ה' סיון התשפ"ד
11.06.2024
מקווים להסדר

האמריקאים מתוסכלים מהפוליטיקאים שמחממים את השטח

זעם בממשל האמריקני: "הקריאות למלחמה בצפון הן התלהמות מיותרת שלא מקדמת את המצב". האמריקנים מאמינים שהסכם מדיני עם חיזבאללה עדיין אפשרי - ומתוסכלים מהפוליטיקאים שמחממים את השטח

האמריקאים מתוסכלים מהפוליטיקאים שמחממים את השטח
מוצב של חיזבאללה בגבול לבנון צילום: Basel Awidat/Flash90

בממשל האמריקני זועמים על הקריאות של פוליטיקאים ישראלים לפתוח במלחמה בצפון. כך דיווח הערב עמיחי שטיין בכאן 11. כזכור בימים האחרונים אמרו מספר שרים כי יש להציב דד-ליין להסדר מדיני עם חיזבאללה, שלאחריו נצא למלחמה. האמריקנים מגדירים את האמירות הללו כ"התלהמות מיותרת" שלא מקדמת את המצב.

גורמים בממשל ביידן מאמינים שעדיין ניתן להגיע להסכם מדיני עם חיזבאללה, ואף חושבים כי הסיכוי לכך גבוה מהסיכוי שנדרדר למלחמה אזורית בצפון, ולכן ממשיכים לפעול בכיוון זה. הם סבורים כי הדבר היה פשוט יותר לו הייתה הפסקת אש בעזה, אך בכל מקרה - גם בלי הפסקת אש עדיין יש נתיבים בהם ניתן להתקדם.

אמש, בהצהרה שמסר השר בני גנץ, הציב אולטימטום לראש הממשלה נתניהו ודרש פעולה להחזרת תושבי הצפון לבתיהם עד ה-1 בספטמבר. השר סמוטריץ דרש להציב אוטימטום לחיזבאללה: "הפסקת הירי והסגת כל כוחותיו עד מעבר לנהר הליטני. במידה שהאולטימטום לא ייענה במלואו על צה"ל לצאת למתקפת מגן כולל כניסה קרקעית והשתלטות צבאית ישראלית על אזור דרום לבנון".

מלחמת חרבות ברזל חמאס חיזבאללה ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד