כ"ה אייר התשפ"ד
02.06.2024
ממשיכים להתפלל

אביה של החטופה שחולצה: "הייתה תקווה, מודים על ההזדמנות להיפרד"

ירדן פיבקו, בתו של איציק גלרנטר שנחטף לרצועה וגופתו חולצה בסוף השבוע: "הייתה לנו אמונה גדולה, יש בזה נחמה". היא הוסיפה: "נמשיך להתפלל חזק מאוד שכולם ישובו אלינו"

אביה של החטופה שחולצה: "הייתה תקווה, מודים על ההזדמנות להיפרד"
איציק גלרנטר צילום: באדיבות המשפחה

ביום שישי הודיע דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי כי כוחות צה"ל ושב"כ חילצו את גופותיהם של עמית בוסקילה, שני לוק ואיציק גלרנטר, שנרצחו בבוקר השבת השחורה. אתמול פורסם כי גם גופתו של רון בנימין שנחטפה לרצועה, חולצה כחלק מהמבצע. ירדן פיבקו, בתו של איציק, סיפרה לאודי סגל וענת דוידוב ב-103FM על תחושותיה בעקבות הבשורה הקשה.

"הייתה לנו תקווה מאוד גדולה, דווקא הסיפור של אבא שלי שהיה חשוך לחלוטין בלי טיפת אור או מידע, מול הלא יכולנו להתמודד רק באמונה שכן", טענה. "הייתה לנו אמונה גדולה מאוד, באמת. אנחנו מודים על ההזדמנות להיפרד כמו שצריך. יש בזה נחמה. זו הפעם הראשונה שאני אומרת בוקר טוב מאז 7 באוקטובר, דווקא ביום של הלוויה של אבא שלי, כי זה היה משקל כבד מדי להסתובב איתו ולחיות בו, בחוסר הידיעה הזה". 

בהמשך הודתה: "לפחות על גורלו, להתפלל שזה אכן קרה ב-7 באוקטובר, ושהוא לא סבל הרבה כמו שחשבנו מאז שהוא נחטף לשם. מה שיעשה שקט לנשמה של אבא שלי ולנפשות שלנו זה להתפלל שזה מה שקרה, ולקוות שהוא לא סבל הרבה. חוסר הידיעה, יש בו ממש כדי להטריף. אנחנו יוצאים מקבוצה אחת לגורל אחר וקשה מאוד של המדינה, בסוף לכל אחד סיפור וגורל אחר. זה קשה, נמשיך להתפלל חזק מאוד שכולם ישובו אלינו, החיים לשיקום והנרצחים לקבורה כאן במדינת ישראל". 

על אביה סיפרה פיבקו: "אדם חייכן, מצחיק, שנון, עם חוש הומור, אבא הראשון להתייצב, סבא מדהים. עם כמה שהוא היה גבר גבר וחזק וקשוח, עם הבנות שלי הוא היה כמו חמאה. כל הרוך יצא ממנו. הוא היה אחלה בן אדם, חבר טוב, אהב את החיים לגמרי".

עוד סיפרה: "בתי הגדולה בת 6 והקטנה עוד לא בת שנתיים. מיה שלי, הגדולה, הייתה שותפת לתהליך. אנחנו אומרים את האמת ומספרים את מה שצריך. בהתחלה השתמשנו במינוח של 'לא מוצאים אותו', והאמת היא שהיא זו ששאלה אותי אם יש הבדל בין מישהו שלא מוצאים לבין מישהו חטוף, והחזרתי את השאלה אליה. מה שאומרים זה שהגיעו האנשים הגיבורים שלנו שחיפשו את סבא, ואמרו לנו שסבא לא יחזור, ושמעכשיו התפקיד שלו הוא לשמור עלינו מלמעלה. זה לא פשוט, היא כעסה קצת, ובכי, התחבקנו חזק. היא אמרה לי את זה כמו שרק ילד יכול להגיד את זה - אני לא רוצה שזה יהיה ככה'". 

מלחמת חרבות ברזל איציק גלרנטר חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד