כ"ה אייר התשפ"ד
02.06.2024
בעזרת החקירות

פרטים חדשים על מבצע חילוץ הגופות מעזה

המבצע לחילוץ ארבע הגופות של החטופים בצפון רצועת עזה התבצע בעקבות מידע שמסרו מחבלי חמאס בחקירות בשב"כ. הפעילות הדרמטית בוצעה בידי יחידות מיוחדות בצה"ל ושל שב"כ - שלא נתקלו בהתנגדות

פרטים חדשים על מבצע חילוץ הגופות מעזה
מלחמת חרבות ברזל צילום: דובר צה"ל

דובר צה"ל דניאל הגרי הודיע כי במבצע מיוחד של הצבא ושב"כ חולצו גופותיהם של שני לוק עמית בוסקילה, רון בנימין ויצחק גלרנטר - בלילה שבין חמישי לשישי. 

הפעילות הדרמטית בוצעה בידי יחידות מיוחדות בצה"ל ושל שב"כ, שלפי דיווחים שונים לא נתקלו בהתנגדות. ככל הנראה לא הייתה אף נוכחות של מחבלים במקום בו אותרו הגופות. 

הגופות אותרו בהכוונה מודיעינית של מפקדת השבויים והנעדרים שבאגף המודיעין, ועל בסיס מידע שהגיע ממחבלים שנעצרו ברצועה ונחקרו אצל אנשי השב"כ.

במבצע לילי > דובר צה"ל חושף: שלוש גופות ישראליים חולצו מעזה

לאחר מציאת הגופות הן הועברו לבדיקות במכון לרפואה משפטית בתל אביב, שם אומתה זהות הנרצחים. לאחר מכן נמסרה ההודעה הקשה למשפחות. 

ניסים לוק, אביה של שני, שידע על הירצחה מאז סוף חודש אוקטובר, סיפר ל"כאן חדשות" אתמול: "הודיעו לנו הבוקר שמצאו אותה ועוד כמה חטופים. היא הייתה אור בחיים שלה וגם במותה. אני מקווה שלא היה קרב וששום חייל לא נפגע".

ירדן ועילאי, ילדיו של יצחק גלרנטר, אמרו: "אחרי שבעה וחצי חודשים של אינסוף סימני שאלה, יש לנו תשובה. קיווינו לסוף אחר, אבל אנחנו מתנחמים בעובדה שהגופה הוחזרה לארץ ושיהיה לנו קבר לעלות אליו".

מלחמת חרבות ברזל עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד