כ"ה אייר התשפ"ד
02.06.2024
אנטישמיות מחפירה

אם ישראלית ובתה התינוקת עוכבו שעות בקנדה

אם ובתה שהגיעו לחופשה בקנדה, עוכבו 5 שעות בשדה התעופה ועברו תשאול משפיל. בת משפחת האם נרצחה בבארי. "טרטרו אותנו והפכו לי את המזוודה. כששאלתי למה מעכבים אותי אמרו שזה כי אני ישראלית"

אם ישראלית ובתה התינוקת עוכבו שעות בקנדה
אילוסטרציה צילום: unsplash

רננה ראובני ובתה התינוקת אנג'ליקה עוכבו במשך חמש שעות בשדה התעופה פירסון בטורונטו שבקנדה, לשם הגיעו לחופשה - רק בגלל שהן ישראליות.

"הרגשתי שמתנהגים אליי כמו מחבלת או פושעת", היא סיפרה ל-Ynet. "הם טרטרו אותי והשפילו אותי שעות בזמן שהתינוקת שלי צועקת. הם הפכו לי את המזוודה. זה ברור לי שזה רק בגלל שאני ישראלית. "פקיד ההגירה צעק עליי ואמר 'את במדינה זרה ואת תעשי מה שאני אומר לך'. הייתה לו שנאה בעיניים ונראה שהוא נחוש להשפיל אותי".

קרובת משפחתם, תכלת זערור פישביין, נרצחה ב-7 באוקטובר בבארי. היא החליטה לטוס לחופשה בקנדה כשבעלה יצטרף בהמשך, אחרי שמונה שעות טיסה הן נחתנו בטורונטו ואז התחילו התלאות.

"העמידו אותי בתור עם עשרות אנשים, בלי מקום לשתות ובלי מקום לחתל את התינוקת, רק לעמוד", היא סיפרה. "התור לא זז, התייאשתי לגמרי. התינוקת איבדה סבלנות, היא הייתה עייפה ורעבה אחרי טיסה ארוכה. אמרתי להם שהאוכל והצעצועים של הילדה במזוודות, ורק אחרי כמה שעות אפשרו לי להביא אוכל מהמזוודה. לקחו לי את הדרכון ואמרו לי ללכת למזוודה, להוציא אוכל ולחזור. טרטרו אותי בשדה. אחרי זה חזרנו לאותו התור. לא היה אכפת להם שאני עם תינוקת. הייתי הישראלית היחידה שעוכבה שם. כששאלתי למה מעכבים אותי, אמרו שזה בגלל שיש לי דרכון ישראלי. שמו אותי בתורים רגילים - בלי התחשבות בתינוקת".

היא המשיכה לגולל את ההתעללות: "אחרי שלוש וחצי שעות המתנה הגעתי לפקיד, שנראה בעל חזות מוסלמית. הוא ביקש לראות את הכרטיס והתחיל לשאול אותי כל מיני שאלות מוזרות. אמרתי לו שאני כבר כמה שעות פה ואני צריכה להחליף לתינוקת חיתול. הוא השתיק אותי ואמר: 'את במדינה זרה, זה לא נגמר עד שאני אומר שזה נגמר'. הוא הסתכל עליי במבט שונא. אחרי זה הוא אמר שאני אשב בחוץ ואחכה. בינתיים הוא הדפיס את כל הדפים עם האישור והמשיך לטרטר אותי למרות שכבר היה יכול לשחרר אותי".

רננה סיפרה: "לקחו אותי למקום סגור ושם הפכו לי את המזוודות, ספרו מטבע-מטבע כדי לראות כמה כסף יש לי. זה היה לא נורמלי, הוא הפך את כל התיקים אין לי מושג מה חיפש. הפך לי את הכול. הרגשתי שאני מחבלת שעושים לה בדיקה ביטחונית, כאילו אני פושעת. כל זה בזמן שהילדה שלי צועקת אחרי שהיא מטורטרת כבר שעות. אני צריכה לעמוד, לענות על כל מיני שאלות, ויש להם את התשובה ביד. עשו את זה בכוונה כדי לטרטר".

לדבריה אותו פקיד הזה הרס לה את מצב הרוח ואת החופשה. בעלה, ירון שאמור להצטרף אליה, סיפר ל-Ynet מלונדון: "למרות ששכרנו את הדירה לחודש, אשתי והתינוקת קיבלו מסמך שמתיר להם להיות בקנדה רק שבועיים. בטופס הכניסה רשמו לשתיהן, כולל לתינוקת בת השנה, שאסור להן לעבוד או ללמוד או לעשות הכשרה אקדמית בקנדה. זאת שערורייה להתייחס ככה לאנשים רק בגלל שהם ישראלים".

קנדה מלחמת חרבות ברזל אנטישמיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד