כ"ה אייר התשפ"ד
02.06.2024
בישיבת קבינט המלחמה

ראש הממשלה דחה הצעה לחידוש המו"מ ודרש הצעה קונקרטית

נתניהו דחה בישיבת קבינט המלחמה הצעה שהציג ראש מפקדת החטופים בצה"לֹ האלוף במילואים ניצן אלון בנסיון להביא לפריצת דרך בשיחות. גורם בלשכת ראש הממשלה ציין כי נתניהו לא דחה את ההצעה אלא ביקש הצעות יותר קונקרטיות

ראש הממשלה דחה הצעה לחידוש המו"מ ודרש הצעה קונקרטית
נתניהו וגלנט במליאה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו דחה בישיבת קבינט המלחמה אמש (שבת) הצעה שהציג ראש מפקדת החטופים בצה"לֹ האלוף במילואים ניצן אלון בנסיון להביא לפריצת דרך בשיחות, כך דווח ב'וואלה'.

נזכיר כי הישיבה שהתקיימה אמש, נערכה שעה קלה אחרי האולטימטום הפומבי שהציג השר בני גנץ לנתניהו ובו הציב את שחרור החטופים כיעד שצריך להיות בראש סדר העדיפויות, לפני מיטוט שלטון חמאס בעזה.

במהלך הישיבה האלוף במילואים ניצן אלון הציג יוזמה לחידוש המו"מ שכללה כמה שינויים בעמדת ישראל לעומת סבב המו"מ הקודם בקהיר שהסתיים ללא תוצאות.

ההצעה שהציג האלוף אלון כללה נכונות להתפשרות ישראלית בנוגע למספר החטופים החיים שישוחררו בשלב הראשון של העסקה.

העמדה האחרונה שהציגה ישראל בנושא היתה דרישה לשחרור 33 חטופים חיים בשלב הראשון וההומניטארי של העסקה, שכולל נשים, חיילות, גברים מעל גיל 50 וגברים שהמצאים במצב בריאותי קשה. חמאס מצידו טוען כי תחת ההגדרות האלה נמצאים כ-20 חטופים בלבד.

ההצעה שהציג האלוף אלון בקבינט המלחמה אמש כללה גם נכונות ישראלית לדון על הדרישה שהופיעה בהצעת חמאס האחרונה ושכללה "שקט מתמשך" (Sustainable Calm) ברצועת עזה בשלב השני של העסקה שכולל שחרור של כל הגברים והחיילים ששבי.

מקורות שמעורים בתכני הישיבה ציינו כי השרים גנץ, גלנט ואיזנקוט הביעו תמיכה ברמות שונות בהצעה של האלוף אלון והדגישו כי על קבינט המלחמה לאפשר לצוות המו"מ חופש פעולה מלא כדי להביא עסקה.

נתניהו, שסיכם את הדיון, אמר כי הוא תומך בהמשך המו"מ - אבל באותה נשימה דחה את ההצעה של האלוף אלון ואמר כי ישראל לא תסכים לדון על שום הסכם שיכלול נכונות להפסקת המלחמה.

"נתניהו לא רוצה לזוז בעניין החטופים. הוא רוצה לוותר עליהם. הוא תוקע הכל ומוביל לתהום", אמר שר בקבינט המלחמה.

גורם בלשכת ראש הממשלה ציין כי נתניהו לא דחה את ההצעה אלא ביקש הצעות יותר קונקרטיות. "הדיווח אינו נכון, ראש הממשלה נתניהו פועל סביב השעון להביא לשחרור כל חטופינו", נמסר מלשכת נתניהו.

ראש הממשלה נתניהו מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד