ה' סיון התשפ"ד
11.06.2024
חרפה מוסרית

זעם על נציב אירופי שהביע סולידריות עם ראיסי

הממונה על ניהול משברים באיחוד האירופי הוציא את חברי הפרלמנט מדעתם לאחר שחתם ציוץ בהאשטאג שגילה סולידריות עם ראיסי. תגובות היו נזעמות: "שיילך לעזאזל הוא ומסוקו"

זעם על נציב אירופי שהביע סולידריות עם ראיסי
בניין האיחוד האירופי צילום: Pixabay

מתאם תגובות החירום של האיחוד האירופי, והממונה על ניהול משברים באיחוד יאנז לנארצ'יץ', הכריז אתמול (ראשון) על סיוע של נציבות האיחוד לחיפושים אחר מסוקו של נשיא איראן ראיסי, באמצעים לוייניים, אבל ההאשטאג שאיתו סיכם את הציוץ הוציא מדעתם רבים ביבשת האירופית.

לנרצ'יץ' חתם את הציוץ בהאשטג EUSolidarity# שגרם לרבים באירופה לתהות אם האיחוד החל לגלות סולידריות עם "הקצב מטהראן" שטבח בעשרות אלפים מבני עמו. יו"ר ועדת הביטחון בבונדסטאג הגרמני מארי-אגנס שטארק-צימר כתבה: "זו תעלומה מוחלטת עבורי כיצד נציבות האיחוד האירופי יכולה להראות סולידריות עם איראן. איזה האשטאג עלוב, איזה לעג ללוחמים האמיצים למען זכויות האדם באיראן. אני מצפה להסבר לכך".

צ׳רלי ויימרס, חבר הפרלמנט האירופי מטעם שוודיה כתב: "מביש! אין להשתמש בכספי משלמי המסים האירופיים בשום אופן לתמיכה במשטר הטרור בטהראן".

מיכאל הוגאבין, חבר הפרלמנט האירופי מהולנד כתב: "באמת?! סולידריות אפילו עם איראן! המדינה שיגרה טילי שיוט מאסיביים וטילים בליסטיים לעבר ישראל בחודש שעבר. זו בדיוק הסיבה שלאיחוד האירופי לא צריך להיות ביטוי במדיניות החוץ שלנו".

תיאו פרנקו, פרלמנטר בלגי כתב: "השתגעת לגמרי!? הבחור הזה הוא רוצח המונים ממדרגה ראשונה. מה הלאה? להציל את פוטין? איזה מועדון של גמדים גיאופוליטיים זו הנציבות של האיחוד האירופי".

מאסי אלינג׳אד, עיתונאית גולה איראנית כתבה: "האיחוד האירופי צריך לשלוח צוות תגובה מהירה כדי לעקוב אחר מצבם של האסירים הפוליטיים האיראנים, במיוחד הנידונים למוות. זה הקול של העם האיראני, המבקש ממך להפסיק להציל את הרוצחים והמדכאים שהכניסו אותם לשלשלאות".

דב גיל-הר, שליח התאגיד לאירופה זעם: "שיילך לעזאזל הוא ומסוקו. האיחוד האירופי מכריז על הושטת סיוע לאיראנים באיתור ראיסי והליקופטרו בשם הסולידריות האירופית".

עוד כתב: "יש גבול להזיות האירופיות. סולידריות אירופית? עם רב מרצחים (פנים) ורב מחבלים (חוץ)? שהכטב״מים שלו קורעים לגזרים בירה אירופית, ומדינה אירופית? בורל והבורליזם חייבים לעצור פה".

 

האיחוד האירופי אברהים ראיסי איראן התרסקות מסוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד