כ"ה אייר התשפ"ד
02.06.2024
"מות קדושים"

הקהילה היהודית באיראן אבלה על מות הנשיא: "משרתה של האומה האיראנית"

הקהילה היהודית בראשות רבה הראשי של איראן הביעה תנחומים על "מות הקדושים של האייתוללה איברהים ראיסי, הנשיא הפופולרי ומשרתה של האומה של איראן". ראשי הקהילה פרסמו הודעת אבל לאחר התרסקות המסוק אתמול

הקהילה היהודית באיראן אבלה על מות הנשיא: "משרתה של האומה האיראנית"
הרב גראמי עם נשיא איראן צילום: באדיבות המצלם

הקהילה היהודית באיראן בראשות רבה הראשי של איראן הרב יהודה גראמי, פרסמה בשם "אגודת הקילימיאן" (כינוי הקהילה) בטהראן, הודעת אבל על מותו של הנשיא ראיסי עם שר החוץ ובכירים נוספים אתמול בהתרסקות המסוק.

"אנו מלאי עצב ובעיניים דומעות, על מות הקדושים של האייתוללה אברהים ראיסי, נשיא העם ומשרת האומה של איראן, יחד עם מדינאים ופקידים אחרים של האיסלאם. הרפובליקה של איראן, למנהיג העליון של המהפכה ולכל בני ארצו. ללא ספק, ההיסטוריה של איראן לעולם לא תשכח את זכרו של הנשיא הצנוע והמעונה".

עוד נמסר: "קהילת הקילימנים של איראן מבכה את האובדן הפתאומי של נשיאה ומשרתים העם אחרים שנהרגו. יחד עם כל האיראנים אנו מבקשים מהכל יכול את הכבוד הגבוה ביותר עבור האצילים של ארץ זו".

בשנה שעברה נפגש רבה הראשי של איראן עם נשיא איראן איברהים ראיסי במפגש של אנשי דת. הרב הראשי, הרב יהודה גראמי היה בראש המשלחת הרבנית שכללה ראשי קהילות יהודיות. הפגישה התאפיינה בנושא המהפכה האסלאמית והישגיה לכל הדתות.

הנשיא התייחס לישראל: "אלה המדכאים את האנשים המדוכאים בפלסטין בשם היהודים, אין להם שום קשר לדת היהודית ולחסידיו של הנביא משה כיום, למי שמדכא אנשים בכל חלק של העולם בשם הנצרות אין שום קשר לנצרות, כי כל הנביאים שנאו דיכוי".

איראן התרסקות המסוק של נשיא איראן הרב יהודה גראמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד