כ"ד אייר התשפ"ד
01.06.2024
טיפס לקומה השניה

כך ניסה מחבל לשרוף בית הכנסת - זרק בקבוק תבערה

המשטרה הצרפתית ירתה למוות במחבל שניסה להצית בית כנסת בעיר רואן. המחבל טיפס לקומה השניה וזרק פנימה בקבוק תבערה. הוא ניסה לדקור שוטרים ונורה למוות

כך ניסה מחבל לשרוף בית הכנסת - זרק בקבוק תבערה
פנים בית הכנסת שנשרף צילום: באדיבות המצלם

המשטרה בצרפת ירתה למוות במחבל שניסה להצית בית כנסת בעיר רואן שבצפון צרפת.

גבר מוסלמי נכנס לבניין הבוקר (שישי) והשליך בקבוק תבערה פנימה, כך אמר ראש העיר.

ראש העיר אמר לעיתונאים כי האיש טיפס על גבי פח אשפה והגיע לקומה השנייה של בית הכנסת, ואז השליך את בקבוק התבערה לתוך הבניין וגרם לשריפה.

"הוא נוטרל מהר על ידי כוחות הביטחון לפני שהצליח לדקור איתם. הוא ניסה לתקוף את כוחות הביטחון עם סכין ארוכה", אמר ראש העיר. איש לא נפגע במהלך ניסיון הפיגוע, לפי ראש העיר המשטרה הגיעה מהר מאוד.

הפרקליטות המקומית פתחה בשתי חקירות, האחת לגבי ההצתה והשנייה לגבי הירי של המשטרה.

הרב שמואל לובעצקי, רב בבית הכנסת ושליח חב"ד, אמר לערוץ הצרפתי BFMTV: "למרבה הצער התכוננו לזה. לכולנו יש את הדאגה הזו בתוכנו, אבל כשהיא באמת מתרחשת, זה עדיין מזעזע", הוסיף.

שר הפנים של צרפת ג'רלד דרמנין שיבח את המשטרה: "מוקדם הבוקר, שוטרים ברואן הרגו אדם חמוש שניסה להצית בית הכנסת בעיר. אני מודה להם על המהירות והאומץ".

מוקדם יותר דיווחנו כי על פי הדיווחים ברשתות החברתיות בצרפת, השוטרים ירו חמש פעמים עד שהחמוש נפל ארצה.

שלטונות רואן הגבירו את נוכחות המשטרה בבית הכנסת בעיר לאחר פיגועי 7 באוקטובר בישראל.חבר הפרלמנט היהודי הצרפתי מאיר חביב הגיב על השריפה: "היום מוקדם בבוקר ברואן, אדם ממוצא מוסלמי ניסה להצית את בית הכנסת של העיר. מזכיר לכם משהו? כן! ברלין 1938 ליל הבדולח".

עוד אמר: "לכל מי שהיו להם עוד ספקות, שנאת ישראל ושנאת היהודים הן אותו הדבר בדיוק וצריך לזכור שהשנאה הזאת הורגת בצרפת. למציתי השריפות של מפלגת השמאל הקיצוני NUPES שעדיין מסרבים לקרוא לחמאס ״ארגון טרור״, יש אחראיות ישירה לאווירה העוינת, האנטי-לאומית, אנטי-משטרה והאנטישמית ששוררת בצרפת כיום. המפגע נוטרל, מהירות התגובה של אנשי כוחות הביטחון וכיבוי האש היתה מכרעת. אני מצדיע ומודה להם! כולנו מחבקים ומחזקים את תושבי רואן בכלל והקהילה היהודית בעיר בפרט".

צרפת רואן מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד