ז' סיון התשפ"ד
13.06.2024
רשימה חלקית

היסטוריה של התרסקויות מטוסים ועליהם נשיאים

לא רק ראיסי: שורה ארוכה של נשיאים מצאו את מותם בהתרסקות כלי טייס | השמות והתאריכים

היסטוריה של התרסקויות מטוסים ועליהם נשיאים
אילוסטרציה צילום: unsplash

ראיסי התווסף לשורה של נשיאים שנהרגו בהתרסקות כלי טיס שונים. האפשרויות הן חשד לחבלה מכוונת, תנאי מזג אוויר קשים. או תקלות טכניות.

7 בספטמבר 1940: מטוס ועליו נשיא פרגוואי חוסה מריה אסטיגריביה התרסק בדרכו לעיר סן ברנדינו. הנשיא נהרג יחד עם רעייתו והטייס.

17 במרץ 1957: נשיא פיליפינים רמון מגסיאסאי נהרג בהתרסקות מטוס סמוך לעיר בלמבן. 25 מ-26 נוסעי המטוס נהרגו ובהם עיתונאים ובכירים בממשל הפיליפיני.

13 באפריל 1966: מטוסו של נשיא עיראק עבד אל סלאם עראף  התרסק 10 ק"מ משדה התעופה של בצרה. הנשיא נהרג במקום. בתקשורת המקומית דווח כי המטוס התרסק בשל תנאי מזג אוויר קשים, אך עד היום רבים מאמינים כי מדובר בפעולה של אנשי מפלגת הבעת' שחיסלו את הנשיא, כך ציין אלכס נירנבורג בכאן חדשות.

24 במאי 1981: נשיא אקוודור חיימה רולדוס אגילרה נהרג בהתרסקות מסוקו באזור יחד עם רעייתו ושר ההגנה. חקירת ההתרסקות לא העלתה ממצאים חד משמעיים.

19 באוקטובר 1986: סאמורה מאשל, מפקד צבאי שהיה לנשיא הראשון של מוזמביק לאחר קבלת העצמאות, נהרג בהתרסקות מטוס בגבול מוזמביק - דרום אפריקה.

17 באוגוסט 1988: מטוסו של נשיא פקיסטן מוחמד זיא אל חאק התרסק בעיר באהאוואלפור. זיא אל חאק עלה לשלטון בהפיכה צבאית ב-1977 ושימש כנשיא עד יום מותו. בכאן חדשות דווח כי עד היום רבים מאמינים כי הוא חוסל על ידי מתנגדיו.

6 באפריל 1994: נשיאי רואנדה ובורונדי ז'ובנל הבירימנה וסיפריין נטאריאמירה נהרגו בהתרסקות מטוס כששבו מטנזניה. בניגוד למקרים אחרים נקבע בוודאות כי המטוס הופל באמצעות טיל.

26 בפברואר 2004: מטוס ועליו נשיא מקדוניה בוריס טרייקובסקי התרסק סמוך לעיר מוסטר בהרציגווינה. הנשיא ו-6 ממלוויו נהרגו במקום. ההערכה היא כי ערפל כבד גרם לאסון.

10 באפריל 2010: מטוס ועליו נשיא פולין לך קצ'ינסקי התרסק מעל רוסיה. יחד עם קצ'ינסקי נהרגו בהתרסקות רעייתו, רמטכ"ל צבא פולין ונגיד הבנק המרכזי. חקירה רוסית קבעה כי ערפל כבד ששרר באזור גרם להתרסקות. חקירה פולנית שנערכה כעשור לאחר ההתרסקות קבע כי שני מטעני חבלה הוטמנו במטוס בזמן עבודות תחזוקה ברוסיה. ברוסיה הכחישו זאת.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

מטוסים התרסקות המסוק של נשיא איראן איראן התרסקות מטוס מסוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד