כ"ד אייר התשפ"ד
01.06.2024
מהדורה מורחבת

לייבל'ה מסכם את ר' ישעיה'לה: הנס הגדול של איש המספרים

הנס של איש המספרים בהונגריה, מי קרא לעיתונאי בכף היד? הרבניות האלמנות שאושפזו ב'מעיני', היכן חגגו משפחת דרעי עצמאות? ראש הישיבה החליפי מסלבודקה שטס לר' ישעיה'לה, וגם: היכן חגגו המוזיקאים?

לייבל'ה מסכם את ר' ישעיה'לה: הנס הגדול של איש המספרים
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

לייבל'ה המשיך במנהגו הקבוע והוא טס השבוע לפקוד את הציון הקדוש של הרב'ה ר' ישעיה'לה בקרעסטיר שבהונגריה, לשם הגיעו כל המי ומי. זכה ר' ישעיה'לה שבשנים האחרונות הפך ציונו למקום גדול של תפילה ולעמך בית ישראל שרוצה לצאת ליומא דפגרא עם תחילת הזמן וחגיגות העצמאות. 

כל מי שהגיע לבודפשט לערב שבת ההילולא ונכנס לחדר המשחקים המפורסם בליל שישי הרגיש כאילו הגיע לזיץ חסידי. לייבל'ה, שנמנע מלשחק בקוביה, שמע על הצלחות גדולות לציבור החסידי שטס שחזרו עם כיסים מנופחים לאחר שרוששו את המשחקיה המקומית. 

את הבשורה המרה על הסתלקותו של הרבי מביאלא זצ"ל קיבל לייבל'ה בעודו יושב במלון בבודפשט ומיד רץ לדווח על הסתלקותו הפתאומית, שעה לפני שהיה אמור להשתחרר לביתו. כמה מחסידי ביאלא ניצלו את ההטבה במצב בריאותו והמריאו להונגריה, אך נאלצו להישאר ולצפות בהלווייה בשידור חי. הרבי גם זכה להיטמן בערב שבת לאחר חצות וגם תוך 6 שעות מרגע הפטירה.

מי שהצליח לפרוץ את כל החומות הוא ההויז בחור של האדמו"ר מביאלא זצ"ל הבחור החביב משה רוטנברג, שתפס טיסה לאחר שהפעיל את קשריו באל-על שעיכבו בשבילו מטוס והספיק את ההלווייה מליד שער שכם ועד הקבורה. לייבל'ה מעריץ את רוטנברג שבוודאי יהיה גם הויז בחור של הרבי החדש. 

אחרי הנאום המסעיר של גלנט, ראה לייבל'ה את כתב חדשות 12, אלי הירשמן, ניגש ללחוץ את ידו של שר הביטחון בצאתו ממסיבת העיתונאים.

Tomer Neuberg/Flash90הירשמן מתברך מגלנטצילום: Tomer Neuberg/Flash90

לייבל'ה נאלץ לפקוד השבוע את בית החולים 'מעייני הישועה' בבני ברק שם מלבד ראשי הישיבות המאושפזים, שמע על מחלקת רבניות שלמה במחלקה הפנימית; השבוע עברו במקום גם הרבנית הישישה ממודז'יץ שבחסדי שמים שוחררה, גם הרבנית אלמנת ה'ישועות משה' מויז'ניץ, וגם הרבנית מנדבורנה אלמנת ה'באר יעקב' ששוחררו. עדיין מאושפזת במקום הרבנית ציפורה אלתר אלמנת הרבי מגור ה'פני מנחם' זצ"ל. 

בליל יום עצמאות לאחר ההפגנות שהיו בסוף שבוע שעבר, הילדים והצאצאים לבית משפחת דרעי הגיעו לדירת הסבא יו"ר ש"ס אריה דרעי בפרויקט 'הכוכב החמישי' בית וגן, למנגל משפחתי מפנק.

במקביל לדיונים הסוערים על אופי האירועים במירון למרות הצו הצבאי, השר מאיר פרוש והפרויקטור יוסי דייטש מקיימים בתקופה סבב נרחב בבתי הרבנים והאדמו"רים מכלל העדות והחוגים בכדי לקבל את הכוונתם לאור המצב. לייבל'ה תפס את השניים בסוד שיח ביציאה ממפגש עם אחד הרבנים.

באדיבות המצלםפרוש ודייטש ביציאה מבית הרבצילום: באדיבות המצלם

הפרשן הפוליטי ואיש התקשורת איתי גדסי נצפה השבוע בפאתי האולם בשמחת הבר מצווה לבנו של איש העשייה והחסד יעקב זכריהו מקבל ייעוץ צמוד מכף היד מהרב מאיר זכריה אשר ותיקי גבעת הישיבה סבורים שהוא חד בדרא. האם הרב חזה לגדסי מי ייבחר לרב הראשי?

באדיבות המצלםקוראים לגדסי בכף הידצילום: באדיבות המצלם

את היו"ר החדש של יהדות התורה בפתח תקווה, מאיר צבי בלומנטל, ראה לייבל'ה היום בשיח צפוף עם יו"ר יהדות התורה שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף שענד את סיכת החטופים. לייבל׳ה לא חושף לעת עתה את סיבת הביקור של השר הבכיר באם המושבות.

באדיבות המצלםגולדקנופף ובלומנטלצילום: באדיבות המצלם

בנתב"ג ראה לייבל'ה את בני הרבי מקרלין סטולין שהם צועדים כמו אביהם עם המזוודה. לייבל'ה שמפקיד לא לפרסם תמונות מקרלין צילם את הבנים רק מאחורה. 

באדיבות המצלםבני הרבי מקרלין בנתב"גצילום: באדיבות המצלם

בטרקלין של אל-על ראה לייבל'ה את מזכה הרבנים הנודע הרב יגאל כהן ממתין לטיסה וסועד אחר כבוד כלקוח זהב. 

באדיבות המצלםהרב יגאל כהן בטרקליןצילום: באדיבות המצלם

בשדה התעופה בהונגריה ראה את האדמו"רים מראזלא וליז'ענסק בית שמש כשהם ממתינים להשכרת רכב שיוביל אותם לר' ישעיה'לה. 

באדיבות המצלםהאדמו"רים בשדה בהונגריהצילום: באדיבות המצלם

לייבל'ה כאמור הגיע לקרעסטיר שבהונגריה שם ראה את כל המי ומי. תחילה ראה את מנהל המטבח החליפי של סלבודקה הרה"ח רבי יוסף צבי רוזנפלד מחשובי חסידי בעלזא נושא תפילה חרישית. 

באדיבות המצלםהראש ישיבה החליפי מסלבודקהצילום: באדיבות המצלם

מתברר כי קודם יציאתו הגיע להתברך מראש הישיבה הגרמ"ה הירש שבירכו בחמימות גדולה לקראת נסיעתו לצדיק. לייבל'ה מסתפק מה היה קורה אילו הייתה הפגנה ביום שישי שוב? 

שוקי לררמנהל המטבח מתברך מראש הישיבהצילום: שוקי לרר

גם השר אוריאל בוסו תפס יוזמה והגיע לקרעסטיר לאחר שכמעט כל סיעת ש"ס כבר ביקרה שם, דרעי, ארבל, בצלאל וכעת בוסו כבש את ר' ישעיהל'ה. 

דוברות איחוד הצלהבוסו מחזק את המתנדביםצילום: דוברות איחוד הצלה

מי שנפצע בתאונה בקרעסטיר היה איש המספרים של 'דגל התורה' אברהם ובר שטס עם אחיו החסידי לפקוד את ציון הצדיק. לייבל'ה ראה את ובר לאחר שחרורו מבית החולים מספר על הנס שאירע לו בתאונה. 

באדיבות המצלםאברהם ובר מספר על נס ההצלהצילום: באדיבות המצלם

בציון עצמו ראה לייבל'ה את ראש העיר אלעד לשעבר ישראל פרוש שלא מפספס אף שנה בציון והשנה הגיע עם בנו לתפילה אצל הצדיק. 

באדיבות המצלםפרוש בציוןצילום: באדיבות המצלם

גם עורך מגזין 'משפחה' אריה ארליך הגיע חבוש בשטריימל וזעק בתפילה אוי ר' ישעיה בן ר' משה תעזור לי לעמוד בזמנים. 

באדיבות המצלםארליך והשטריימלצילום: באדיבות המצלם

גם את בנצי רוטנברג מנאמני בית שר התורה הגר"ח קנייבסקי זצ"ל ראה לייבל'ה תוך כדי שנה ראשונה לא מוותר ומגיע לציון שם נשא תפילה חרישית. 

באדיבות המצלםרוטנברג בתפילה אצל ר' ישעיה'להצילום: באדיבות המצלם

בחפ"ק המרכזי של רובין שם פיקד על ההפקה מוטי רבינוביץ ראה לייבל'ה את מנכ"ל מוסדות סאדיגורה ר' ארל'ה טירהויז לומד איך מנהלים הילולא מהחפ"ק. 

באדיבות המצלםטירהויז בחפ"קצילום: באדיבות המצלם

בהמשך ראה לייבל'ה את כל משפחת רבינוביץ האב ר' ישראל מחזיק יציקת השמן בבאיאן, הבן מוטי והאח חייים מהכנסת יושבים במתחם הוי אי פי ומסכמים את ההילולא. 

באדיבות המצלםמשפחת רבינוביץ בוי אי פיצילום: באדיבות המצלם

את ר' יצחק וינבך מנהל הכנסת אורחים ליז'ענסק ראה לייבל'ה בהילולא כשהוא בודק את רמת האוכל מול ההילולא של ר' מיילך בכ"א אדר. 

באדיבות המצלםוינבך בודק את האוכלצילום: באדיבות המצלם

את הזמר יענקי דסקל ראה לייבל'ה רגע לפני השירה בסיום ההילולא מחוץ לציון הקדוש. 

באדיבות המצלםיענקי דסקל בציוןצילום: באדיבות המצלם

בסעודת ההילולא מלוה מלכה אצל פרידלנדר ראה לייבל'ה את גדול האמרגנים במוזיקה נטע לוין יחד עם הפויקער הנודע מוטי הכט שהביא את מקהלת 'נגינה'. לייבל'ה שמע איך הכט שואל את נטע איך מצליחים להיות מס' 1 כמו מקהלת 'נשמה'. נטע לוין מצידו השיב כי מדובר בסוד כמו של קוקה קולה. 

באדיבות המצלםנטע לוין ומוטי הכטצילום: באדיבות המצלם

מי שתפס את כל הפוקוס בהילולא היה גבאי הצדקה ר' מאיר מוכני שהותקף על ידי מאבטחים ויצא בכבוד גדול לאחר שקיבל עידוד מכל העולם על פעליו הרבים. השבוע הוא נלכד בתמונה מטורפת. 

באדיבות המצלםמוכני בדרך לעוד עזרהצילום: באדיבות המצלם

מי שבא מאמריקה הוא המפיק האגדי יוחי פליישמן שהדליק נרות בציון. 

באדיבות המצלםפליישמן והנרות בציוןצילום: באדיבות המצלם

את הרבי מווערצקי ראה לייבל'ה מעודד את הבחור המיוחד יענקי אייזנר שהגיע לקרעסטיר היישר מנוף הגליל לאסוף כסף לספר תורה. 

באדיבות המצלםהרבי מווערצקי תורם ליענקיצילום: באדיבות המצלם

עם סיום ההילולא בקרעסטיר תפס לייבל'ה את סמנכ"ל איחוד הצלה לייזר היימן נושא תפילה והודיה על הצלחת פרויקט האבטחה הגדול.

באדיבות המצלםהיימן בתפילהצילום: באדיבות המצלם

בציון ה'ישמח משה' ראה לייבל'ה את איש התקשורת מני גירא שוורץ שופך את ליבו בתפילה חרישית במסגרת מסע הקודש עם הקבוצה המדוברת ששהו בשבת בזקופנה. 

באדיבות המצלםמני גירא בתפילהצילום: באדיבות המצלם

את מנכ"ל עדכוני חב"ד ר' חיים שאול נוישטט, ואחיו יו"ר סניף זק"א ברחובות ר' נתן נוישטט ראה לייבל'ה על גדות נהר הדנובה.

באדיבות המצלםהנוישטטים נחים בדנובהצילום: באדיבות המצלם

בטקס יום הזיכרון לציבור אחרי נערך לראשונה באמפי בבית שמש עם כל הניואנסים החרדיים: בהפרדה מלאה, באמירת תהילים פסוק בפסוק בעגה ישיבתית, בהשתתפות רבנים, ובהנחיית עורך ׳בקהילה׳ איש התקשורת שלמה קוק.

באדיבות המצלםקוק מנחהצילום: באדיבות המצלם

לייבל'ה הסתכל בתמונות יום הזיכרון בבית שמש וראה שהמדבקות של 'יזכור' על דש חליפותיהם של רוב הנציגים החרדים למעט אחד שלא שם ואחד ששם מאוחר. אבל לא נרד לפרטי פרטים ושמות.

באדיבות המצלםלמי אין מדבקה ?צילום: באדיבות המצלם

בבית העלמין הצבאי בעפולה ראה לייבלה את סגן השר יעקב טסלר וראש העיר אבי אלקבץ מתפללים על קברו של הכבאי הגיבור דני חייט שנספה באסון הכרמל, ומחבקים את אביו.

באדיבות המצלםטסלר בעפולהצילום: באדיבות המצלם

בשולי מפגש משיאי המשואות עם ראש הממשלה ויו"ר הכנסת, נצפה משיא משואת הרפואה והשיקום, היועץ הרפואי הרב יוסי ערבליך יו"ר ומייסד "למענכם", בחיבוק אמיץ עם ידידו משכבר הימים ראש העיר ירושלים משה ליאון.

באדיבות המצלםערבליך וליאוןצילום: באדיבות המצלם

גם ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח עם ערבליך ארוכות ושיבחו על פעילותו והמשואה אותה השיא למען מערך הרפואה והשיקום. 

באדיבות המצלםערבליך ונתניהו מחויכים מתמידצילום: באדיבות המצלם

בסיום נאומו של שר הרווחה יעקב מרגי בטקס יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה בבית העלמין הצבאי בבאר שבע, ניגש אלוף פיקוד דרום ירון פינקלמן, המפקד על הלחימה ברצועת עזה, לשר מרגי ואמר לו שהתרגש מאוד מנאומו המרגש והמרטיט לב.

באדיבות המצלםמרגי בטקס יום הזיכרוןצילום: באדיבות המצלם

קידוש השם ראה לייבל'ה בטקס יום הזיכרון בשכונת 'גילה' שם כובד לשאת דברים יו"ר תנועת ש"ס בירושלים וסגן ומ"מ ר"ע י-ם צביקה כהן.

באדיבות המצלםצביקה כהן בגילהצילום: באדיבות המצלם

את יועץ התיירות החרדי דודי רובינשטיין פגש לייבל'ה בשנחאי שבסין. לייבל'ה מעריך שזה אחד היעדים החדשים שהמגזר החרדי בקרוב הולך להכיר.

באדיבות המצלםרובינשטיין בוטיק בסיןצילום: באדיבות המצלם

בהונגריה ליד מלון קמפינסקי ראה לייבל'ה את איש ההפקות הנודע יעקב חיים מילר מגיע למלון, ועוד לפני שפרק את המזוודות בחדר מסר את השיעור היומי בדף היומי דרך הטלפון. 

באדיבות המצלםמילר מוסר דף היומי בשידור חיצילום: באדיבות המצלם

גם את איש העסקים דוד רוטמן ראה לייבל'ה בהפסקת סיגריה קצרה מחוץ למלון שם שהו בשבת מאות חסידים שהתפנקו אצל השף ריבי בארד. 

באדיבות המצלםדוד רוטמן בקמפינסקיצילום: באדיבות המצלם

בהמשך, לייבל'ה עשה גיחה ליעד החדש "מונטנגרו" ופגש את קבוצת המוזיקאים יחד עם המפיק לייבי שצ'רנסקי קונטרול הפקות שהתפנקו השנה עם טיול בוטיקקק ופינוק מיוחד מדודי רובנשטיין תיירות בוטיק.

באדיבות המצלםהמוזיקאים נופשים בספירהצילום: באדיבות המצלם

לייבל'ה שהמשיך לעקוב אחרי הקבוצה גילה את היעדים המדהימים שדודי בוטיק הביא להם והקבוצה התארגנה ספונטנית לצילום קליפ מוזיקלי במיוחד במינו שיצא בזמן הקרוב.

באדיבות המצלםבצילומים לקליפצילום: באדיבות המצלם

במקהלת 'נרננה' מחממים מנועים לקראת ל"ג בעומר עם פרויקט מיוחד עם גדולי הזמר החסידי והקלידן זאבי ויינריך.

באדיבות המצלםהפרויקט החדש של נרננהצילום: באדיבות המצלם

ובארה"ב מנצח מקהלת 'שירה' יואלי הורביץ ניצל את ימי ספירת העומר לסיום מסכת. לייבל'ה מחכה לסיים של תשעת הימים. 

באדיבות המצלםיואלי הורביץ בסיוםצילום: באדיבות המצלם

מי שהגיע השבוע לארץ היה ר' שלום בער פישל הבכיר של חסידות סקווירא שהתברך מהרבי מבעלזא בעת ביקור הרה"צ רבי יעקב יוסף טברסקי בן האדמו"ר, הרבי מבעלזא שמע על פישל שהוא בונה את בית המדרש החדש והענק של החסידות. 

א.מ.ששלום בער פישל מתברך מהרבי מבעלזאצילום: א.מ.ש

בארה"ב בסעודת ההילולא לרגל עשור להסתלקותו של האדמו"ר מבעלעד זצ"ל שערך בנו הבעל מנגן הרה"צ רבי שלמה טויסיג אב"ד ביהמ"ד בעלעד בבורו פארק ראה לייבל'ה משלחת אורחים חשובה בראשות ראש הקהל של בית המדרש הנגיד רבי בנימין ברבר שהביא את ידידו ראש העיר ניו יורק אריק אדמס ועסקנים חשובים שבאו לכבד את המעמד. 

באדיבות המצלםראש העיר ניו יורק וראש הקהל ברבר באירועצילום: באדיבות המצלם

לאחר שפיקדו על ההלוויה עם אפס תקלות, ראה לייבל'ה את בכירי משטרת ירושלים, מת"ח לב הבירה שלומי טובול, מפקד מש"ח ישראל אביב ומפקד שיטור וקהילה ברוממה אסף הרוש מנחמים את בני זקן האדמו"רים האדמו"ר מביאלא זצ"ל, ברח' יעקובזון בירושלים. בני האדמו"ר הודו להם על המסירות למען קיום ההלוויה בצורה בטיחותית. בזווית העין ראה לייבל'ה את המפקד אביב בשיחה צפופה עם נאמן הבית במשך שנים איש היח"צ הצעיר מוישי רוטנברג שהידק את הקשר בין המשטרה לרבי במהלך השנים האחרונות.

שלומי טריכטרמפקדי המשטרה בניחוםצילום: שלומי טריכטר

במהלך ניחום האבלים נציגי המשפחות השכולות יחד עם יו"ר ארגון "מנוחה וישועה" הרב מנדי קעניג, שומעים דברי חיזוק מבן האדמו"ר אשר עודד אותם בשעה קשה זו. "האמונה היא הכח להמשיך".

באדיבות המצלםהמשפחות השכולות בניחוםצילום: באדיבות המצלם

מנכ"ל המרכז הרפואי 'הדסה' הפרופ' יורם וייס גם הוא הגיע לניחום אבלים אצל בני האדמו"ר מביאלא זצ"ל. משפחת האדמו"ר והמשמשים בקדוש, ביקשו להודות למנכ"ל על הטיפול שהעניקו צוותי הרפואה 'בהדסה' לאדמו"ר זצ"ל, במסירות גדולה ובמקצועיות ומכל הלב.

באדיבות המצלםמנכ"ל הדסה מנחם בביאלאצילום: באדיבות המצלם

לפינת המזל טובים השבועית

בבית שמש נערכה שמחת בר המצווה לבן הרב יצחק מאיר כהן. באירוע השתתפו הרה"צ רבי שלמה צבי אלתר בן האדמו"ר מגור, הגרמ"מ פומרנץ, הרב שמואל יוסף שטיצברג, שר השיכון יצחק גולדקנופף, ח"כ משה אבוטבול, מוטי בבצ'יק, סגן ראש העיר בית שמש חנוך דרנגר, מנכ"ל איחוד מוסדות גור יונתן בורנשטיין, רבנים ואישי ציבור.

באדיבות המצלםבבר מצווה אצל כהן בבית שמשצילום: באדיבות המצלם

בשמחת בר המצווה ראה לייבל'ה את מוטי בבצ'יק מסתודד עם בנו של האדמו"ר מגור הרה"צ רבי שלמה צבי אלתר. 

באדיבות המצלםבבצ'יק בסוד שיחצילום: באדיבות המצלם

ברכת מזל טוב לרב אברהם רובינשטיין ראש העיר בני ברק לשעבר ומזכיר מועצת גדולי התורה לרגל שמחת הולדת הנכד, בן לחתנו הרב וולפא. 

ברכת מזל טוב לרב יחיאל קרפל נאמן ביתו ויד ימינו של ראש הישיבה הגרמ"צ ברגמן לרגל שמחת אירוסי בנו הבחור החשוב אריאל קרפל מבחירי ישיבת חברון. 

ברכת מזל טוב לעסקן הוותיק ר' עזרא שור נציג חצר פיטסבורג ברשימת אגודת ישראל בעיר אשדוד בן לחתנו ר' שלמה כהן בנו של ר' יחזקאל כהן ממאפיית ויז'ניץ. אדמו"רים ורבנים, אישי ציבור וקהל רב, מכל החוגים והעדות השתתפו בשמחה. 

באדיבות המצלםבבר מצווה לנכדו של עזרא שורצילום: באדיבות המצלם

ברכת מזל טוב לראש מכון 'חכמת התורה' הרה"צ ר' יוסף קמינר לרגל שמחת בר המצווה לבנו שנערכה השבוע בשעה טובה בהשתתפות רבנים ואישי ציבור. 

באדיבות המצלםהרה"צ ר' יוסף קמינר ראש מכון חכמת התורה בסוד שיח עם הרה"צ ר' דוד אלטת בן הרבי מגור צילום: באדיבות המצלם

במעמד ההכנה לבר מצווה ראה לייבל'ה את המשפיע הרה"צ רבי אלימלך בידרמן עם הרב קמינר. 

באדיבות המצלםרבי מיילך עם הרב קמינרצילום: באדיבות המצלם

ברכת מזל טוב למכניס האורחים מויליאמסבורג הרב אליעזר מנחם מנדל שוימר, לרגל שמחת אירוסי בתו ונכדת הנגיד ר' משה שמואל זופניק, עם החתן החשוב שמחה ישראל בן ר' יואל מנדלוביץ (שפיצר) ממונסי.

ברכת מזל טוב לזמר והקלידן המוכשר צביקי לוקר לרגל הולדת בנו בשעה טובה בשבת האחרונה בדיוק ביום היארצייט של הרב'ה ר' ישעיה'לה. לוקר הנרגש שנוסע כל תקופה לציון לא הפסיק להודות. 

ברכת מזל טוב לבחור החשוב חנניה יו"ט ליפא דייטש ה'הויז בחור' אצל האדמו"ר מסאטמר לרגל שמחת אירוסיו בשעה טובה. 

באדיבות המצלםההויז מחור מסאטמר התארסצילום: באדיבות המצלם

ולא רק בסאטמר ההויז בחור התארס. הבחור יוחנן רוזנברג, מהמשמשים בדירה ברחוב ירמיהו אצל האדמו"ר מגור, שנחשף לראשונה על ידי לייבל'ה, התארס השבוע בשעה טובה ולייבל'ה שולח מזל טוב. 

באדיבות המצלםהאירוסין של הבחור יוחנן רוזנברגצילום: באדיבות המצלם

ברכת מזל טוב לאיש החינוך נציג דגל התורה והנוער בעיריית בני ברק הרב זאב ליפשיץ ראש ישיבת 'דרך התורה' לרגל שמחת הולדת הבת בשעטו"מ.

ברכת מזל טוב ליו"ר נתיבי רפואה יהודה רבינוביץ לרגל שמחת הולדת הנכד, בן לבנו ישראל רבינוביץ.

לייבל'ה לייבלה רכילות חרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד