כ"ה אייר התשפ"ד
02.06.2024
"סחיטה באיומים"

האם בני גנץ פורש בגלל יום ההולדת? התגובות בברנז'ה

הברנז'ה מימין ומשמאל הולמת בבני גנץ על מסיבת העיתונאים שהיתה רצופה כולה איומים | וגם, מדוע הציב דווקא את התאריך 8.6 כיעד לפרישה

האם בני גנץ פורש בגלל יום ההולדת? התגובות בברנז'ה
בני גנץ במסיבת עיתונאים צילום: Miriam Alster/Flash90

השר בני גנץ התייצב הערב עם צאת השבת והציב לראש הממשלה בנימין נתניהו אולטימטום ואיים לפרוש מהממשלה. לא רק במערכת הפוליטית הגיבו. גם אנשי התקשורת.

הכתב הפוליטי מיכאל שמש 'כאן' הגיב: "גנץ נתן הערב הצהרה קצת נאיבית: הוא דורש מנתניהו עד ה- 8.6 להסכים למתווה שירות לכולם. הוא יודע שזה לא יקרה, שזה לא אופציה, שנתניהו יגלגל את עצמו מהחלון לפני שהוא יסכים לדבר הזה. אז בשביל מה למרוח את ההצגה?".

הכתב הפוליטי של וואלה, יקי אדמקר הגיב וכתב: "גנץ הציג הערב רשימת תירוצים ארוכה לעזיבה המתוכננת שלו גם ככה בעוד כחודש".

Miriam Alster/Flash90בני גנץ במסיבת עיתונאיםצילום: Miriam Alster/Flash90

עורך מגזין 'משפחה', אריה ארליך הגיב וכתב: "נאום פוליטי אומלל של גנץ בעיצומה של מלחמה קשה. לא קידם כלום, רק העביר מסר עקיף לחמאס - אוטוטו זה נגמר, הישראלים מתפוררים מבפנים. נאום גרוע בעיתוי גרוע. בעבר כתבתי "הגיע זמן גנץ". אני לא מתבייש להודות: טעיתי מרות. האיש מתגלה כאנטי-מנהיג עם שיקול דעת מסוכן. דחליל של יועצים טיפשים."

איש התקשורת ינון מגל יצא במתקפה עם ששת הסעיפים שלו: "1. הרמטכ"ל הכושל של צוק איתן שלא ניצח אף מלחמה בא ללמד איך מנצחים מלחמות 2. החתרן הבלתי נלאה שהציב תנאים במשך 4-5 ימים עד ש"נכנס מתחת לאלונקה", שמנע את כניסתו של סער לקבינט המלחמה, מעיד על עצמו שהוא מנהל מגעים מדיניים נגד עמדת ראש הממשלה בזמן מלחמה 3. המדינאי הכושל, למרות שהוזהר מראש לא לעשות זאת, מציב אולטימטום לישראל לגבי חזרת התושבים לצפון ונותן פרס אסטרטגי לנסראללה בזמן מלחמה. 4. הפוליטיקאי הכושל מדבר על אנשים שעושים פוליטיקה בזמן מלחמה ומאיים תוך כדי הקרבות ללכת לבחירות... 5. מנהיג השמאל הכושל שמדבר על "גיוס לכולם" מתנגד לחוק הגיוס שהוא עצמו קידם! 6. כל כך הרבה פייק והחלשת רוח העם, והכל במקום לתת גיבוי ולהכריז שיחד נשמיד את האוייב 7. בושה".

הכתב המדיני של 'ערוץ 14', תמיר מורג תהה: "אני רק שאלה: כשסמוטריץ' ובן גביר איימו בפירוק הממשלה אם תהיה עסקת חטופים מופקרת, איזנקוט כתב כי "שני חברי קבינט מפעילים ביממה האחרונה סחיטה באיומים פוליטיים. זו תופעה חמורה שפוגעת בביטחון הלאומי של ישראל". במה שונה מה שעשה הערב גנץ?".

הפובליציסטית והסופרת קרוליין גליק הגיבה לגנץ וכתבה: "אתם מבינים שהנאום של גנץ נכתב במשותף ע"י מחלקת המדינה וכוח קפלן כן? מדובר בקריאה לביטול הריבונות שלנו".

Miriam Alster/Flash90בני גנץ במסיבת עיתונאיםצילום: Miriam Alster/Flash90

עורך ומייסד שבועון 'כפר חב"ד', אהרן דב הלפרין כתב: "גנץ צודק. לגמרי לתוך הקבינט הביטחוני חדרו שיקולים אישיים ופוליטיים הוא רק שכח לספר מי החדיר אותם: בני גנץ כל הצהרותיו והתנהלותו - אך ורק משיקולים פוליטיים לכן - או שתפסיק או שתפרוש אתה מסכן את הניצחון, את הלוחמים ואת החטופים".

הפובליציסט ואיש הרדיו ארז תדמור הגיב: "נאום גנץ היה השלב הראשון בתכנית ביידן לעצירת המלחמה. בשלב הבא הקפלניסטים יבעירו את הרחובות, גנץ יפרוש וכנימוק יאשים את נתניהו בשיקולים פוליטיים. אחרי שהקונצנזוס הישראלי יתפורר ביידן יבגוד בנו שוב ויעצור את החימושים, אבל הפעם יטען להגנתו שאפילו בישראל לא מאמינים שאפשר להכריע את החמאס עם "ממשלת הקיצוניים והמשיחיים". וכרגיל, כל הפוסל במומו פוסל. גנץ הוא פוליטיקאי קטן שבחר שלא להתעלות לגודל השעה. זה יהיה קשה יותר לעמוד בלחצים של הבית הלבן ולהכריע את חמאס בלי קונצנזוס פנימי, אבל אין לנו שום ברירה אחרת."

הכתב הפוליטי של 'ערוץ 14', מוטי קסטל הגיב וגילה: "בואו אסביר לכם למה גנץ בחר בתאריך ה08/06. פשוט מאד: זה בדיוק התאריך עליו הכריזו ארגוני המחאה כדד-ליין לפירוק הממשלה. באופן פלאי שמיימי של ממש - גם ה"מטרות" שהציב גנץ זהות לחלוטין. תראו בעצמכם. מיד כשהניסיון הקודם עם הקמפיין המתוזמן "לא יוצאים לפגרה" כשל וקרס - גיבשו האנרכיסטים יעד חדש אותו הם מפמפמים במרץ בשבועות האחרונים. גנץ מתואם איתם מלא- מלא. תיכף נסביר למה הם בחרו דווקא בתאריך הזה".

Miriam Alster/Flash90בני גנץ במסיבת עיתונאיםצילום: Miriam Alster/Flash90

שמעון ריקלין, מגיש ערוץ 14' הגיב וכתב: "הביידנים לא יסלחו לנתניהו שהוא לא הקשיב להם ונכנס לרפיח. הביידנים לא יסלחו לנתניהו שמול נבואות האימה שלהם שהפליטים לא יתפנו מרפיח הם התפנו ועוד איך. הביידנים גם לא יסלחו לנתניהו על שצהל חזר לפרק את חמאס. גנץ הוא בסך הכל הדובר שלהם. לא בטוח שהוא בעצמו הבין מה הוא אמר".

התגובות בשמאל

גם משמאל תקפו. כתב 'הארץ', אמיר אורן כתב: "מדוע 8 ביוני? כי ב-9 ביוני יש לגנץ יומולדת. הוא יחגוג 65 ויעניק לעצמו מתנה. מאחר שגנציותו אינה ניתנת לתיקון. הוא נתן הערב לנתניהו שי נאה - שלושה שבועות לכל תרגיל אפשרי, כי למעשה גנץ התחייב בכסילותו שלא לפרוש מהממשלה עד 8 ביוני, ויהי מה. ואיזנקוט, שיום הולדתו ה-64 מחר, שותק?".

ניר גונטז מ'הארץ' הגיב גם הוא וכתב: "יתכן ובני גנץ טוב במשהו. לא יודע. אני כן יודע שהוא נואם גרוע. נואמים גרועים צריכים כותבי נאומים מעולים. לא יודע מי כותב לגנץ, אבל דבר אחד בטוח; גם הוא גרוע. הוא גרוע כי הוא לא מכיר בכך שגנץ נואם גרוע, ולא מסיר מכשולים מעליו, אלא מעמיס עליו. בעיקר פאתוס שגנץ לא יכול לשאת".

כתב 'חדשות 12', אילן לוקאץ' כתב: "מאיפה השאנטי של גנץ, שנותן לחטופים ככה בכיף עוד שלושה שבועות במנהרות? כמה ימותו שם עד שיתעורר? כמה חיילות יישארו שם כל יום בשם הבניחותא שלו?".

בני גנץ מסיבת עיתונאים תגובות ברנז'ה איומים אולטימטום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד