כ"ה אייר התשפ"ד
02.06.2024
מבקש מקלט ממרוקו

מאסר עולם למוסלמי שרצח כ"נקמה על עזה"

מחבל שניסה להרוג נוצרי כנקמה על המלחמה בעזה, ורצח אדם נוסף קיבל 44 שנות מאסר, המקסימום בחוק הבריטי. הוא אמר כי אם היה לו נשק הוא היה הורג אלפים. הוא גם אמר לרשויות שהוא "מוכן למות קדושים"

מאסר עולם למוסלמי שרצח כ"נקמה על עזה"
משטרת בריטניה צילום: שאטרסטוק

מבקש מקלט מרוקאי שרצח פנסיונר כ"נקמה למען פלסטין" וניסה לרצוח נוצרי בשנתו נידון למאסר עולם.

אחמד אליד, בן 45, דקר את טרנס קרני בן ה-70 מספר פעמים בהארטלפול אנגליה באוקטובר האחרון, ורצח אותו. הוא גם נמצא אשם בניסיון רצח של שכנו ג'אבד נורי.

אליד נידון למאסר עולם עם תקופת זמן מקסימלית של 44 שנים. אליד ביצע את המתקפה על רקע פוליטי ודתי שמונה ימים לאחר מעשי הטבח של חמאס ב-7 באוקטובר. הוא אמר למשטרה שהפיגועים היו במחאה נגד ישראל והציונות.

השופטת צ'ימה-גראב אמרה כי "לא היה לו האומץ להודות באשמה בבית המשפט".

השופטת אמרה לרוצח אליד: "ב-15 באוקטובר בשנה שעברה תקפת ורצחת את טרנס קרני בפעולת טרור. רצית את זה כנקמה על פעולותיה של ממשלה זרה, ישראל, וכדי להפחיד ולהשפיע על ממשלת בריטניה ביחסיה הבינלאומיים. קיווית להפחיד את תושבי בריטניה ולערער את החירויות שהם נהנים מהם".

השופטת אמרה כי אליד התכוון להרוג את שני קורבנותיו והצליח להרוג אחד מהם. "על כל אחת מהעבירות האלה אתה נידון למאסר עולם". לדברי השופטת, "אליד צריך לבלות רוב שארית חייו במעצר".

אליד ניסה לרצוח את שכנו, ג'אבד נורי, בעודו ישן כי הוא ראה בו "כופר" על שהתנצר.

השופטת אמרה כי אליד הביע רצון "להילחם נגד לא-מוסלמים" ואמר לחוקרים כי "צבא אללה יחזור להגן על אל-קודס" [ירושלים].

אליד אמר שהוא "פעל למען תושבי עזה" ו"עזה תהפוך למדינה ערבית". הוא אמר: "הציונים חייבים ללכת כי הם פושעים והורגים הרבה אנשים" הוא אמר כי אם היה לו נשק הוא היה הורג אלפים. הוא גם אמר לרשויות שהוא "מוכן למות קדושים".

כפי שדיווחנו, בשעה 5 בבוקר ב-13 באוקטובר, הוא פרץ לחדר השינה כשהוא חמוש בשתי סכינים ודקר למוות את הגבר בן 70 ופצע את הגבר בן ה-31.

בריטניה מלחמת חרבות ברזל רצח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד