ו' סיון התשפ"ד
12.06.2024
בריאות כהלכה

ביקור רב רושם של שר הבריאות הרב אוריאל בוסו בין כותלי המכון המדעי טכנולוגי להלכה בירושלים

על-מנת להתרשם ולעמוד מקרוב על היקף הפעילות הכבירה רבת השנים של המכון המדעי טכנולוגי להלכה במערכות הבריאות ערך שר הבריאות, הרב אוריאל בוסו, ביקור מקיף וממושך בין כותלי המכון

ביקור רב רושם של שר הבריאות הרב אוריאל בוסו בין כותלי המכון המדעי טכנולוגי להלכה בירושלים
השר במכון המדעי טכנולוגי להלכה צילום: באדיבות המצלם

את פניו של השר קיבלו ראש המכון, הגאון רבי אברהם משה הלפרין שליט"א, יחד עם מנהלי המכון, שסיירו עמו בין מחלקות המכון, כאשר הם מציגים בפניו את מעבדת המכון והמהנדסים העובדים שם, וגם עורכים לו היכרות עם מקצת מפיתוחי המכון ויישומיו המעשיים, המוצגים בתצוגה שבכניסה למבנה המכון, שחלק נכבד מהם משמש למערכות רפואיות ולמכשור רפואי מגוון.

סיור מיוחד ערך לו ראש המכון הגרא"מ הלפרין שליט"א בארכיב המכון, שם מסודרים בסדר מופתי, במדפים רבים, עשרות רבות של קלסרים עבי כרס, המספרים במסמכים, דוחות ותכתובות ענפות, את סיפוריהם של כל אחד ואחד מעשרות המרכזים הרפואיים שבכל רחבי הארץ. מדובר במסמכים של עד לפני עשרים שנה, טרום עידן המחשוב, המעידים כאלף עדים על פעילות ענפה בהיקף מדהים ובלתי נתפס בכל אחד מבתי-החולים ומרכזי הרפואה בארץ.

כל קלסר שכזה מוקדש לבית-חולים אחד, כאשר ישנם מרכזים רפואיים גדולים שמסמכיהם משתרעים על-פני מספר קלסרים, ומתוכם ניתן ללמוד על מכלול הבעיות, גדולות וקטנות כאחד, שנסקרו במשך שנים בבדיקות מקיפות ויסודיות של מהנדסי המכון בכל המרכזים הרפואיים ובתי-החולים בארץ, במערכות התשתית, במחלקות האישפוז, במכשור הרפואי, בכניסות ובקבלת החולים, במטבחים ובדרכי חלוקת האוכל, בכל הנוגע לשאלות הלכתיות רבות מספור של שמירת שבת, כשרות, בשר בחלב, פסח, טומאת כהנים ועוד ועוד, לצד שורת הפתרונות ההלכתיים המהודרים שהותאמו תמיד לדרישותיו הייחודיות של אותו מרכז רפואי ספציפי.

שר הבריאות הרב בוסו שלף מהמדפים מספר קלסרים מזדמנים, של בתי-חולים מוכרים יותר ומוכרים פחות, והשתומם בכל פעם מחדש לנוכח הפעילות היסודית שהתבצעה שם כבר בעבר הרחוק יחסית, על-מנת להתאים אותם לדרישות ההלכה ולאפשר ליהודים שומרי שבת ומדקדקים במצוות לקבל את שירותיהם כיאות.

תחילה נועד השר לפגישת תיאום עם ראש המכון הגרא"מ הלפרין בחדרו, כשעמו משתתפים גם הרה"ג ר' פנחס פרנקל שליט"א, רב במשרד הבריאות ואחראי על בתי-החולים הממשלתיים, והרב חיים כהן, סגן ראש עיריית ירושלים. מצד המכון השתתפו בפגישה גם הרבנים הגאונים רבי יעקב לוריא שליט"א ורבי יוסף הילדסהיימר שליט"א, יחד עם מהנדס המכון, מר דוב ציוני, שבמשך שנים רבות פעל מטעם המכון בשיתוף עם משרד הבריאות בכל בתי החולים ברחבי הארץ.

במהלך הפגישה עלו נושאים הלכתיים רבים וחשובים, עליהם יש לתת את הדעת כבר בשלבי התכנון של מרכזים רפואיים חדשים, לצד בעיות רבות הקיימות בבתי-החולים הקיימים שניתנים לפתרון עם רצון טוב ושיתוף פעולה. כאשר בעקבות הסקירה על רמת שיתוף הפעולה בעבר, לצד ההישגים הרבים שהושגו בכל התחומים, נידונו גם האפשרויות להמשך שיתוף פעולה פורה לטובת הכלל.

בהמשך נערכה מסיבת קבלת פנים לכבודו של שר הבריאות הרב אוריאל בוסו ופמלייתו, בהשתתפות רבני ומהנדסי המכון, אותה פתח בדברי ברכה נלהבים, הרה"ג ר' משה רובינשטיין שליט"א, מרבני המכון.

הגאון רבי אברהם משה הלפרין שליט"א, ראש המכון, השמיע דברי ברכה לכבוד האורחים, וסקר בקצרה את פעילות המכון במשך עשרות שנים בתחומי הבריאות והרפואה, אם במחקרים הלכתיים מקיפים בנושאים מתקדמים של רפואה בהלכה, שגם יצאו-לאור בכמה וכמה ספרים, אם בהשתתפות בפורומים ציבוריים או בוועדות שונות שדנו בשאלות שכאלו, ואם בכל הפעילות המקיפה שהתקיימה במשך השנים לביסוס שמירת השבת והכשרות והחדרת אורחות ההלכה בבתי-החולים ומרכזי הרפואה בארץ, בתוך כל מכלול הפעילות היומיומית הענפה המתנהלת במכון בכל התחומים לכלל ולפרט.

הרב אוריאל בוסו שר הבריאות השיב כנגד המברכים, בציינו את התפעלותו הרבה מהיקפה האדיר של הפעילות הארצית והעולמית המתנהלת מתוך המבנה הקטן והמיושן של המכון המדעי טכנולוגי להלכה, המשמש כזרקור רב עוצמה להנחלת שמירת התורה והמצוות בתוך חיי המעשה בכל תחום מתחומי החיים.

אוריאל בוסו המכון המדעי טכנולוגי להלכה בירושלים ביקור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד