כ"ד אייר התשפ"ד
01.06.2024
להמשיך את המסורת

במקום במירון: המקום החדש למעמדי ההדלקות בל"ג בעומר

אחרי המניעה לעלות לאתרא קדישא מירון בל"ג בעומר, יחגגו השנה את הילולת רשב"י בציון שמעון הצדיק בשיתוף בין משרד ירושלים ומסורת והמשרד לשירותי דת • משרד ירושלים ומסורת יקיים שורה של אירועים, בחצר ההילולא, שהוכשר במיוחד על ידי משרד ירושלים ומסורת ישראל, בקבר שמעון הצדיק בירושלים. השר מאיר פרוש: "החלטנו לעשות הכל על מנת להמשיך את המסורת" • המרכז הארצי למקומות קדושים יפעיל את מתחם הציון לטובת ציבור העולים, במקום יפעלו סדרנים לנוחות וויסות קהל המתפללים. השר מלכיאלי: "אנו שמחים להיות שותפים למטרה הנעלה"

במקום במירון: המקום החדש למעמדי ההדלקות בל"ג בעומר
באדיבות המצלם צילום: השר פרוש וההפקה בסיור במקום

מנהג ותיק ומוכר בירושלים, לחגוג את הילולת רשב"י, עבור אלו שלא היו יכולים לעלות עד לאתרא קדישא מירון, בקברו של שמעון הצדיק. השנה, כאשר העלייה מירונה אינה מתאפשרת על ידי פיקוד העורף – החליטו במשרד ירושלים ומסורת ישראל, לחזק את המנהג.

בשנים האחרונות התקיימו מעמדי הדלקה ביום ל"ג בעומר במתחם הקבר, לצד חלאקה לילדים, שירה וריקודים. השנה, מקימים במקום מתחם מיוחד, 'חצר ההילולא', שם יתקיימו מעמדי הדלקה מרכזיים.

אדמו"רים ורבנים יעלו את להבת האש לכבוד התנא האלוקי רבי שמעון בר יוחאי, בחצר ההילולא ליד קברו של התנא שמעון הצדיק, משיירי אנשי כנסת הגדולה.

במקום יקימו גם מתחם מיוחד לעריכת חלאקה לילדי החמד, יקימו אוהל תפילה מרווח – וכמובן, תזמורת מסביב לשעון, ממוצאי השבת ועד לנעילת היום, ביום ראשון בערב. זאת לצד חלוקת ח"י רוטל, והכנסת אורחים.

בתוך הציון עצמו, יהיו סדרנים מטעם המשרד לשירותי דת והמרכז הארצי למקומות הקדושים, על מנת לשמור על הסדר ולמנוע חלילה מקרים של דוחק וצפיפות מסוכנת בשטח ציונו של שמעון הצדיק.

משרד ירושלים ומסורת ישראל מכשיר בימים אלו את מתחם החניה הסמוך ומתחם נוסף, עם הצללה מתאימה למזג האוויר הצפוי בימים אלו בירושלים, להקמת הבמות והמתחמים לתועלת קהל החוגגים, על מנת לאפשר גם השנה את הילולת רשב"י ברוב עם.

באדיבות המצלםהמודעה על המתחם הענק בשמעון הצדיקצילום: באדיבות המצלם

הפרויקט מבוצע דרך החברה לפיתוח מזרח ירושלים באמצעות 'עזריאלי הפקות'. שותפים להכנסת האורחים במתחם גם עמותת שמעון הצדיק.

שר ירושלים ומסורת ישראל, מאיר פרוש: "החלטנו לעשות הכל על מנת להמשיך את המסורת ולחדש את המנהג, ולאפשר גם השנה לרבבות שלומי אמוני ישראל לחגוג את הילולת רשב"י בשמחה ובתפילה, מתוך ביטחה וביטחון, באווירה הייחודית המוכרת לכולנו מאתרא קדישא מירון. נשמח כולנו בשמחתו של רבי שמעון, ונתפלל יחד למען כלל עם ישראל".

פרויקטור ההילולא, יוסי דייטש: "מיד עם קבלת ההחלטה של גופי הביטחון לאסור את העלייה להר מירון מחשש לסיכון חיי אדם, נערכנו במהירות על מנת לאפשר גם השנה את קיום הילולת רשב"י, בהתאם למנהג הירושלמי, במתחם קבר שמעון הצדיק. נתפלל שבעזרת ה' נשוב במהרה להתפלל ולשמוח כימים ימינה בציון רשב"י".

ל"ג בעומר קבר שמעון הצדיק מירון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד