כ"ו אייר התשפ"ד
03.06.2024
לאחר שעברו שיקום

שני צבי ים הושבו לטבע: אחד מהם נקרא על שמו של חטוף

היום (שני) בשעות אחה"צ הושבו שני צבי ים לטבע לאחר שעברו שיקום וטיפול במרכז הארצי להצלת צבי ים | אחד מהצבים שהושב לטבע נקרא על שמו של החטוף עומר שם טוב מהרצליה

שני צבי ים הושבו לטבע: אחד מהם נקרא על שמו של חטוף
השבת הצבים לים צילום: אפרת קדוש מתנדבת המרכז להצלת צבי ים

אירוע השבה לטבע של 2 צבי ים לאחר שיקום במרכז הארצי להצלת צבי ים התקיים היום בגן הלאומי חוף בית ינאי במסגרת אירוע ניקיון חופי אקולוגי וחינוכי בהובלת עמותת כרישים בישראל ובשיתוף עם רשות הטבע והגנים, יחד עם כ-230 תלמידי כיתות ח׳ מחטיבת השקמים הוד השרון.

השבת צבי הים לטבע צילום: אפרת קדוש מתנדבת מרכז ההצלה לצבי ים

צב הים החום הצעיר "דור" וצבת הים החומה הבוגרת "עומר" נמצאו יום אחרי יום בינואר החורפי.

"עומר" נמצאה ע"י ערן לוין כשהלך על החוף בהרצליה, ומצא צב ים חי שנפלט פצוע אל החוף. הוא הרחיק את הצב מהגלים והתרחק מהצב לכמה דקות תוך דיווח למוקד רשות הטבע והגנים, אך בזמן הזה הגלים הגבוהים סחפו את הצב חזרה לים!

ערן ניסה לחפש אחר הצב ללא הצלחה. מתנדבי רשות הטבע והגנים, הגיעו וסרקו את רצועת החוף, אך הצב לא נמצא.

המקרה היה מצער ונראה אבוד, ענבר מתנדבת רט"ג לא ויתרה, ובשעת ערב מאוחרת יצאה שוב עם משפחתה אל החוף בגשם. היא מצאה את הצב שנפלט בשנית!

אפרת קדוש מתנדבת המרכז להצלת צבי יםהצבה עומרצילום: אפרת קדוש מתנדבת המרכז להצלת צבי ים

בסיוע של פיקוח עירוני הרצליה אספה ענבר את הצב והסיעה אותו אל המרכז הארצי להצלת צבי ים של רשות הטבע והגנים, שם צוות המטפלים טיפל בו במסירות עד אישון ליל.

הצבה קיבלה את השם "עומר", לכבוד החטוף עומר שם טוב מהרצליה, שאוהב את הים וכולנו תקווה שכמו הצבה "עומר", גם הוא ישוב הביתה בקרוב.

"עומר" אובחנה כסובלת מפגיעת הדף, כתוצאה מפיצוצים ימיים שמקורם טרם ידוע ופוגעים ברקמות הרכות של צבי הים. סוג פגיעה נפוץ אצל צבי ים שנפלטים בזכות סערות החורף.

הצב "דור" סבל מנמק בגפה בעקבות הסתבכות בפסולת פלסטיק, ולצערנו לא ניתן היה להציל את הגפה והיא הוסרה בניתוח תחת הרדמה. כמו כן "דור" טופל באנטיביוטיקה וקיבל מזון מתאים, תוספת ויטמינים ונוזלים לאישוש. חשוב לציין שאם מוצאים צב ים מסובך בפסולת, אין להסיר את הפסולת ואין לשחרר את הצב חזרה לים, הצב סובל מפגיעות ונמצא במצב גופני ירוד, ויש להביאו למרכז ההצלה לטיפול מקצועי בהסתבכות ובפציעות כתוצאה ממנה.

אפרת קדוש מתנדבת המרכז להצלת צבי יםהשבת הצבים ליםצילום: אפרת קדוש מתנדבת המרכז להצלת צבי ים

הצבים הפגועים צפו בים ימים ושבועות ארוכים, ואנו שמחים שהם נפלטו לחופינו והגיעו לקבלת עזרה וטיפול מצילי חיים במרכז ההצלה, בסיוע של אזרחים ומתנדבים/ ות אכפתיים ומסורים!

לאחר תקופת שיקום של כ-4 חודשים, "דור" ו"עומר" בריאים ומוכנים לשוב אל הים.

עדי ברש חוקרת פוסט דוקטורט במוזיאון הטבע ע״ש שטיינהרטד ומנכ״לית עמותת כרישים בישראל: "אנחנו בפיתחה של עונת הרבייה של הטריגונים בחופים. בישראל זכינו בעושר רב של בעלי חיים גדולים שאפשר לראות, מתמנונים עד צבים וטריגונים. זה זמן נהדר לחגוג את האביב בים ולצפות בטבע המיוחד הזה"

מצאתם צב ים חי שנפלט לחוף? דווחו בזמן אמת לרט"ג

יש להרחיק את הצב מהגלים ולהישאר עם הצב עד הגעת נציג/ת רשות הטבע והגנים.

צב שנשאר לבד על החוף חשוף לטריפה ולסחיפה חזרה אל הים.

צב ים השבה לטבע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד