ו' סיון התשפ"ד
12.06.2024
שלא תהיה פרצה

מה הוחלט בישיבתה האחרונה של מועצת הרבנות הראשית?

מועצת הרבנות הראשית לישראל בישיבת האחרונה לקראת הבחירות לרבנות: "על פי ההלכה אין כל אפשרות הלכתית למינוי נשים לתפקיד רב, כמו כן שקילת מינוי אישה לתפקיד רב אסורה, באשר היא מכירה בכך שאשה יכולה לשאת בתפקיד רבני, דבר המנוגד לעמדת פוסקי ההלכה וגדולי הדורות והרבנים הראשיים לדורותיהם"

מה הוחלט בישיבתה האחרונה של מועצת הרבנות הראשית?
ישיבת מועצת הרבנות צילום: באדיבות המצלם

מועצת הרבנות הראשית התכנסה אתמול (ראשון) לישיבתה האחרונה בראשותו של הראשון לציון הגאון רבי  יצחק יוסף כנשיא המועצה.

בפתח הישיבה, ביקש את רשות הדיבר חבר מועצת הרבנות הראשית הגאון רבי יצחק דוד גרוסמן ובירך בשם כלל חברי המועצה את הראשון לציון לרגל זכייתו ב'פרס ישראל', בדבריו אמר הרב גרוסמן : "ההחלטה על מתן הפרס לראשון לציון פרסמה לציבור את מה שידענו אנחנו כבר מזמן, חיבורו המונומנטלי של הראשון לציון הוא חיבור של אחת לכמה דורות ועשה קידוש ה' גדול אצל הציבור הרחב".

ישיבת מועצת הרבנות צילום: באדיבות המצלם

בישיבתה דנה מועצת הרבנות הראשית בדברים העומדים על הפרק ובין היתר מינתה רבנים כמ"מ במקומם של רבנים שיצאו לגמלאות, או שסיימו את תפקידם מכוח החוק. כמו כן מינתה מועצת הרבנות הראשית לישראל את נציגיה שיכהנו כחברים בוועדת הבחירות לרבנים הראשים לישראל וכן נדרשה מועצת הרבנות הראשית להתייחסות לפסיקת בית המשפט לשקול מינוי נשים על תקן רבנים בגוף הבוחר.

בנוגע לדרישות בית המשפט לשקול מינוי נשים כחברות בגוף הבוחר: בעקבות עתירה שהוגשה לבג"ץ 7583/22 בדרישה כי "על הרבנים הראשיים לשקול מינויין של נשים לפי סעיף 7(8) לחוק הרבנות הראשית, התש"ם - 1980 ככל שהן עומדות בדרישות של השכלה תורנית והלכתית מתאימה" למרות עמדתה ההלכתית הנחרצת של הרבנות הראשית שהוצגה בפני בית המשפט, כי אין למנות אישה על תקן של רב החליטה מועצת הרבנות הראשית:

1. מועצת הרבנות הראשית מבהירה בזה, כי על פי ההלכה אין כל אפשרות הלכתית למינוי נשים לתפקיד רב, כמו כן שקילת מינוי אישה לתפקיד רב אסורה, באשר היא מכירה בכך שאשה יכולה לשאת בתפקיד רבני, דבר המנוגד לעמדת פוסקי ההלכה וגדולי הדורות והרבנים הראשיים לדורותיהם.

2. מועצת הרבנות הראשית קוראת לממשלה לפעול לשינוי החלטת בית המשפט לרבות בדרך של תיקון חקיקה, כך שלא תהיה פרצה בכרם ישראל.

3. הלשכה המשפטית ברבנות הראשית, תפנה לגורמים המשפטיים ותבהיר את עמדתה ההלכתית של הרבנות הראשית כי מינוי אישה לתפקיד רב אסור הלכתית ומשכך יש לשקוד על מציאת פתרון שיעמוד בקנה אחד עם ההלכה היהודית.

בנוגע לסיום תפקידם של רבנים שהסתיימה כהונתם מכוח התקנות לבחירת רבני ערים החליטה מועצת הרבנות הראשית כי "מועצת הרבנות הראשית קיבלה בהפתעה גמורה את החלטת משרד המשפטים לסיים מידית את כהונתם של מספר רבני ערים ללא כל התראה מספקת ולמרות שנבחרו לתקופת כהונה ללא הגבלה ולאחר עשרות שנות של שירות ומסירות למען הציבור.

מועצת הרבנות הראשית לישראל קוראת בזה לגורמים האחראים במשרד המשפטים לבטל את ההחלטה לסיום כהונתם במפתיע של רבנים שנבחרו לפני שנת תשל"ד ולפעול מיידית להשבתם לתפקידם".

בדברי הסיום של הישיבה אמר נשיא מועצת הרבנות הראשית הראשון לציון והרב הראשי הגר"י יוסף לחברי המועצה; "עמדנו במשימה ברוך השם, היו הרבה פרשיות בנושא הגיור והכשרות ועמדנו במשימה והכל בזכות הרבנים חברי המועצה, תמיד היה שיתוף פעולה בין הרבנים וכל ההחלטות התקבלו פה אחד, כולם בדעה ובעצה אחת. אשריכם ואשרי חלקיכם, תמשיכו עוד לקדש את שמו ברבים ותזכו למצוות ולהגדיל תורה ולהאדירה".

"אנחנו מתפללים בשם מועצת הרבנות על כל החיילים שנמצאים בחזית בצפון ובדרום, שומעים כל יום על אסונות, אנחנו נמצאים בצער כל יום נהרגים חיילים וכל יום נפצעים חיילים, היינו בעצר תפילה בכותל עם חיילים פצועים וראינו מראות קשות של חיילים בלי רגלים או בלי ידיי, החיילים מוסרים את נפשם, צריך לחזק את עם ישראל בתפילות ובתורה. אצלנו כל יום בבית כנסת אומרים פרקי תהילים להצלחתם של החיילים. אני קורא לכל הרבנים לפעול לאמירת פרקי תהילים להצלחת חיילי ישראל".

ישיבת המועצה ננעלה באמירת פרקי תהילים, כשלפני התיבה עבר הרב הראשי לישראל הגאון רבי דוד לאו, יחד עם חברי מועצת הרבנות.

מועצת הרבנות הראשית הרב יצחק יוסף הרב דוד לאו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד