ה' סיון התשפ"ד
11.06.2024
זו הסיבה

נתניהו מנע מראשי המוסד והשב"כ להיפגש עם הבכיר האמריקני

נתניהו מנע מראשי השב"כ והמוסד להיפגש עם סגן יו"ר ועדת המודיעין של הסנאט האמריקני. החלטת נתניהו מצטרפת לשורת מקרים מאז ה-7 באוקטובר שבהם מנע או מחברי קונגרס ובכירים בממשל ביידן להיפגש עם ראשי קהילת המודיעין

נתניהו מנע מראשי המוסד והשב"כ להיפגש עם הבכיר האמריקני
נתניהו עם רונן בר ודדי ברנע צילום: קובי גדעון, לע"מ

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מנע מראש המוסד, דוד ברנע, וראש השב"כ, רונן בר, להיפגש עם סגן יו"ר ועדת המודיעין של הסנאט האמריקני, הסנאטור הרפובליקני מרקו רוביו, במהלך ביקורו בישראל לפני כשלושה שבועות, כך דווח ב'וואלה'.

ההחלטה של נתניהו לא לאשר את קיום הפגישות מצטרפת לשורה של מקרים נוספים מאז ה-7 באוקטובר שבהם מנע או ניסה למנוע מחברי קונגרס אמריקנים ובכירים בממשל ביידן להיפגש עם ראשי מערכת הביטחון וקהילת המודיעין.

בכירים אמריקנים וישראלים סבורים שהסיבה שנתניהו מונע את קיומן של הפגישות הללו הוא רצונו לשלוט במסר שחברי קונגרס ובכירים בממשל ביידן שומעים מממשלת ישראל - בתקופה שבה המתיחות בין ישראל וארה"ב הולכת וגוברת.

הסנאטור רוביו, שנחשב לתומך גדול של ישראל, ביקר בישראל במהלך חג הפסח וביקש לפגוש את ראשי המוסד והשב"כ כחלק מתפקידו כסגן יו"ר ועדת המודיעין של הסנאט האמריקני - אחד התפקידים החשובים בקונגרס. נתניהו פגש את רוביו אך לא אישר את הפגישות עם ראשי מערכת הביטחון וקהילת המודיעין.

מלשכת נתניהו ומלשכת רוביו סירבו להתייחס לדברים. המהלך של נתניהו לא היה מכוון נגד רוביו. בכירים אמריקנים וישראלים אומרים שמניעת הפגישות מגיעה על רקע פרנויה וחשדנות הולכת וגוברת בין ראש הממשלה לראשי מערכת הביטחון מתחילת המלחמה.

 

דדי ברנע מרקו רוביו רונן בר בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד