כ"ה אייר התשפ"ד
02.06.2024
כל הפרטים

מח"ש מערערת על זיכוי השוטר שירה בסלומון טקה

המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה הגישה לבית המשפט המחוזי בחיפה ערעור על הכרעת הדין שזיכתה את השוטר שירה בסולומון טקה ז"ל

מח"ש מערערת על זיכוי השוטר שירה בסלומון טקה
מחאה על מותו של סלומון טקה ז"ל צילום: פלאש 90

מח"ש הגישה לבית המשפט המחוזי בחיפה ערעור על זיכוי את השוטר שירה בסולומון טקה ז"ל. מדובר בערעור עקרוני שבו שתי טענות עיקריות: הראשונה, בניגוד לקביעתו של בית משפט השלום, לשוטר לא קמה הגנה עצמית כיוון שלא עמד בפני סכנת חיים ממשית ומיידית; השנייה, למרות שהשוטר היה מצוי בסכנה מסוימת נוכח העובדה כי נזרקו לעברו אבנים, שחלקן אף פגעו בו, משבחר לבצע "ירי אזהרה", הייתה לו חובה לעשות זאת על פי הקבוע בפקודות ובנהלי המשטרה הרלוונטיים באמצעות ירי לאוויר. 

בערעור נטען כי "ירי האזהרה" שביצע השוטר לעבר אספלט, שהוא משטח קשיח שאינו סופח את הקליע, סמוך לרגלי המנוח סולומון טקה ז"ל והנערים, נעשה בניגוד לפקודות ולכן היה רשלני וגרם למותו של המנוח סולומון טקה ז"ל.

עוד נטען בערעור, כי בעוד שבית משפט השלום סבר כי ישנו חסר בפקודות הירי בנוגע לאופן ביצוע "ירי אזהרה", הפרקליטות סבורה כי ההסדר הקבוע בפקודות ובנהלים הוא הסדר מלא ומקיף. לטענת מח"ש, בית משפט השלום יצר למעשה, "הסדר חדש" והעניק בכך שיקול דעת רחב לאוחזי הנשק בכלל, לרבות שיקול דעת באשר לאופן ביצוע "ירי אזהרה" במקרה של סכנת חיים וזאת בניגוד מוחלט לתכליתו של הנוהל והפקודה, שנועדו ליצור ודאות ואחידות ומעל לכל – נועדו למזער למינימום את הסיכון הטמון בכל ירי, לרבות "ירי אזהרה".

מעבר לטעות המשפטית המתייחסת לאירוע שהוביל למותו של סולומון טקה ז"ל, הפרקליטות סבורה שיש בהכרעת הדין המזכה משום קביעת נורמה חדשה, הנוגדת את הדין הקיים, אשר עלולה להעביר לשוטרי משטרת ישראל, אנשי כוחות הביטחון והציבור הרחב האוחז בנשק, מסר שגוי ומבלבל וטמון בה פוטנציאל ממשי עתידי של סיכון חיי אדם, חלילה, על ידי נושאי נשק המבקשים לעשות בו שימוש לשם ירי אזהרה בלבד.

 

 

סלומון טקה ערעור מח"ש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד