ז' סיון התשפ"ד
13.06.2024
ישראל בוחנת בדריכות

המהלך הסיני מול רוסיה שעלול לחזק את האיום האיראני

השימוש הרוסי בחלקי נשק סיניים חיוני למלחמתה באוקראינה, אך החלקים המסופקים ע"י סין עלולים לא רק להפוך את רוסיה לאיום עבור מערב אירופה, אלא גם לחזק את האיום הנשקף לישראל מצד איראן

המהלך הסיני מול רוסיה שעלול לחזק את האיום האיראני
פוטין עם נשיא סין צילום: שאטרסטוק

במהלך ביקורו בסין הזהיר מזכיר המדינה האמריקני, אנתוני בלינקן, גורמים רשמיים במדינה מהמשך אספקת רכיבי נשק לרוסיה. האזהרה הגיעה על רקע דיווחים מגורמי מודיעין אמריקניים הטוענים שחברות סיניות מילאו את החסר ברכיבי נשק שהותירו אחריהן חברות מערביות אחרי הפלישה לאוקראינה. הייבוא הזה, לפי מודיעין אמריקני, קידם משמעותית את תעשיית ההגנה הרוסית והחזיר אותה, מעשית, ליכולותיה בזמן ברית המועצות.

על פי המידע המודיעיני, רכיבי נשק שהסינים שלחו לרוסיה כוללים מכונות, מיקרו-אלקטרוניקה, מנועים לרחפנים ולטילים, מל"טים, וניטרוצלולוזה - חומר נפץ המשמש לייצור פגזי ארטילריה.

"הדוקטרינה הצבאית הרוסית", מסביר פול וויסקו, עוזר מחקר במרכז למדינות ישראל-סין, "מדגישה את השימוש בארטילריה בצורה נרחבת, המעצימה את הצורך הרוסי בניטרוצלולוזה הסינית, שבה רוסיה משתמשת לייצור פי שלושה פגזי ארטילריה מהמערב, ומאפשרת לה להמשיך בלחימה בהתאם לתוכניותיה.

לאספקת הרכיבים ע"י סין עלולה להיות השפעה על המאזן האזורי ובעיקר על חיזוק הקשרים בין רוסיה, סין ואיראן. אספקת הרכיבים מאפשרת לרוסיה לעבות את יכולותיה הצבאיות, דבר שעלול להוביל לשיתוף פעולה מוגבר בין רוסיה לבעלות בריתה, כולל במכירת נשק ובתרגילים צבאיים משותפים. בנוסף, ייתכן שסין ואיראן ילמדו את לקחי המלחמה באוקראינה. סין תוכל גם להשתמש בכסף ממכירות אלה כדי לפתח מערכות נשק נוספות, שחלקן עלולות למצוא את דרכן לאיראן.

השימוש הרוסי בחלקי נשק סיניים חיוני למלחמתה של רוסיה באוקראינה, אך החלקים המסופקים ע"י סין עלולים לא רק להפוך את רוסיה לאיום עבור מערב אירופה, אלא גם לחזק את האיום הנשקף לישראל מצד איראן".

מלחמת אוקראינה רוסיה סין איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד