כ"ה אייר התשפ"ד
02.06.2024
שבוע הכשרה

חיילות זומנו למילואים והופתעו: סוהרות של מחבלי נוח'בה

חלק מחיילות המילואים מעולם לא עסקו בכליאה וההכשרה שלהן בתחום הינה בסיסית בלבד גם בתפעול נשק | צה"ל: "זה הצורך המבצעי של מדינת ישראל"

חיילות זומנו למילואים והופתעו: סוהרות של מחבלי נוח'בה
מחבלי חמאס בכלא צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

עשרות נשים, ששירתו בעבר בחיל החינוך ובמערך 'מגל' שאחראי על הטירונות הכלל צה"לית, זומנו בימים האחרונים לשירות מילואים בצו חירום - צו 8, לשרת כסוהרות במתקנים צבאיים שבהם מוחזקים מחבלי נוח'בה של חמאס. כך נחשף ב'כאן 11'.

הבעיה העיקרית היא שחלק מאותן חיילות שזומנו לצו 8 הן בעלות הכשרה בסיסית בלבד בתפעול בנשק, שכן לא עשו מילואים משך שנים ארוכות או בכלל ומעולם לא עסקו בכליאה.

בצו הזימון שנשלח אליהן נכתב כי עליהן להגיע למפגש לקראת "שירות משמעותי", ורק כשהגיעו לבקו"ם, נודע להן שהתפקיד אליו זומנו הוא שמירה על מחבלי נוחב'ה המסוכנים ביותר שמוחזקים בידי ישראל.

במפגש נאמר להן שיעברו הכשרה במשך שבוע, ואחריה הן יוצבו למשך חודש במתקנים שבהם מוחזקים המחבלים, מהם הם נלקחים לחקירות שב"כ.

דובר צה"ל מסר בתגובה ל'כאן': "האחריות הלאומית לכליאת עצורים ביטחוניים לאחר החקירה היא של שירות בתי הסוהר. לאור ההיקף הרב של עצורי אויב ומחסור במקומות הכליאה בשב"ס, בוצעו תהליכי ארגון ובניין כוח כדי לתמוך את הצורך המבצעי של מדינת ישראל.

"בימים אלה נעשה תהליך של בחינת כוח האדם עבור המשימה על בסיס נשים וגברים כאחד בהכשרת רובאי 03, מתוך מאגרי כוח אדם מטכ"ליים לשעת חירום. מאגרים אלה משמשים להקמת מסגרות מילואים ומיצוי פוטנציאל המשרתים למשימותיו המגוונות של צה"ל, בעיקר בשעת חירום".

סוהרות כליאה מחבלי נוחבה חמאס מלחמת חרבות ברזל צו 8 מילואים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד