כ"ה אייר התשפ"ד
02.06.2024
המסדרון האסטרטגי

דיווח: צה"ל מתמקם עם בסיסים לאורך ציר נצרים - מאות מבנים נהרסו

ישראל בונה בפרוזדור נצרים פרויקט רחב היקף של מוצבים צבאיים כחלק מהתבססות צבאית בעזה. גם כשהשיחות נמשכו במהלך החודשיים האחרונים, כוחות ישראליים המשיכו להתבסס בציר

דיווח: צה"ל מתמקם עם בסיסים לאורך ציר נצרים - מאות מבנים נהרסו
אנטנה בציר נצרים צילום: דורון קדוש גלי צה"ל

כוחות צה"ל מתמקמים בפרוזדור נצרים ובונים לאורך המסדרון האסטרטגי שחוצה את עזה לשניים בסיסים, הכוחות משתלטים על מבנים אזרחיים והורסים בתים שעלולים לסכן את כוחות צה"ל, כך על פי צילומי לוויין. לדברי אנליסטים צבאיים ומומחים ישראלים המהלך הוא חלק מפרויקט רחב היקף לעצב מחדש את הרצועה ולבצר בה נוכחות צבאית ישראלית קבועה.

פרוזדור נצרים הוא כביש באורך ארבעה קילומטרים ממש דרומית לעיר עזה, העובר ממזרח למערב. חמאס דורש את נסיגת ישראל מהאזור כחלק מהדרישות במשא ומתן להפסקת אש.

ה'וושינגטון פוסט' מדווח כי גם כשהשיחות נמשכו במהלך החודשיים האחרונים, כוחות ישראליים המשיכו להתבסס. שלושה בסיסים קדמיים הוקמו מאז חודש מרץ, כך עולה מתמונות לוויין שנבדקו על ידי ה'וושינגטון פוסט', התמונות מספקות רמזים לגבי התוכניות של ישראל.

ישראל מתעקשת שאין בכוונתה לכבוש מחדש לצמיתות את עזה, שבה שלטה במשך 38 שנים עד לנסיגה ב-2005. אולם בניית הכבישים, המוצבים ואזורי החיץ בחודשים האחרונים מצביעים על ביסוס צבאי ישראלי.

על פי הדיווח, לפחות 750 מבנים נהרסו כדי ליצור "אזור חיץ" המשתרע על לפחות 500 מטרים משני צדי הכביש, עוד 250 בניינים נהרסו באזור המזח האמריקאי שנבנה באזור.

בצה"ל סירבו להתייחס לפינוי המבנים, ומסרו לעיתון: "לא יכולים לענות על שאלות מבצעיות במהלך מלחמה מתמשכת".

בצה"ל אומרים כי הכביש מאפשר לכלי רכב צבאיים לנסוע מצד אחד של הרצועה לצד השני תוך שבע דקות בלבד, ומאפשר לחיילים גישה מהירה ללא הפרעה לצפון ולמרכז עזה.

במאחזים החדשים הותקנו עמדות מכ"ם ותצפיות, כך אמר ל'וושינגטון פוסט' דורון קדוש, כתב צבאי של גלי צה"ל שביקר במוצב בחודש שעבר.

"לא היה כלום באוקטובר" אמר, "היה אז רק ​​מסלול לטנקים. כעת בבסיסים יש אזורי מגורים, מקלחות, ומרחב מוגן".

נצרים מלחמת חרבות ברזל חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד