ה' סיון התשפ"ד
11.06.2024

לאור ההצלחה הרבה: ביקוש רב לתיכון 'נאות תמר' בירושלים

בסיכומה של שנת לימודים נוספת במסגרת תיכון 'נאות תמר': ההצלחה שקוצרות הבנות מפתיעה את צוותי החינוך בכיתות הגבוהות של התיכונים ובמכללות חרדיות | בימים אלה נרשמת התעניינות רבה בכיתות התיכון 'נאות תמר' לשנת הלימודים הבאה

לאור ההצלחה הרבה: ביקוש רב לתיכון 'נאות תמר' בירושלים
תיכון נאות תמר צילום: יח"צ

תיכון 'נאות תמר' מבית 'חסד נעורים' הוקם תוך מטרה מוצהרת להעניק בית חינוך חם ועוטף לבנות שלא נקלטו מסיבות שונות בסמינרים השגרתיים, לעיתים בגלל אי עמידה בתקנונים המחמירים וכדומה. כתוצאה מכך, הן חשו מנותקות מהמסגרות הרגילות, והיו עלולות להיוותר בלא כל מסגרת, דבר שהיה יכול לגרום להאטת התפתחותן הרוחנית.

בעמותת 'חסד נעורים' הרימו את הכפפה, תוך ידיעה כי מדובר בבנות המקפידות על קלה כבחמורה, והכשירו במשך שש שנים את הצוות המקצועי, במסגרת 'אשלים' של הג'וינט, עם מומחיות ספציפית לנוער. חלק מהמורות בצוות ההוראה משמשות אף כמדריכות ב'שחר' מטעם משרד החינוך לסמינרים אחרים שנמצאים תחת האגף.

"הסיבה להקמת נאות תמר, הייתה מתוך הרצון לתת לתלמידות את כל היתרונות של הסמינר, במסגרת שתהיה תואמת את כל ההקפדות הנהוגות בסמינרים, אך בלי תוספות שונות שיכולות להרתיע את הבנות. כיוון שהיו לנו הון אנושי מנצח - מורות נהדרות וצוות הדרכה מקצועי - בחרנו את הטובות ביותר מתוכן כדי להקים את התיכון החדש, 'נאות תמר' שמעניק מענים רגשיים, העצמה, סיוע לימודי מוגבר, כיתות קטנות יותר, ונותן פוקוס רב על כל צרכי התלמידות", אומרים בהנהלת 'חסד נעורים'.

התיכון מונה כיום כמאה תלמידות, כאשר למרבה ההפתעה - ועבור צוות 'נאות תמר' אין בכך כל הפתעה - רבות מהבוגרות חוזרות לסמינרים לכיתות הגבוהות או משתלבות בלימודים במכללות חרדיות, כאשר ב'נאות תמר' מכוונים את הבוגרות, שמתקבלות בזרועות פתוחות במסגרות החרדיות המחמירות ביותר.

יצוין, כי ב'נאות תמר' הקשר שנשמר עם הבוגרות הינו הדוק, לאורך שנים, והינו חלק בלתי נפרד בחייהן הבוגרים. במסגרת זו נרקם קשר הדוק עם שמוביל את המשך בניין החינוך האישי, כאשר פרויקט ליווי הבוגרות מתחיל כבר בשנות הלימודים בתיכון ונמשך גם לאחר סיום הלימודים.

"העולם הזה הוא שדה קרב", מסבירים ב'נאות תמר', "התפקיד שלנו הוא לתת את המענה הנכון". בהנהלת התיכון אומרים עוד, כי "מי שזקוקה לחץ וקשת אינה יכולה להתמודד במערך מלחמתי שמזקיק טנקים, ולכן לכל בת יש את המקום המתאים לה ואת המענה המותאם לרמתה. חלק מהבנות מתמודדות עם אתגרים מורכבים ולכן זקוקות לכלים משמעותיים יותר, ויש אתגרים שמזקיקים כלים אחרים, עדכניים, של חינוך מול פגעי הזמן, אסרטיביות ועמידה על הערכים החשובים".

ב'נאות תמר' מוכנות הבנות לתעודת בגרות מלאה, והמעלה של ההשתייכות למוסדות 'חסד נעורים' היא בעת שנוצר לעיתים צורך בהעברה בין המסגרות, הבנות זוכות למענה ייעודי ואינדיבידואלי, ולמעבר חלק יחסית, כשהן כבר מכירות את חלק מהצוות, המשולב במוסדות החינוך השונים של רשת המוסדות.

"את התוצאות המבורכות אנו רואים בימים אלה", מסבירים ב'חסד נעורים', "הן כשהבוגרות של 'נאות תמר' מתקבלות לכיתות המשך בסמינרים במסגרות חרדיות מחמירות ביותר, וגם בהידפקות על דלתות התיכון בעת הרישום, עם מספר רב של מועמדות המבקשות דווקא את 'נאות תמר' כמקום הלימודים האידיאלי עבורן".

נאות תמר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד