כ"ד אייר התשפ"ד
01.06.2024
גם בשאלת ההתאמה

סקר חדש: נתניהו סוגר את הפער מול גנץ, הקואליציה מתחזקת

בני גנץ מוביל על בנימין נתניהו בהתאמה לראשות הממשלה עם 45% תמיכה מול 35%, כאשר הפער הצטמצם ב-2% מהסקר הקודם

סקר חדש: נתניהו סוגר את הפער מול גנץ, הקואליציה מתחזקת
קלפי צילום: פיקסביי

על רקע העמקת הפעולה הקרקעית של צה"ל ברפיח ובצפון רצועת עזה, המשך טפטופי הירי לעוטף עזה, הקיפאון במגעים לעסקת חטופים, הוויכוח המתלהט בסוגיית היום שאחרי ברצועת עזה, החרפת מלחמת ההתשה בצפון ואירועי יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ויום העצמאות ה־76 למדינת ישראל – המחנה הממלכתי נחלשת ב־2 מנדטים ל־30, והליכוד עולה ב־2 לכדי 19 מושבים. כך עולה מסקר "מעריב", שנערך על ידי לזר מחקרים, בראשות ד"ר מנחם לזר, בשיתוף Panel4All.

מהסקר עולה עוד כי יש עתיד, ישראל ביתנו, הציונות הדתית, מרצ ורע"ם מתחזקות במנדט אחד כל אחת. לעומתן, ש"ס נחלשת במנדט, בעוד העבודה חוזרת אל מתחת לאחוז החסימה. גם תקווה חדשה ובל"ד לא עוברות השבוע. בסיכום הכללי מתחזקת הקואליציה ב־2 מנדטים – ל־49, והאופוזיציה (ללא חד"ש־תע"ל ורע"ם) יורדת ב־2, ל־61.

זו חלוקת המנדטים המלאה אם היו נערכות בחירות היום: המחנה הממלכתי - 30, הליכוד - 19, יש עתיד - 14, ישראל ביתנו - 12, ש"ס - 9, עוצמה יהודית - 9, יהדות התורה - 7, חד"ש-תע"ל - 5, רע"מ - 5, הציונות הדתית - 5, מרצ - 5. מפלגתו של גדעון סער, מפלגת העבודה ובל"ד לא עוברות את אחוז החסימה.

עוד עולה מהסקר כי בני גנץ מוביל על בנימין נתניהו בהתאמה לראשות הממשלה עם 45% תמיכה מול 35%, כאשר הפער הצטמצם במקצת מ־12% בסקר הקודם ל־10% הפעם. בקרב מצביעי הליכוד: גנץ 17%, נתניהו 69%, 14% אינם יודעים. בקרב מצביעי יש עתיד: גנץ 83%, נתניהו 0%, 17% אינם יודעים. בקרב מצביעי המחנה הממלכתי: גנץ 85%, נתניהו 5%, 9% אינם יודעים.

עוד עולה כי כמחצית מהישראלים (48%) תומכים בדבריו של שר הביטחון יואב גלנט בנוגע ל"יום שאחרי" ברצועת עזה, לעומת 34% שמצדיקים את דברי ראש הממשלה נתניהו, שלפיהם אין טעם לדון ביום שאחרי לפני מיטוט שלטון חמאס.

מפילוח הנתונים עולה כי גם בסוגיית "היום שאחרי" קיימת מחלוקת חריפה בין תומכי מפלגות הימין, ש־84% מהם מצדיקים את נתניהו, לבין 76% ממצביעי מפלגות המרכז־שמאל, שחושבים שגלנט צודק בעניין הזה. בקרב מצביעי הימין: גלנט צודק - 9%, נתניהו צודק - 84%, ול־7% אין דעה בנושא. בקרב מצביעי המרכז־שמאל: גלנט 76%, נתניהו 15% ו־9% חסרי דעה. בקרב מצביעי מפלגות ערביות: גלנט 50%, נתניהו 4%, ול־46% אין דעה בנושא.

בסקר, שהתקיים ב־15־16 במאי, השתתפו 523 משיבים, המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל, בגיל 18 ומעלה, יהודים וערבים. טעות הדגימה המרבית בסקר עומדת על 4.4%. 

סקר מנדטים בני גנץ בנימין נתניהו מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד