כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024
חשיפה בארה"ב

מיליארדרים רבים פעלו למען ישראל אחרי ה-7 באוקטובר

מטרת הקבוצה היתה "לשנות את הנרטיב" לטובת ישראל, בין היתר על ידי פרסום הזוועות שבוצעו על ידי חמאס. המטרה שכל האמריקאים ייראו את הזוועות.

מיליארדרים רבים פעלו למען ישראל אחרי ה-7 באוקטובר
מבצע חרבות ברזל - היום הראשון צילום: צלמי פלאש90

קבוצה של מיליארדרים פעלה לעצב את דעת הקהל האמריקאית על המלחמה בעזה, הקבוצה לחצה בחודש שעבר על ראש עיריית ניו יורק לשלוח כוחות משטרה לפזר הפגנות פרו-פלסטיניות באוניברסיטת קולומביה, כך דיווח ה'וושינגטון פוסט'.

מיליארדרים יהודים ערכו שיחת זום ב-26 באפריל עם ראש העיר אריק אדמס, כשבוע לאחר שראש העיר שלח את משטרת ניו יורק לקמפוס של קולומביה שם השתוללו מפגנים אנטישמיים תומכי חמאס. במהלך השיחה, חלק מהמשתתפים דנו במתן תרומות פוליטיות לאדמס.

חלק מהמשתתפים גם הציעו לשלם עבור חוקרים פרטיים שיסייעו למשטרת ניו יורק בטיפול בהפגנות.

סגן ראש העיר פביאן לוי הגיב לדיווח כי משטרת ניו יורק פעלה בגלל בקשת המיליארדרים: "המשטרה נכנסה לקמפוס של קולומביה פעמיים בגלל "בקשות ספציפיות בכתב" מהנהלת האוניברסיטה. כל טענה שהיו מעורבים שיקולים אחרים בתהליך קבלת ההחלטות היא שקרית לחלוטין", אמר לוי. הוא הוסיף, "הרמיזות שתורמים יהודים זממו בחשאי להשפיע על פעולות הממשלה היא דפוס אנטישמי מוכר מדי שהוושינגטון פוסט צריך להתבייש לשאול לגביו".

בקבוצה היו חברים ג'ושוע קושנר, ביל אקמן, מייקל דל - מנכ״ל Dell, הווארד שולץ - מנכ״ל סטראבקס לשעבר, לן בלווטניק, דניאל לובצקי מייסד חברת חטיפי "Kind" והמיליארדר הישראלי-קפריסאי יקיר גבאי.

קבוצת הצ'אט הוקמה זמן קצר לאחר ה-7 באוקטובר, והפעילות שלה השתרעה מעבר לניו יורק, בקבוצה היו כ-100 חברים, יותר מתריסר חברי הקבוצה מופיעים ברשימת המיליארדרים השנתית של פורבס, אחרים עובדים בנדל"ן, פיננסים ותקשורת.

כמה מחברי הקבוצה השתתפו בתדרוכים פרטיים עם ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט, בני גנץ, ושגריר ישראל בארצות הברית, מייקל הרצוג.

חברי הקבוצה גם עבדו עם ישראל להקרין את סרט הזוועות בן 40 דקות שכותרתו "להעיד על הטבח ב-7 באוקטובר" לקהל בניו יורק. בסרט נראו רציחות שביצע חמאס.

 

מלחמת חרבות ברזל חמאס ארצות הברית בני גנץ נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד