כ"ה אייר התשפ"ד
02.06.2024
קרעו שערי שמים

המשיכו להתפלל: נדחתה הוצאתו להורג של הצעיר היהודי באיראן

הרשויות האיראניות דחו את גזר דינו של הצעיר היהודי שהיה אמור להיות מוצא להורג מחר, לאחר שהרג מוסלמי שתקף אותו

המשיכו להתפלל: נדחתה הוצאתו להורג של הצעיר היהודי באיראן
איראן, אילוסטרציה צילום: שאטרסטוק

עונש המוות שהוטל על הצעיר היהודי באיראן, נדחה בחודש. כך פרסם ארגון 'צדק' בראשות הרב משה מורגרטן מארצות הברית. הארגון יחד עם עסקנים נוספים בארה"ב, מפעילים לחץ על מנהיגי העולם ועל פוליטיקאים שינסו למנוע את גזר הדין באופן סופי.

הרב משה מורגרטן, נשיא הארגון, נפגש ביום שישי האחרון עם הסנאטורית קירסטן גיליברנד מניו יורק, בביתו של המיליארדר והפילנתרופ היהודי אלכס רובט, שם דנו בעניינו של הצעיר היהודי בן ה-20 באיראן שנידון למוות.

באדיבות המצלםהרב מורגרטן בפגישהצילום: באדיבות המצלם

הכל החל כאשר ארווין נתנאל קהרמאני מהעיר קרמנשה בן 20, התאמן בחדר כושר בעיר שנמצאת כ-800 קילומטרים מטהראן, בנובמבר 2022 יחד עם שבעה גברים, ביניהם אמיר שוקרי בן 40 שהיה חייב לו כסף.

באדיבות המצלםארווין נתנאל קהרמאניצילום: באדיבות המצלם

לטענת בני משפחתו, אמיר שוקרי שלף סכין ודקר את קהרמאני. הצעיר היהודי נלחם והוציא את הסכין מידו של שוקרי ואז דקר אותו ופצע אותו אנושות. קהרמאני הורשע בהיותו "שותף לרצח בכוונה של מוסלמי" והוא נידון למוות.

ד"ר הומיון שמח, הנציג היהודי בפרלמנט האיראני, ביקש ממספר מחוקקים מוסלמים לתווך עם משפחתו של שוקרי, ואף הציע לבנות מסגד על שמו בתמורה לביטול התביעה, אך המאמצים לא צלחו.

משפחתו מנסה לשלם כופר למשפחת ההרוג, וכך לבטל את המשפט כמו שנהוג באיראן, אך המשפחה לפי שעה מסרבת לקבל תשלום. סוניה סאדטי, אמו של הצעיר פנתה באמצעות ארגון זכויות אדם איראני וביקשה סיוע לשחרור בנה.

אנא קרעו שערי שמים לשחרורו המהיר של ארווין נתנאל בן ציונה.
 

 

איראן הוצאה להורג הרב משה מורגרטן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד