".

יו״ר הציונות הדתית שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳, הגיב לדברי גלנט בסרטון מצולם ואמר: "שר הביטחון גלנט הודיע היום למעשה על תמיכתו בהקמת מדינת טרור פלשתינית כפרס לטרור ולחמאס על הטבח הנורא ביותר שבוצע בעם היהודי מאז השואה. גלנט מתחבא מאחורי אמירות אמורפיות על "גורם שלישי" שהוא לא חמאס ולא ישראל כדי להחביא את האמת. אבל האמת היא שאין שום גורם כזה".

תגובת השר בצלאל סמוטריץ' לדברי שר הביטחון גלנט צילום: לשכת השר

השר שלמה קרעי כתב: "בדבר אחד אני יכול להסכים איתו - כל עוד הוא שר הביטחון, שלטון צבאי הוא בהחלט אפשרות גרועה. אפשר לסדר את זה". 

השרה אורית סטרוק קראה לגלנט להתייצב "מול משפחות חללי צה"ל ויגיד להן שבשביל זה (שליטה של הרש"פ) נפלו יקיריהן".

יו"ר 'הימין הממלכתי' חה"כ גדעון סער כתב: כי "ישראל לא הצטיינה מעולם בלקבוע לשכניה מי ישלוט עליהם. למען האמת - ברור למדי שגם אם היה גורם פלסטיני כזה (ספוילר: אין, לעת עתה) - לא היה לו שום סיכוי אם היה מקבל שלטון כחלק ממהלך ישראלי. בנוסף לכך - הרשות הפלסטינית מתנה את כניסתה לעזה במהלך רחב יותר של הקמת מדינה פלסטינית ביו״ש ובעזה - דבר שהוא סכנה אסטרטגית לישראל". 

לדבריו, "אין חלופה לחיסול החמאס כגורם שלטוני וצבאי בעזה. משם אנחנו עדיין רחוקים. בנושא הזה לא שמענו הערב משר הבטחון איך אנחנו מתקדמים לכיוון השגת היעדים. גם לא שמענו ממנו מתי מחזירים את תושבי הצפון לבתיהם. תפקיד מערכת הביטחון להוביל להחזרת הביטחון בדרום ובצפון ולא לחפש תירוצים לאי השגת יעדי המלחמה".

ח"כ בועז ביסמוט מ'הליכוד' הגיב: "שר ביטחון או סר ביטחון, גלנט הבחירה שלך".

ח"כ אושר שקלים מ'הליכוד' קרא לפטר את שר הביטחון ואמר: ״מי שחותר כנגד ראש המנשלה מתוך שורות  הליכוד מקומו לא איתנו. קורא לראש הממשלה נתניהו: כדי לנצח במערכה יש לפטר סוף סוף את גלנט. במקום סוס טרויאני יש למנות סוס דוהר אמין ומנצח!״.

יואב גלנט מלחמת חרבות ברזל חמאס עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד