ח' סיון התשפ"ד
14.06.2024
מאזור באר שבע

ישראלי שחזר מחו"ל התגלה כחולה בחצבת

משרד הבריאות מעדכן על חולה בחצבת. מגעים מעל גיל שנה שהיו בקרבת חולי החצבת במקומות ובשעות שצוינו מעלה, מומלץ לוודא שהם מחוסנים בשתי מנות חיסון

ישראלי שחזר מחו"ל התגלה כחולה בחצבת
אילוסטרציה צילום: unsplash

משרד הבריאות מעדכן על חולה בחצבת מאזור באר שבע שחזר מחו"ל. מתחילת חודש ינואר 2024, דווחו למשרד הבריאות 25 מקרים של תחלואה בחצבת. תחילת כל מוקד תחלואה היה במקרה שנדבק בחו״ל.

החולה היה במקומות הבאים:

טיסה של חברת התעופה הרומנית טארום מספרה RO 604 שהמריאה מבוקרשט ביום שני 13.05.24 ונחתה בנמל תעופה בן גוריון בשעה 20:45.

מוקד טרם באר שבע ברחוב נורדאו 1 ביום רביעי 15.05.24 בשעות 10:00-9:00 ובשעות 15:00-14:00.

מיון סורוקה ביום חמישי 16.05.24 בשעות 17:00-8:00.

מגעים מעל גיל שנה שהיו בקרבת חולי החצבת במקומות ובשעות שצוינו מעלה, מומלץ לוודא שהם מחוסנים בשתי מנות חיסון, בהתאם להמלצות משרד הבריאות. 

אם יש צורך להשלים את החיסונים, ניתן לעשות זאת עד ארבעה ימים מהחשיפה: ילדים עד גיל 6 משלימים את החיסונים בטיפות החלב, ילדים מעל גיל 7 משלימים את החיסונים דרך שירותי הבריאות לתלמיד בבתי הספר ומבוגרים משלימים את החיסונים בקופות החולים.

בנוסף, היום ילדים יכולים להתחסן בלשכות הבריאות. אדם שנחשף ושנולד לפני שנת 1957 לא צריך להתחסן, כיוון שהוא נחשף לנגיף בילדות.

במידה ומופיעים תסמינים אופייניים של חצבת, הכוללים בדרך כלל חום גבוה, פריחה, אודם בעיניים ודמעת - יש לפנות לבדיקה אצל רופא. עד לבירור הרפואי יש להימנע משהייה במרחבים ציבוריים כדוגמת קניונים, תחבורה ציבורית וכדומה. במידה ומופיעים תסמינים ויש צורך בהגעה למרפאה או למיון, יש לתאם הגעה ולהודיע לצוות בעת ההגעה למוסד הרפואי.

משרד הבריאות ממליץ לנשים הרות שאינן מחוסנות בשתי מנות, לילדים מתחת גיל שנה ולאנשים הסובלים מדיכוי חיסוני ושנחשפו לחולה חצבת לפנות לרופא/ת המשפחה או למוקדים לרפואה דחופה בכדי לקבל חיסון מונע. 

משרד הבריאות מדגיש את חשיבות מתן חיסוני השגרה כנגד מחלות כמו חצבת שחלקן עלולות לגרום לסיבוכים קשים ולמוות. חיסון בשתי מנות כנגד חצבת מעניק הגנה טובה מהנגיף.
 

משרד הבריאות חצבת רומניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד