ה' סיון התשפ"ד
11.06.2024
הותר לפרסום

מפקד הפלוגה החרדית: רס"ן גל שבת הי"ד נפטר מפצעיו

נפטר מפצעיו רס"ן גל שבת הי"ד, מפקד פלוגת הצנחנים החרדית "חץ", שנפצע אנושות בהיתקלות עם מחבלים במחנה הפליטים ג'באליה בשבוע שעבר. השאיר אחריו את ארוסתו לה היה אמור להינשא הקיץ

מפקד הפלוגה החרדית: רס"ן גל שבת הי"ד נפטר מפצעיו
גל שבת הי"ד צילום: באדיבות המצלם

צה"ל התיר לפרסם כי רס"ן גל שבת בן 24, מקציר, מ״פ בפלגת חץ החרדית בגדוד 202, חטיבת הצנחנים (35), נפטר מפצעיו לאחר שנפצע באורח קשה בתאריך 15.5.2024 בהיתקלות עם מחבלים בצפון רצועת עזה.

כמה שעות לאחר ההיתקלות שבה מפקד הפלוגה נפצע אנוש והיום נפטר מפצעיו, חמישה מלוחמי הפלוגה שלו נהרגו באירוע הירי הדו צדדי של הפלוגה, לא רחוק משם.

חמשת הלוחמים נפלו ברביעי שעבר באזור ג'באליה בצפון רצועת עזה. הלוחמים סרן רועי בית יעקב, בן 22 מעלי, סמ"ר גלעד אריה בוים, בן 22 מקרני שומרון, סמל דניאל חמו, בן 20 מטבריה, סמל אילן כהן, בן 20 מכרמיאל, וסמ"ר בצלאל דוד שעשוע, בן 22 מתל אביב.

דובר צה"ל / freepik / שאטרסטוקחמשת הנופלים ברצועהצילום: דובר צה"ל / freepik / שאטרסטוק

חמי טרכטנברג, אחד מחייליו ספד לו: "גיבור ישראל גל שבת הי"ד, מ"פ בפלגת חץ בצנחנים נפטר מפצעיו לאחר שנפגע מירי של מחבל בעזה. גל היה מפקד הצוות שלי וחבר כמו אח, גל קיבל אותי מאזרח שלא מכיר את צה"ל, והפך אותי ואת חברי ללוחמים הכי טובים שיש".

עוד כתב: "משפט שאמר לי מלווה אותי ברגעים הקשים: "או שניצחת את העולם או שהפסדת את העולם" את המשפט גל אמר לי באחד התרג"דים הקשים שעשינו ונפצעתי ברגל, וגל הגיע ואמר לי "אם אתה מנצח למרות הקושי, ניצחת כל אתגר בחיים. אם אתה תפסיד הפסדת כל אתגר בחיים". וככה נצחתי מול כל אתגר וכל קושי. גל תחסר לי, קשה לי, איבדתי הרבה חברים בחצי השנה האחרונה, אבא תרחם".

גל שבת, הותיר אחריו הורים, אח ואחות ואת ארוסתו רוני. הוא היה אמור להינשא לה הקיץ. הוא גם נלחם ב-7 באוקטובר בעוטף יחד עם הפלוגה שלו שחיסלה מחבלים רבים שחדרו לשדרות ולבארי. בהמשך נכנס לעזה ונלחם בתוך הרצועה במשך חצי שנה.

גל שבת מלחמת חרבות ברזל עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד