י"ב סיון התשפ"ד
18.06.2024
אחרי גלנט

גנץ הציג לנתניהו ששה יעדים והציב אולטימטום: "עד ה-8 ביוני"

יו"ר המחנה הממלכתי השר בני גנץ מסר הערב הצהרה לתקשורת והציב בפני ראש הממשלה נתניהו ששה יעדים אותם הוא דורש לאשר עד ה-8.6. נתניהו קרא לגנץ: "עליך לבחור בין ציונות לציניות"

גנץ הציג לנתניהו ששה יעדים והציב אולטימטום: "עד ה-8 ביוני"
השר בני גנץ בהצהרה צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

יו"ר המחנה הממלכתי, השר בני גנץ מסר הערב (מוצ״ש), הצהרה לתקשורת שעסקה ביום שאחרי ברצועת עזה, במתיחות בצפון ובסוגיית חוק הגיוס.

גנץ אמר בפתח דבריו: "כבר ביום הארור של ה-7 באוקטובר חבריי למחנה הממלכתי ואני הודענו לבנימין נתניהו שאנחנו מוכנים להיכנס מתחת לאלונקה. לא תבענו שררה. לא דרשנו משרות. כל שרצינו, הוא לשרת את מדינתנו ואת עמנו".

לדבריו, "במשך חודשים ארוכים האחדות אכן הייתה אמיתית ומשמעותית.
היא מנעה טעויות קשות, הביאה להישגים גדולים, והשיבה הביתה מעל מאה חטופות וחטופים. יחד עמדנו בקשיים המערכה, נסכנו באומה רוח טובה ואיתנה – והענקנו ללוחמים בחזית תחושה של גיבוי שותפות גורל".
 
גנץ האשים: "בתקופה האחרונה דבר מה השתבש. החלטות חיוניות לא התקבלו. מעשים מנהיגותיים הנדרשים כדי להבטיח ניצחון לא נעשו. מיעוט קטן השתלט על גשר הפיקוד של הספינה הישראלית והוא מוביל אותה אל עבר חומת סלעים".


גנץ הציג בנאומו ששה יעדים שאם לא יתקיימו עד יוני הוא ומפלגתו יפרשו מהממשלה. "כדי שנוכל להילחם כתף אל כתף", אמר גנץ, "על קבינט המלחמה לגבש ולאשר עד השמונה ביוני תוכנית פעולה שתוביל למימוש שישה יעדים אסטרטגים בעלי חשיבות לאומית: 1. להשיב הביתה את חטופינו. 2. למוטט את שלטון חמאס, לפרז את רצועת עזה ולהבטיח שליטה ביטחונית ישראלית. 3. לצד קיום שליטה ביטחונית ישראלית, להקים מנהלת אמריקנית-אירופית-ערבית-פלסטינית שתנהל אזרחית את הרצועה ותניח בסיס לחלופה עתידית שאינה חמאס ואינה עבאס.

4. להשיב את תושבי הצפון לבתיהם עד ה-1 לספטמבר ולשקם את הנגב המערבי. 5. לקדם נורמליזציה עם סעודיה כחלק ממהלך כולל אשר יצור ברית עם העולם החופשי ועם העולם הערבי נגד איראן. 6. לאמץ מתווה שירות אשר יביא לכך שכל הישראלים ישרתו את המדינה ויתרמו למאמץ הלאומי העליון".
 
גנץ פנה לנתניהו ואמר: "אני מביט בעיניך הערב ואני אומר לך - הבחירה בידיך. אחרי שדיברתי איתך שוב ושוב - הגיע רגע האמת. הגיעה שעת ההכרעה. אני מכיר אותך שנים ארוכות כמנהיג ופטריוט ישראלי: אתה יודע היטב מה צריך לעשות. נתניהו של לפני עשור היה עושה את הדבר הנכון. האם אתה מסוגל לעשות את המעשה הנכון והפטריוטי גם היום? עם ישראל מתבונן בך. עליך לבחור בין ציונות לבין ציניות, בין אחדות לבין פלגנות, בין אחריות לבין הפקרות – ובין ניצחון לבין אסון".

גנץ הזהיר: "אם תעדיף את הלאומי על האישי ותבחר ללכת בדרכם של הרצל, בן גוריון, בגין ורבין - תמצא בנו שותפים למאבק. אבל אם תבחר ללכת בדרכם של קנאים ותוביל את האומה כולה אל התהום – ניאלץ לפרוש מהממשלה. נפנה לעם ונקים ממשלה אשר תזכה לאמון העם. נכונן ממשלה מבוססת על אחדות רחבה, שתביא לתיקון וניצחון אמיתי, כך גנץ.

בני גנץ המחנה הממלכתי היום שאחרי מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד