כ"ה אייר התשפ"ד
02.06.2024
לראשונה

באופן חריג: הגר"מ שטרנבוך נקב בסכום משמעותי

כבר עשרות שנים מכהן מרא דארעא דישראל פוסק הדור רבינו הגאון רבי משה שטרנבוך שליט"א ברבנות, ובמשך שנים אלו המליץ על אינספור מקרים של צדקה • ובכל זאת, מעולם לא נקט הגר"מ שליט"א בסכום מוגדר, עד שבימים האחרונים הגיעו פרטיו של מקרה חדש • מה גרם לו לחרוג ממנהגו ולקבוע שכל אחד ייתן 200 שקלים?? • כל הפרטים

באופן חריג: הגר"מ שטרנבוך נקב בסכום משמעותי
הגר"מ שטרנבוך צילום: קופת העיר

אחד התפקידים של רב בישראל, הוא ללוות מקרי מצוקה ולהשתדל לסייע, על ידי שהוא ממליץ לציבור להפנות את כספי הצדקה שלהם למקרה מצוקה זה או אחר, ואכן, כל הרבנים בכל קהילות ישראל, נוהגים להבליט מפעם לפעם מקרים חריגים שצריכים עזרה משמעותית יותר מהציבור. 


כך נוהג גם פוסק הדור, מרא דארע דישראל, רבינו הגאון הגדול רבי משה שטרנבוך שליט"א. 
אבל למרות שהמליץ במקרים רבים לתרום למקרי צדקה ספציפיים, הקפיד לאורך כל השנים שלא לנקוב בסכום מסויים, לא כהוראה ואפילו לא בהמלצה בעלמא.

בשל כל, קשה לתאר את גודל התדהמה שאחזה בבני ביתו של פוסק הדור, כשבימים האחרונים הודיע שיש עניין גדול לתת סכום של 200 שקלים לחתן יתום שעומד להתחתן בקרוב בעז"ה. 

לתרומת 200 ₪ לחתן יתום הקליקו כאן>>>

הכיצד אירע שממרום גילו החליט פוסק הדור לנטוש את המנהג שנהג במשך עשרות רבות של שנים בהן הוא מכהן ברבנות??

ובכן, מסתבר שהגר"מ התרשם שהמקרה הזה הוא המקרה החריג ביותר שנתקל בו עד כה! חתן יתום, שאין לו משען ומשענה, ואין אף אחד בעולם שאמור לדאוג לו ולסייע לו לממן את הוצאות החתונה! לא קהילה, לא ארגון כלשהו שהמשפחה קשורה אליו, אפילו לא שכנים מסודרים כלכלית שיכולים לקחת על עצמם את העול להעניק לו את הבסיס של הבסיס. כלום! פשוט כלום!

חקר את המקרה לעומקו, ולבסוף קבע בפה מלא שמדובר ב"יתום אמיתי", והדגיש שמאחר ואין לו מקום אחר ממנו יוכל לקבל עזרה וסיוע, העול הזה של השאת היתום מוטל על הציבור כולו, וכולנו חייבים לעשות ולפעול כדי שלא יחסר לו דבר בחתונתו.

פוסק הדור שליט"א אף נכנס בעובי הקורה וקבע בפה מלא "כל אחד שיכול יתן 200 ש"ח  להיות שותף במצוה כזאת". על פניו לא מדובר בהוראה, אלא בקביעת עובדה – כל יהודי שיש שכל בקדקודו לא יפספס את ההזדמנות להשתתף בלפחות 200 ש"ח בכזאת מצווה ענקית. זה משהו שאדם בר דעת לא יכול להחמיץ!

מי הוא זה ואיזה הוא ששומע ורואה את הדברים המפורשים הללו יוצאים מפיו של גדול הפוסקים בדורנו, לראשונה לאחר מאה שנות תורה, ואינו ממהר לעשות מעשה ולהעניק לכל הפחות 200 ש"ח להשאת החתן היקר? שומה עלינו לסייע בידיו ולאפשר לו להתחתן בכבוד, ובד בבד לזכות בברכת קדשו של פוסק הדור.

לתרומת 200 ₪ לחתן יתום הקליקו כאן>>>
 

הגר"מ שטרנבוך קופת העיר פוסק הדור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד