ו' סיון התשפ"ד
12.06.2024
הצהרת גנץ והשלטון בעזה

הערוץ ערך סקר והנתונים מפתיעים למדי | כמה בעד וכמה נגד

למי אתם מאמינים יותר, לשרים גלנט וגנץ שמזהירים משיקולים פוליטיים בניהול המלחמה, או לראש הממשלה בנימין נתניהו שטוען לשיקולים ענייניים | כל נתוני סקר חדשות 13

הערוץ ערך סקר והנתונים מפתיעים למדי | כמה בעד וכמה נגד
גנץ, גלנט ונתניהו בהצהרה צילום: לע"מ

הצהרתו של יו"ר 'המחנה הממלכתי' השר בני גנץ במוצאי השבת שבה הצהיר כי יפרוש בעוד שלושה שבועות מהממשלה במידה ולא תאושר תוכנית להמשך המלחמה, הובילה את 'חדשות 13' לבצע סקר בקרב הציבור.

מהסקר עולה כי כ-45% מהציבור תומך באולטימטום שהציב השר גנץ, לעומתם, כ-36% מתנגדים לאולטימטום.

Miriam Alster/Flash90בני גנץ במסיבת עיתונאיםצילום: Miriam Alster/Flash90

עוד עולה מהסקר כי כ-46% מאמינים שמדובר במהלך שנובע משיקולים פוליטיים של יו"ר 'המחנה הממלכתי', בעוד כ-39% מהנסקרים טוענים שמדובר בעניינים של טובת המדינה. רק כ-34% מאמינים שגנץ יממש את איומו ויפרוש מהממשלה במידה ודרישותיו לא יענו, עם זאת כ-44% מאמינים שיישאר בממשלה גם בתום שלושת השבועות.

באשר לשאלה "למי אתם מאמינים יותר, לשרים גלנט וגנץ שמזהירים משיקולים פוליטיים בניהול המלחמה, או לראש הממשלה בנימין נתניהו שטוען לשיקולים ענייניים". ובכן כ-50% מאמינים לשני השרים, לעומת כ-30% ממשיבי הסקר שמאמינים לטיעוניו של ראש הממשלה נתניהו.

הלשכהראש הממשלה נתניהו בלשכתוצילום: הלשכה

אשר לפעולה של צה"ל ברפיח, כ-41% ממשתתפי הסקר מאמינים שהפעולה תקרב את ישראל אל עבר "הניצחון המוחלט" במלחמה. לעומתם, כ-46% מאמינים כי הפעולה לא תקרב את ישראל לניצחון בעזה.

סוגיה נוספת שעלתה בפני משתתפי הסקר היא שליטת הרשות הפלסטינית ברצועת עזה ביום שאחרי מלחמת 'חרבות ברזל', במקום שלטון חמאס. מהנתונים עולה כי רק כ-18% תומכים בכך, בעוד רוב מוחץ המונה כ-61% מתנגדים לשלטון פלסטיני ברצועה.

בני גנץ סקר חדשות 13 ערוץ 13 הרשות הפלסטינית יואב גלנט בנימין נתניהו פרישה מהמשלה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד