כ"ה אייר התשפ"ד
02.06.2024
המשיכו להתפלל

המשפחה לא מוותרת ודורשת להוציא להורג את הצעיר היהודי

יהודי בן 20 אמור לצאת להורג מחר באיראן. הצעיר היהודי היה מעורב בקטטה בה נהרג מוסלמי. עסקנים בארה"ב מפעילים לחץ על מנהיגי העולם ועל פוליטיקאים שינסו למנוע את גזר הדין, נכון להבוקר משפחת ההרוג לא מוכנה לקבל כסף תמורת ויתור ההוצאה להורג

המשפחה לא מוותרת ודורשת להוציא להורג את הצעיר היהודי
שוטרים באיראן צילום: Iurii Bagrov / Shutterstock

הרשויות האיראניות גזרו גזר דין מוות על צעיר יהודי בן 20 - והם מתכננים לבצע את ההוצאה להורג כבר מחר.

יהודים יוצאי איראן בארה"ב טוענים כי מדובר בעיוות דין ברור, ועושים מאמצים להביא לביטול ההחלטה.

ארווין נתנאל קהרמאני מהעיר קרמנשה בן 20, התאמן בחדר כושר בעיר קרמנשה שבאיראן, כ-800 קילומטרים מטהראן, בנובמבר 2022, שבעה גברים, ביניהם אמיר שוקרי בן 40 שהיה חייב לו כסף.

לטענת בני משפחתו, אמיר שוקרי שלף סכין ודקר את קהרמאני. הצעיר היהודי נלחם והוציא את הסכין מידו של שוקרי ואז דקר אותו אנושות. קהרמאני הורשע בהיותו "שותף לרצח בכוונה של מוסלמי" והוא נידון למוות.

באדיבות המצלםארווין נתנאל קהרמאניצילום: באדיבות המצלם

משפחתו מנסה לשלם כופר למשפחת ההרוג, וכך לבטל את המשפט כמו שנהוג באיראן, אך המשפחה מסרבת לקבל תשלום ומתעקשת שהיהודי יוצא מחר בבוקר להורג.

סוניה סאדטי, אמו של הצעיר פנתה באמצעות ארגון זכויות אדם איראני וביקשה סיוע, ואמרה כי בנם אמור להיות מוצא להורג בכלא המרכזי בקרמנשה ביום שני.

ד"ר הומיון שמח, הנציג היהודי בפרלמנט האיראני, ביקש ממספר מחוקקים מוסלמים לתווך עם משפחתו של שוקרי, ואף הציע לבנות מסגד על שמו בתמורה לביטול התביעה, אך המאמצים לא צלחו.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי ארגון 'צדק' בראשות הרב משה מורגרטן, ועסקנים נוספים בארה"ב, מפעילים לחץ על מנהיגי העולם ועל פוליטיקאים שינסו למנוע את גזר הדין, נכון להבוקר משפחת ההרוג לא מוכנה לקבל כסף תמורת ויתור ההוצאה להורג.

הארגון דיווח כי ארווין נתנאל קהרמאני, מוחזק כיום בתא מיוחד בו נמצאים אלו שממתינים לצאת להורג. כאמור הוא היה אמור להיות מוצא להורג בשבת, אך למשפחתו נמסר כי הדבר נדחה למחר.

לטענת הארגון ביומיים האחרונים הוצאו להורג באיראן לפחות ארבעה בני אדם כולל אישה אחת.

אנא קרעו שערי שמים לשחרורו המהיר של ארווין נתנאל בן ציונה. מאפילה לאור גדול השתא בעגלא ובזמן קריב.

 

איראן משה מורגרטן הוצאה להורג ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד