ד' סיון התשפ"ד
10.06.2024
מסבך את העניינים

ראש הוועדה שבה ידון חוק הגיוס מציב אולטימטום

"רק חוק גיוס שיתן פתרון צודק ונכון, שיביא מענה אמיתי לצרכי הצבא והמדינה, יעבור בוועדת החוץ והביטחון", מצהיר ח"כ יולי אדלשטיין

ראש הוועדה שבה ידון חוק הגיוס מציב אולטימטום
לשכת הגיוס תל השומר צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

יו"ר ועדת חוץ וביטחון, ח"כ יולי אדלשטיין מ'הליכוד', שבו אמור לידון חוק הגיוס לפני הגעתו להצבעה בכנסת, מצהיר הערב (רביעי): "רק חוק גיוס שיתן פתרון צודק ונכון, שיביא מענה אמיתי לצרכי הצבא והמדינה, יעבור בוועדת החוץ והביטחון".

לפני שלושה חודשים, התייחס אדלשטיין בישיבת הוועדה לחוק הגיוס ואמר: "אני לא יודע מה יהיה בממשלה, אנחנו ועדת חוץ וביטחון שמפקחת על הממשלה. אני שומע שיש שם כל מיני דיונים מרתוניים על חוק הגיוס".

נועם מושקוביץ, דוברות הכנסתח"כ יולי אדלשטיין נואם במליאת הכנסתצילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

אדלשטיין הוסיף: "אני לצערי הרב מתחיל לשמוע שמועות שמתכננים איזה שהוא ניסיון לעקוף את ועדת חוץ וביטחון, כנראה שהוכחנו בשנה האחרונה שאנחנו לא חותמת גומי של הממשלה, ומתכננים כל מיני ועדות קואליציוניות, סיעתיות, מתבססים על כל מיני תקדימים שהיו סביב חוק הגיוס. 

אני רוצה לומר בצורה חד משמעית, מחוץ לחדר הזה אין חברי כנסת שיש להם את התמונה של כוח אדם, של דרישות תקציביות, של עליות, של צורך בחיילים לבט"ש וכל הדברים שהם הכי רלבנטיים לצרכים של מערכת הביטחון.

לכן כל ניסיון לעקוף את תקנון הכנסת ולמנוע מוועדת החוץ והביטחון לטפל בחוק הגיוס, אם וכאשר יבוא, ייתקל בתגובה הולמת ואני אומר את זה כאן ועכשיו לפני שמישהו עלה על המסלול הזה, זה לא יהיה סימפטי לאף אחד שינסה לעשות את הדבר הזה", הבהיר אז.

יולי אדלשטיין חוק הגיוס ועדת חוץ וביטחון ועדת החוץ והביטחון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד