כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024
"עלול לפגוע בתחרות"

הצרכנים ניצלו: עסקת מיזוג הענק של חברות הבשר - בוטלה

מחשש לפגיעה בתחרות בשוק הפטם הכשר, ממונה על התחרות התנגדה למיזוג בין משחטות עוף טרי

הצרכנים ניצלו: עסקת מיזוג הענק של חברות הבשר - בוטלה
עופות. אילוסטרציה צילום: Aharon Krohn/Flash90

סמוך לערב חג הפסח הודיעה הממונה על התחרות למשחטות העוף הטרי (פטם) מילועוף ועוף טוב שהיא מתנגדת לעסקת המיזוג ביניהם. היום (חמישי) פרסמה הממונה את נימוקיה המלאים להתנגדות.  

מילועוף ועוף טוב הן חלק מ"אינטגרציות" הפועלות במקטעים השונים של שרשרת הערך של הפטם (מכוני תערובת למאכל עופות, רבייה, הדגרה, גידול, שחיטה ושיווק). במסגרת הסכם המיזוג, ביקשו החברות לאחד את פעילות השחיטה והשיווק של פטם טרי לתאגיד משותף.

ברקע הדברים עומד, בין היתר, תיקון לחוק התחרות שצמצם את "הפטור החקלאי" הקבוע בחוק במטרה לעודד תחרות בענף.

אחרי תהליך בדיקה מקיף, הממונה מצאה שהמיזוג עלול לפגוע בתחרות בשוק הפטם הכשר. מאפייני השוק הם כאלה המאפשרים לחברות בתחום לפעול באופן מתואם, כלומר להגיע לתוצאה הדומה לתיאום, מבלי להידרש לתיאום מפורש ואסור ביניהם.

הממונה נימקה את התנגדותה למיזוג בכך שהמיזוג, לו היה מאושר, עלול היה להקל על פעולה מתואמת ולפגוע בתחרות ובצרכנים. מבדיקת הרשות עולה כי שוק הפטם הוא שוק הנוטה לפעילות מתואמת של השחקנים בו ושהמיזוג בין החברות היה עלול לחזק נטייה זו זאת בשל, בין היתר, הגדלת הסימטריה בין השחקנים שהייתה צפויה לו המיזוג היה מאושר וכן בשל חיזוק הקשרים המבניים בין החברה הממוזגת אותה ביקשו הצדדים להקים לבין מתחרה נוספת בשוק.

בשר עוף העלאת מחירים תחרות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד