כ"ה אייר התשפ"ד
02.06.2024
גילה את האמת

משפיען מוסלמי חושף איך הפך מאנטישמי לאוהד ישראל

פעיל חברתי מוסלמי נאם באירוע של הפדרציה היהודית של יחסי איראן - ארה"ב. איש המדיה החברתית אנטישמי לשעבר, אך כיום תומך חזק בישראל וביהודים, חשף איך קרה המהפך

משפיען מוסלמי חושף איך הפך מאנטישמי לאוהד ישראל
כוכב הרשת לואי אלשריף צילום: צילום מסך

משפיען ברשתות החברתיות הערביות לואי אלשאריף, אנטישמי לשעבר וכיום תומך חזק בישראל וביהודים, הסביר כיצד איכע השינוי בתפיסתו. הוא נאם באירוע של הפדרציה היהודית האיראנית-אמריקאית בחודש שעבר שנערך בבית פרטי בארה"ב.

אלשאריף, שמוצאו מסעודיה, אמר ליותר מ-100 נוכחים כי כשגדל הוא האמין שאלוהים רוצה שישנא יהודים ונוצרים. הוא סיפר כי לפני 14 שנים הוא רצה ללמוד צרפתית, אז הוא נרשם לתוכנית לימודים שבה שובץ אצל משפחה בצרפת. התברר לו שהמשפחה בצרפת יהודיה.

אלשאריף שלח בתחילה מייל למנהלי התוכנית וביקש מהם העברה למשפחה אחרת, ואמר למנהלים "אני לא מרגיש בנוח. איך אתם מעזים לשים אותי עם יהודים, זה מה שחשבתי שנכון, אבל ההכרות שלי עם המשפחה הזאת באמת שינתה את חיי", אמר.

אלשאריף אמר בראיון ל-The Journal שהוא למד יותר על ההיסטוריה היהודית והתנ"כית מהמשפחה ואחרי שבילה כל כך הרבה שבתות עם המשפחה הוא למד יותר על יהודים, כמו גם על פסח וחנוכה. "כל חג למדתי את ההיסטוריה מאחוריו, וכך הכרתי את ההיסטוריה", אמר והוסיף כי המשפחה שבה שאצלה התגורר היתה משפחה תימנית.

אלשאריף סיפר שכאשר חזר הביתה לסעודיה, הוא סיפר לאמו על האירוע ששינה את חייו, אמו חזתה שהוא "יחזור לשנוא יהודים בעוד חודשיים-שלושה", אבל עברו 14 שנים והוא לא.

"למדתי יהדות מהמקור, ומצאתי הרבה קווים משותפים בין יהדות לאיסלאם", אמר אלשאריף, והוסיף כי הוא חיבר נקודות ש"שהרבה מוסלמים לצערי לא יכולים לחבר".

הוא הסביר שהתקשורת הערבית מפיצה תעמולה לפיה אין ראיות לכך שבית המקדש היה בירושלים, אלשאריף ציין כי מוסלמים רבים נקראים על שם נביאים, אך הם אינם מבינים שהנביאים הללו היו "ישראלים ציונים". למשל, הוא סיפר על פלסטיני בשם דאוד שהכריז שאל קודס היא בירתה הנצחית של פלסטין, אבל דאוד לא מבין שהוא נקרא על שמו של דוד המלך. דוד המלך הכריז על ירושלים כבירת העם היהודי.

צילום מסךלואי אלשריף בראיוןצילום: צילום מסך

אלשאריף גם סיפר שמוזיאון התנ"ך במצרים הוא המקום שבו "מוזכרת לראשונה ישראל כאומה" מכיוון שזה כתוב שם על אבן. "זה מראה שעם ישראל היה שם במצרים. אבל אף אחד לא ידבר על זה כי זה מסוג העובדות שהעולם הערבי לא רוצה שתדע" אמר.

בהתייחס להפגנות הפרו-פלסטיניות באמריקה, אלשאריף אמר "אם האדם הלבן האמריקני הממוצע יגלה מה בעצם פירוש הביטוי "מהנהר לים", הוא היה מגלה שהוא הבא בתור". הוא גם טען שכאשר שאל את המפגינים אם קראו את אמנת חמאס, הם אומרים שהם קראו את גרסת 2017 המרוככת שלו. אלשאריף אמר להם שהם לא קראו את האמנה המקורית משנת 1988 בערבית. אלשאריף טען כי האנשים שהפילו את מגדלי התאומים ב-11 בספטמבר הם "חלק מאותה אמונה פתולוגית שחמאס רוצה".

 
לואי אלשריף סעודיה אנטישמיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד