כ"ה אייר התשפ"ד
02.06.2024
ארגוני הטרור באבל

תיעוד: הגופות מפונות מאתר ההתרסקות ביער - העולם הערבי משגר תנחומים לאיראן

גופות הבכירים האיראנים חולצו מזירת ההתרסקות, והעולם הערבי כמו גם ארגוני הטרור משגרים הודעות השתתפות באבל. כך למשל פרסם ארגון הטרור חמאס: "תנחומים עמוקים וסולידריות למנהיג העליון, האייתוללה עלי חמינאי, לממשלת איראן ולעם האיראני על האובדן העצום הזה"

תיעוד: הגופות מפונות מאתר ההתרסקות ביער - העולם הערבי משגר תנחומים לאיראן
חילוץ הגופות ממקום ההתרסקות צילום: צילום מסך

נשיא איראן אברהים ראיסי, שהיה יורש פוטנציאלי של המנהיג העליון האייתוללה עלי חמינאי, נהרג אתמול בהתרסקות מסוק באזור הררי בצפון-מערב איראן סמוך לגבול אזרבייג'ן, יחד איתו נהרגו בכירים נוספים בהם שר החוץ.

חיחוץ הגופות צילום: רשות חברתיות

שברי המסוק החרוכים, שהתרסק ובו ראיסי ושר החוץ חוסיין אמיר-עבדולהיאן, יחד עם שבעה נוספים, נמצאו מוקדם בבוקר יום שני לאחר חיפוש של 15 שעות בתנאי מזג אוויר ערפיליים.

המחלצים בדרכם למקום ההתרסקות צילום: סוכנות הידיעות תסנים

מאז הדיווח הרשמי, זורמות הודעות תנחומים על המוות מבעלי בריתה של איראן.

ארגון הטרור חמאס שלח "תנחומים עמוקים וסולידריות למנהיג העליון, האייתוללה עלי חמינאי, לממשלת איראן ולעם האיראני על האובדן העצום הזה".

הארגון שיבח את "המנהיגים האיראנים על תמיכתם בעניין הפלסטיני ובהתנגדות לישראל", והביע ביטחון כי "המוסדות השורשיים של איראן יאפשרו לה להתגבר על ההשלכות של האובדן הגדול הזה".

בהצהרה ב-X, מוחמד עלי אל-חות'י, מנהיג החות'ים הנתמכים על ידי איראן, שלח את תנחומיו "לעם האיראני, להנהגה האיראנית ולמשפחות הנשיא ראיסי והמשלחת המלווה. על מות הקדושים שלהם".

סוכנות תסניםכסאו הריק של ראיסי בישיבת הממשלהצילום: סוכנות תסנים

נשיא איחוד האמירויות מוחמד בן זאיד הביע תנחומים: "אני מביע את תנחומיי העמוקים לממשלה ולאנשים באיראן על מותם של הנשיא אבראהים ראיסי, שר החוץ חוסיין אמיר עבדאללהיאן והמלווים בעקבות תאונה טרגית. אנחנו מתפללים שהאל יעניק להם מנוחה נצחית ומביעים את אהדתנו הלבבית כלפי משפחותיהם. איחוד האמירויות עומדת בסולידריות עם איראן בתקופה קשה זו".

אמיר קטאר תמים בן חמד א-ת'אני שלח גם הוא תנחומים: "תנחומים כנים לממשלה ולאנשי הרפובליקה האסלאמית של איראן על מות הנשיא אבראהים ראיסי, שר החוץ חוסין אמיר עבדאללהיאן והמלווים בתאונת המסוק הכואבת. מבקשים מהאל הכול יכול רחמים עבורם ועבור משפחותיהם. אנחנו שייכים לאל ואליו אנחנו חוזרים".

 

איראן התרסקות המסוק של נשיא איראן איברהים ראיסי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד