ו' סיון התשפ"ד
12.06.2024
המשטרה חוקרת

תוך חודש בית כנסת הושחת פעמיים -  חלונות ודלתות נופצו

בית כנסת בטורונטו הושחת בפעם השנייה בתוך ארבעה שבועות, יחידת פשעי שנאה חוקרת. ההתקפות על בית הכנסת הן חלק ממגמה גדולה של התגברות האנטישמיות בטורונטו מאז תחילת מלחמת חרבות ברזל

תוך חודש בית כנסת הושחת פעמיים -  חלונות ודלתות נופצו
אחד החלונות שנופצו צילום: Friends of Simon Wiesenthal Center

יחידת פשעי השנאה של משטרת טורונטו חוקרת השחתת בית כנסת שהושחת בפעם השנייה בתוך ארבעה שבועות. הכניסה של קהילת 'שערי תורה' בקצה הצפוני של העיר הושחתה בשעות הבוקר המוקדמות של יום שישי, חלונות ודלתות מזכוכית נופצו.

הרב יוסף קנופסקי, רב בית הכנסת, גינה את ההשחתה וציין את התגובה המהירה של המשטרה, שלקחה סרטון ממצלמות האבטחה מהמקום.

מרכז ידידי שמעון ויזנטל גינה את ההשחתה ברשתות החברתיות, והביע זעם מהאירוע החוזר. "ליהודים מגיע להרגיש בטוחים במקומות התפילה שלהם, ולא להיות קורבנות של מעשי אלימות כאלה החלונות והדלתות של קהילת שערי תורה, נופצו חודש לאחר שאדם שבר בפטיש את החלונות של אותו בית כנסת בטורונטו".

התקיפה היא פעם שניה תוך חודש. באפריל האחרון הושחת בית הכנסת, בית הכנסת נקט בצעדים להגן על המקום על ידי רכישת חלונות חזקים ושיפור תאורה. עם זאת, השדרוגים טרם הותקנו.

ההתקפות על בית הכנסת הן חלק ממגמה גדולה של התגברות האנטישמיות בטורונטו מאז תחילת מלחמת חרבות ברזל נגד חמאס. התקריות האחרונות כוללות השחתה של חנות ספרים, חנות נוספת בבעלות יהודית. חנות מכולת, והשחתת כרזות של ילדים ישראלים חטופים.

טורונטו קנדה אנטישמיות מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד