ה' סיון התשפ"ד
11.06.2024
התקרית הקשה

בְּחַיֵּיהֶם וּבְמוֹתָם לֹא נִפְרָדוּ: המשפחה והחברים סופדים לגיבורים

חמישה חיילים נפלו אתמול בעזה מירי דו צדדי בצפון רצועת עזה. בצה"ל מתחקרים את האירוע שמוגדר ירי דו-צדדי. חמשת החיילים היו מאותה פלוגה. חברים ובני משפחה ספדו להם

בְּחַיֵּיהֶם וּבְמוֹתָם לֹא נִפְרָדוּ: המשפחה והחברים סופדים לגיבורים
חמשת הנופלים ברצועה צילום: דובר צה"ל / freepik / שאטרסטוק

כוח מגדוד 202 של הצנחנים התמקם אתמול בג'באליה, טנקים טעו בזיהוי וירו לעבר הכוח פגזים ממרחק של עשרות מטרים. בתקרית, שאירעה אמש, נפצעו 8 חיילים נוספים, שלושה מהם קשה. הכוח שנפגע שייך לפלוגת ח"ץ, פלוגה בה משרתים חיילים מבתים חרדיים.

בצה"ל מתחקרים את האירוע שמוגדר ירי דו-צדדי ובין היתר בודקים אם הטנקיסטים חרגו מגבולות גזרה, אם היה זיהוי שגוי. חברים ומשפחות הנופלים ספדו להם.

סרן רועי בית יעקב בן 22 מעלי בנם של הדס ואבידן, יו"ר היישוב, בוגר מכינת עלי ה-21 שנופל במלחמה. במועצה אזורית בנימין ספדו לו: "מועצת בנימין מחבקת בשעה קשה זו את המשפחה היקרה, ויחד עם קהילת עלי תסייע לה בכל שידרש. בנימין מוסרת חיזוק לכל תושבי עלי".

ראש המועצה האזורית בנימין ויו"ר מועצת יש"ע, ישראל גנץ: "כאב עצום למשפחה, ליישוב עלי שתושביו ובוגריו בחוד החנית של המלחמה, ולבנימין כולה. כמה צער כרוך בתקומת עם ישראל בארצו. כמה גיבורים יש לנו שמחרפים את נפשם כדי שאנחנו ננצח ונחיה כאן בארץ ישראל בשקט ובביטחון. בזכותם אנחנו ננצח".

משפחתו סיפרה: "מדובר בלוחם שקט ועדין, צנוע ועניו, מכוון מטרה שאהב את המשפחה ואת החברים ואת הדברים הקטנים והטובים של החיים. היה מאד גאה ואוהב את המשימה עכשיו בעזה".

סמ"ר גלעד אריה בוים בן 22 מקרני שומרון הוא אחיינו של העיתונאי קלמן ליבסקינד, שספד לו: "גלעד, האחיין האהוב שלנו, ילד שכולו אור וטוב, חייל נאמן של הארץ הטובה הזו, נהרג על הגנת המולדת".

חמי טרכנברג, לוחם בפלוגת חץ של הצנחנים, ספד לחברו בחשבון הטוויטר שלו: "חברי גלעד בוים נפל ברצועת עזה. היה בחור זהב, תמיד היה דואג לכל חייל מכל הלב".

סמל אילן כהן בן 20 מכרמיאל היה חייל בודד מארגנטינה. אילן הגיע לישראל לאחר סיום לימודי התיכון בארגנטינה. תחילה למד בישיבת חב"ד במגדל העמק ועבר לישיבת הר ברכה. משם הגיע לחטיבת הצנחנים, לגדוד 202.

רב קהילת "אמיה", ארגון הגג של הקהילה היהודית בארגנטינה, ספד לו: "אבל כבד בקהילה היהודית בבואנוס איירס עקב נפילתו של סמל אילן כהן החייל הבודד הראשון מארגנטינה". הלילה בני משפחתו התבשרו על נפילתו של כהן על ידי השגריר הישראלי בארגנטינה אייל סלע והקונסול יהודה גולן.

הרב עקיבא גולדשמיד, מנהל רוחני בישיבת חב"ד במגדל העמק, שבה התחנך כהן, סיפר עליו: "נער חכם עם המון שמחת חיים, מחובר לארץ, ציוני אמיתי שעלה לארץ כדי להתגייס לצה"ל, הוא דיבר על זה בישיבה וכולנו ידענו שהוא בצנחנים, הוא שלח לנו תמונות ועדכן אותנו בגיוס ובהתקדמות, ביקר הרבה בישיבה אחרי הגיוס ומאוד מחובר אלינו, כולנו המומים וכואבים את האסון".

הר"מ של אילן בישיבה, הרב בראל שבח, ספד: "אילן היה נעים הליכות. התפלאתי כמה מהר הוא השתלב בישיבה בכל הבחינות. גם מבחינה חברתית וגם מבחינה לימודית, הוא לא נתן לשום דבר לעצור אותו. גם אם היה לו מעט קשה עם השפה שהוא לא מספיק הכיר וידע, הוא המשיך והשתלב בכל התחומים, רכש חברים קרובים ולמד במרץ. הוא היה ציוני בכל נשמתו. אילן עלה לארץ מציונות יוקדת בליבו, התעקש על חיים תורניים ולימוד רציני והרגיש בישיבה כבית הערכי שלו. הייתה לו מסירות נפש אמיתית, הן כשעלה לבדו ארצה ותיכנן לעשות עלייה בהמשך, הן כשבא ללמוד בישיבה בהר ברכה למרות הסיכון הביטחוני בשטח, ולבסוף כשהתגייס ליחידה קרבית בצה"ל ויצא למלחמה ללא מורא ופחד".

חבריו בישיבה ספדו גם כן. חברו איתן גולדשמידט אמר: "נורא, בחור מדהים וערכי, איך הוא השקיע בשביל לעלות לארץ, להשתפר בעברית, ללמוד בישיבה ולשרת בצה"ל, ברוך דיין האמת, ה' יקום דמו, איזו אבידה". יהודה פישר מהישיבה הוסיף: "בחור מתוק מתוק, ציוני ומלא באהבה, נהרג על קידוש ה' והגנה על העם והארץ במלחמת עזה. עדין נפש, טוב לב, מלא אהבה וציוני ועכשיו גם קדוש עליון שאנחנו חייבים לו הכל ובזכותו אנחנו כאן".

סמל דניאל חמו בן 20, בנם של אליהו ושרה, גדל בטבריה ובשנים האחרונות התגורר בנתניה. הוא למד בבית הספר היסודי "בית יוסף" ולאחר מכן בחטיבת ביניים מגדל אור שבמגדל העמק. בתיכון למד בבית הספר ברנקו וייס בטבריה.

דניאל חמו הי"ד מספר על התרומה צילום: עמותת עזר מציון
 
מספר ימים לפני פרוץ המלחמה דניאל קיבל טלפון מעמותת עזר מציון בו נאמר לו כי נמצא מתאים לתרומת מח עצם לאישה בשנות ה-60 לחייה שזקוקה בדחיפות להשתלה שתציל את חייה. דניאל, שהצטרף למאגר מח העצם בעת הגיוס לצה"ל לפני כשנה, נמצא כתורם יחיד המתאים להצלתה בהתאמה של 100%.
 
דניאל נרתם למשימת הצלת החיים והחל עקב הדחיפות בהליך מזורז של בדיקות לקראת ההשתלה. ב-7/10 היה אמור להתחיל בהליך ההכנה לתרומה. עם פרוץ המלחמה בבוקר שמחת תורה דניאל לחם בשדה הקרב בשדרות, בבארי ובמתחם המסיבה ברעים. דניאל המשיך בלחימה, וההשתלה שהייתה אמורה להתקיים מספר ימים לאחר מכן-  נדחתה.
עזר מציוןדניאל תורם מח עצםצילום: עזר מציון

עקב הדחיפות והחשש לחייה של החולה נעשה בעמותה מאמץ כנגד השעון לפעול לשחרורו של החייל לביצוע התרומה. בעמותה הצליחו ליצור קשר עם מפקדיו בשטח, שהבינו את החשיבות העצומה בהצלת חיים ושחררו את דניאל לשם התרומה. בסופו של דבר, ב-26/10 דניאל הגיע לבית אורנית של עזר מציון ותרם מח עצם עבור אישה שלא הכיר.

דניאל הי"ד אמר: "יש לי זכות, גם כלוחם אתה שואל כמה אני יכול להציל חיים בתור פרט, ופה יש את השילוב של גם של הלוחם וגם הצלת חיים שזה משהו ממש ממשי. תחושות ממש טובות. משהו מטורף".

סמ"ר בצלאל דוד שעשוע בן 21, מתל אביב. למד בישיבת ידידיה בפתח תקווה. הותיר אחריו אח ושלוש אחיות, ואת הוריו שי וגלית.

משפחתו ספדה לו, "בצלאל דוד היה בן יקר, היה דתי והתגייס ביוזמתו לצה"ל, היה גיבור, נותר לו חודשיים לשחרור והתעקש לחזור אל רעיו להילחם למרות שכבר לא היה חייב. גיבור ישראל. הדבר שהיה לו הכי חשוב שתהיה אחדות בעם!".

מלחמת חרבות ברזל עזה צנחנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד