כ"ו אייר התשפ"ד
03.06.2024
כן יאבדו כל אויביך ה'

נשיא איראן לפני חודש: "לא יישאר דבר מהמשטר הציוני"

לפני חודש הזהיר נשיא איראן, כי אם תשוב ישראל ותתקוף את איראן, “לא יישאר דבר מהמשטר הציוני”. שר החוץ שנהרג אמר כי יפעל ל"סיום פשעי המשטר הציוני, הפסקת אש מיידית ושליחת סיוע הומניטרי לעזה"

נשיא איראן לפני חודש: "לא יישאר דבר מהמשטר הציוני"
הנשיא ראיסי המנוח צילום: צילום מסך

על רקע ההסלמה האחרונה בין איראן לישראל הזהיר נשיא איראן בן ה-63 שנהרג אתמול בתאונת מסוק, כי אם תשוב ישראל ותתקוף את איראן, “לא יישאר דבר מהמשטר הציוני”.

ראיסי, אמר לפני חודש במפגש עם סטודנטים ומרצים במהלך ביקורו בפקיסטאן, כי אם “המשטר הציוני” יבצע טעות נוספת ויפר את ריבונותה של איראן, המצב יהיה שונה ולא ברור אם יישאר ממנו דבר.

הוא ציין, כי העם האיראני העניש הפעם את “המשטר הציוני” על פשעיו ועל תקיפת הקונסוליה האיראנית בדמשק. ראיסי הוסיף, כי סוגיית שחרור ירושלים הפכה כיום לא רק לסוגייה הראשונה במעלה של העולם המוסלמי אלא של האנושות כולה וכי אין ספק בשחרור עזה, פלסטין וירושלים בידי ההתנגדות הפלסטינית.

גם שר החוץ שנהרג אתמול בהתרסקות המסוק חוסיין אמיר עבדאללהיאן, שר החוץ האיראני, איים באופן תדיר על ישראל ואמר כי יפעל ל"סיום פשעי המשטר הציוני, הפסקת אש מיידית ושליחת סיוע הומניטרי לעזה".

בחודש שעבר שר החוץ האיראני שנהרג, נועד עם מקבילו המצרי, סאמח שכרי, בשולי פסגת הארגון לשיתוף פעולה אסלאמי בגמביה. השניים דנו ביחסים הבילטרליים, בהתפתחויות באזור ובזירה הפלסטינית ובמאמצים להביא להפסקת אש בעזה. עבדאללהיאן הודה על מאמצי מצרים לעצירת “רצח העם ברצועת עזה” והביע את נכונות ארצו לשלוח סיוע הומניטרי לרצועה.

כמו כן, נועד עבדאללהיאן עם שר החוץ הסעודי, פיצל בן פרחאן, ועם שר החוץ התורכי, הקאן פידאן, ודן עימם ביחסים הבילטרליים ובהתפתחויות באזור וברצועת עזה. עבדאללהיאן בירך על החלטת תורכיה לנתק את יחסי הסחר שלה עם ישראל.

בנאומו בפסגת הארגון לשיתוף פעולה אסלאמי, קרא שר החוץ האיראני לניתוק הקשרים הדיפלומטיים, הכלכליים והמסחריים עם ישראל, להפסקת אש מידית ומלאה ברצועת עזה, לעסקת חילופין לנסיגה מלאה של צה”ל מהרצועה ולהעמדתה לדין של ישראל.

שר החוץ שוחח בחודש שעבר עם ראש הלשכה המדינית של חמאס, אסמאעיל הניה, שעדכן אותו אודות פרטי הצעת הפסקת האש בעזה. בציוץ בחשבון ה-X שלו כתב עבדאללהיאן, כי הניה הביע את הערכתו על תמיכת איראן בפלסטין ובעזה, עדכן אותו על הסכמת חמאס להצעת הפסקת האש של מצרים וקטר וציין בפניו, כי הכדור נמצא כעת במגרשה של ישראל, כך דיווח מרכז המידע למודיעין ולטרור על שם אלוף מאיר עמית.

 

איראן התרסקות מסוק אברהים ראיסי חוסיין אמיר עבדוללהיאן התרסקות המסוק של נשיא איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד