כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024
דיווח ערבי

מצרים נגד ישראל: הכינה תיק שיוגש לבית הדין הבינלאומי

לפי דיווח ערבי, בקהיר הכינו תיק מלא שיוגש לבית הדין הבינלאומי לצדק, הכולל פרטים שמציגים כיצד ישראל מונעת סיוע הומניטרי לעזה: "התיק כולל פרטים על השקר הישראלי"

מצרים נגד ישראל: הכינה תיק שיוגש לבית הדין הבינלאומי
חיילים בגבול מצרים צילום: יוסי זליגר, פלאש 90

מקור מצרי אמר לאל-ערבי אל-ג'דיד כי קהיר "הכינה תיק שלם שיוגש באמצעות ממשלת דרום אפריקה לבית הדין הבינלאומי לצדק, בנוגע לפרטים הקשורים למניעת הגישה של הצד הישראלי לסיוע, והשקר בכך שישראל לא חוסמת את גישה של מזון, מים ותרופות לרצועת עזה, הנכללת במסגרת פשעי רצח עם".

הגורם הסביר כי "הצד הישראלי, באמצעות גורמים אירופיים, הפעיל לחץ על קהיר לאפשר מעבר משאיות סיוע לרצועת עזה על ידי פתיחת מעבר רפיח מהצד המצרי, לקראת ההחלטה הצפויה של בית הדין הבינלאומי לצדק. זה נבע בעקבות חשש ממתן החלטה מפורשת לעצור את המלחמה".

הגורם הדגיש כי "לצד הישראלי אין ברירה אלא לסגת ממעבר רפיח אם ברצונו לסיים את המשבר הזה", ואמר כי "יש מצב של חוסר שביעות רצון לאור נטייתה של ממשלת ישראל להישאר במעבר ציר פילדלפי, תוך התעלמות מהדיונים שהתקיימו".

הגורם אישר כי "בניגוד להצהרותיו המוכרזות של שר החוץ המצרי סאמח שוקרי באשר לדבקותה של מצרים בהסכמי קמפ דייוויד, ישנם מסרים שהעבירו גורמים בקהיר למשלחת הישראלית, וכן הועברו ע"י ראש המודיעין עבאס כאמל לראש המוסד דוד ברנע במהלך ההתקשרות ביניהם, שההסכם עשוי להיות בטווח הצעדים ההסלמיים מצד קהיר אם הגישה הישראלית תימשך".

מעבר רפיח מצרים בית הדין בהאג סיוע הומניטרי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד