כ"ו אייר התשפ"ד
03.06.2024
לא נשאר זכר

תיעוד: המחלצים מגיעים למסוק המרוסק ובוכים - כולם נשרפו

תיעוד שהתפרסם בתקשורת האיראנית מציג את הרגעים הראשונים של מציאת שברי המסוק עליו היה נשיא איראן יחד עם בכירי המשטר שנהרגו בהתרסקות | ארה"ב הביעה תנחומים על מות הנשיא

תיעוד: המחלצים מגיעים למסוק המרוסק ובוכים - כולם נשרפו
שברי המסוק ביער צילום: צילום מסך
התקשורת האיראנית פרסמה תיעוד מהרגעים הראשונים של הגעת המחלצים לאתר התרסקות המסוק עליו היו אתמול (ראשון) הנשיא האיראני איברהים ראיסי ושר החוץ בממשלתו חוסיין אמיר עבדאללהין עם בכירים נוספים.
 
בתיעוד נראים המחלצים מגיעים לזירה, מגלים שכולם נשרפו ולא נשאר מהם זכר והם פורצים בבכי. יש לציין כי התקשורת האיראנית טשטשה את גופות הבכירים שנשרפו לגמרי.
 
המחלצים מגיעים למסוק המרוסק צילום: רשתות חברתיות
 
ארצות הברית הביעה את תנחומיה ​​על מותם של נשיא איראן אברהים ראיסי, שר החוץ חוסיין אמיר-עבדולהיאן ושאר חברי המשלחת שנהרגו בהתרסקות מסוק אתמול.

"כשאיראן בוחרת נשיא חדש, אנו מביעים תמיכה בעם האיראני ובמאבקו למען זכויות אדם וחירות", מסר דובר מחלקת המדינה האמריקנית, מתיו מילר, בהצהרה.

הוא הסביר את ההחלטה להביע תנחומים בתדרוך שלאחר מכן, "ארה"ב לא רוצה לראות אף אחד מת בנסיבות כאלה. אבל זה לא משנה את הרקורד שלו והעובדה שיש לו דם על הידיים. אנחנו נמשיך לתמוך בעם האיראני להגן על זכויות אזרח וחברה צודקת וחופשית. אנחנו נמשיך להתנגד לרצון האיראני לפתח נשק גרעיני שלא למטרות אזרחיות".

בעוד ארה"ב הביעה תנחומים לעם האיראני, באו"ם היה ביזיון. סגן שגרירת ארה"ב באו"ם, רוברט ווד, נעמד בדקת דומייה לזכרו של נשיא איראן איברהים ראיסי, דקת הדומיה לזכר ראיסי התקיימה בפתח הדיון של מועצת הביטחון, לבקשתה של רוסיה, סין ואינדונזיה.

"בפתח הדיון, אנחנו מבקשים לעמוד לדקה דומייה לזכרו של נשיא איראן איברהים ראיסי ושר החוץ האיראני חוסיין אמיר עבדאללהיאן" אמר נשיא המועצה. "מחשבותינו עם משפחותיהם ועם תושבי איראן האבלים בתקופה קשה זו".

שגרירת ארה"ב באו"ם, לינדה תומאס גרינפילד, לא נכחה בדיון של המועצה.

בתוך כך, יצויין כי שר החוץ של ליטא גברילוס לנדסברגיס כתב בציוץ ברשת X: "איני מרגיש בנוח לשלוח תנחומים בזמן שאיראן שולחת כטב"מים שמשמשים נגד אזרחים באוקראינה".

התרסקות המסוק של נשיא איראן איראן איברהים ראיסי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד