כ"ו אייר התשפ"ד
03.06.2024
אושרה להפקדה

על שטח של אלפי דונם: תחנת כוח סולארית ואגירה תוקם בערבה

אושרה להפקדה התכנית הראשונה להקמת תחנת כוח סולארית ואגירה בערבה במסגרת תכנית המתאר הארצית לתשתיות משק האנרגיה

על שטח של אלפי דונם: תחנת כוח סולארית ואגירה תוקם בערבה
קטע בכביש 90. אילוסטרציה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הוועדה לתשתיות לאומיות אישרה היום (שני) להפקדה את התכנית שמקדם משרד האנרגיה והתשתיות להקמת תחנת כוח סולארית ואגירה באתר רחם באזור הערבה (תת"ל 116), בסמוך לשדה התעופה רמון ומכרה תמנע. מדובר בתכנית מפורטת ראשונה מתוך חמישה אתרים שאושרו במסגרת תמ"א 41 (תכנית המתאר הארצית לתשתיות משק האנרגיה) לתכנון תחנות כוח סולאריות.

התכנית כוללת ארבעה מתחמים להקמת מתקנים סולאריים, תחנות משנה ואגירה, בהיקף שטח הנאמד בכ-4090 דונם. ההערכה היא כי הייצור הסולארי מארבעת המתחמים יעמוד על יותר מ- 250 מ"ו. גבולות המתחמים דויקו לאחר בדיקה תכנונית וסביבתית מעמיקה ובתיאום עם הגורמים הרלוונטיים.

התכנית מאפשרת דו-שימוש של מתקנים פוטו וולטאיים באמצעות קירוי סולארי של מאגרי קולחין, קירוי חניון לכלי רכב שיקודם על ידי המועצה האזורית חבל אילות, הקמת מתקן אגרו-וולטאי ומימוש שטח אתר הכרייה להקמת מתקן פוטו וולטאי בכפוף לאישור המפקח על המכרות. יש לציין כי לפי התכנית, במקרה בו הקמת החניון והמתקן האגרו-וולטאי לא ייצאו לפועל מסיבה כזאת או אחרת, ניתן יהיה להקים מתקנים הפוטו וולטאים על הקרקע המיועדת לכך.

התכנית תסייע בהשגת יעדי הממשלה לייצור חשמל באמצעות אנרגיות מתחדשות, והיא אינה מצריכה הקמת מערכת הולכה עילית נוספת לכיוון צפון. התכנית יוצאת כעת להערות הועדות המחוזיות ולהשגות הציבור, ובשלב הבא תגיע לדיון בהתנגדויות והחלטה בדבר מתן תוקף בוועדה לתשתיות לאומיות.

ערבה תחנת כוח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד