כ"ה אייר התשפ"ד
02.06.2024
התכנית של חיזבאללה

נסראללה מתכנן "מלחמת התשה" בסיוע לבנון עזה ותימן

מאמר שפורסם בסוף השבוע בעיתון "אל אח'באר", המזוהה עם ארגון הטרור, שופך אור לגבי התוכניות לעתיד, שבמרכזו המילה "התשה". חיזבאללה אימץ קצב של פעילות שגרם לישראל להיות זהירה יותר בפגיעה באזרחים

נסראללה מתכנן "מלחמת התשה" בסיוע לבנון עזה ותימן
חסן נסראללה צילום: צילום מסך

עורך העיתון הלבנוני אל-אח'באר המזוהה עם חיזבאללה, איבראהים אל-אמין, שרטט במאמר שפרסם את התוכנית של השלוחות במחנה הפרו-איראני להתמודדות עם המערכה הישראלית ברפיח, תחת הכותרת "התשה מדממת מעזה, עבור בלבנון ועד לתימן".

במאמרו הוא כותב כי אל מול ההחלטה של ישראל להמשיך את הלחימה "ההתנגדות פועלת מתוך נקודת ההנחה שהמלחמה ארוכה, ארוכה מאוד, כולם בציר ההתנגדות מתנהלים בסבלנות, עמידה איתנה ורציונליות". למעשה, המשימה היום מבחינתם נועדה לגרום לישראל לחזור לשולחן המשא ומתן כשהיא מתחננת להסכם ומוכנה לשלם מחירים כבדים ממה שהייתה אמורה לשלם בעבר, כך מדווח רועי קייס בכאן חדשות.

לדברי אל-אמין, סבב הלחימה החדש מתבסס על רמה שונה לגמרי של תיאום במישור של פעילות הארגונים בעזה או במישור של חזיתות הסיוע מחוץ לזירה הפלסטינית. "מה שבולט הוא הערך הרב של החמ"ל המשותף של ציר ההתנגדות שמשתתפים בו נציגים מכל הכוחות השותפים למלחמה בעזה", כדי לארגן את העימות החדש שהכותרת שלו היא אחת: "התשה קשה ומדממת לישראל ותומכיה".

במאמרו הוא כותב כי "מלחמת ההתשה שעליה הכריזה הזרוע הצבאית של חמאס, אומצה גם על ידי חיזבאללה בלבנון, אבל בהתאם לקצב מסוג אחר". לדבריו, ננקטו כל הצעדים שמאפשרים את תנועת הכוחות של חיזבאללה בחלק הקדמי ואת גיוון היכולות שנוטלות חלק בלחימה אחרי ההחלטה להכניס אמצעי לחימה חדשים, הן מבחינת רקטות או כטב"מים חמושים, בנוסף לכטב"מים מתאבדים.

אל-אמין טוען כי חיזבאללה אימץ קצב של פעילות שגרם לישראל להיות זהירה יותר בפגיעה באזרחים, והוא גם "העניש" אותה על שריפת חורשות בתוך לבנון. במאמרו ציין גם כי המורדים החות'ים בתימן גיבשו את הליטושים האחרונים לתוכנית ההסלמה שלהם, שכוללת החלטה לפגוע בכל ספינה שיש לה קשר לישראל בכל מקום שהם מגיעים אליו.

חיזבאללה חמאס תימן לבנון המורדים החות'ים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד