כ"ו אייר התשפ"ד
03.06.2024
"הזדמנות היסטורית"

הסנאטור הרפובליקני הבכיר דוחק בישראל לגבש תוכנית ל"יום שאחרי"

הסנאטור הבכיר לינדזי גרהאם קרא בשימוע למזכיר המדינה בלינקן לקבל "החלטות קשות" באשר לשאלת היום שאחרי ברצועת עזה: "הצורך למצוא תוכנית לעזה ויו"ש אחרי שחמאס ייפול – והוא ייפול – הוא אמיתי"

הסנאטור הרפובליקני הבכיר דוחק בישראל לגבש תוכנית ל"יום שאחרי"
נתניהו עם הסנטור לינדזי גרהאם צילום: עמוס בן גרשום /לע"מ

הלחץ ברחבי העולם על ישראל לגבש תוכנית ליום שאחרי בעזה גובר. הסנאטור הרפובליקני הבכיר לינדזי גרהאם קרא לישראל לקדם תוכנית עתידית מול הפלסטינים במהלך דיון בקונגרס. 

לפי "ווינט" גרהאם אמר: "אני לא רואה זמן טוב יותר מעכשיו. הצורך למצוא תוכנית לעזה ויו"ש אחרי שחמאס ייפול – והוא ייפול – הוא אמיתי. ההזדמנות היא היסטורית". 

בשימוע שנערך בוועדת החוץ בסנאט לבלינקן שאל את מזכיר המדינה האם "אותה הסכמה למדינה פלסטינית היא הסכמה להקמתה באופן מיידי" או כחלק מתוכנית ארוכת טווח. בלינקן השיב כי "חייב להיות נתיב ברור ואמין" למדינה פלסטינית. 

גרהאם: "אבל לא כינון מדינה ביום הראשון?". בלינקן: "ביום הראשון זה בלתי אפשרי. זה צריך להיות אמין, ברור, ולפי דעתי זה צריך להיות מתוחם בזמן, וכמובן שזה צריך לכלול את הערבויות הביטחוניות הנדרשות לישראל". 

גהראם: "אז אתה לא מקדם אף הסכם נורמליזציה שיערער את ביטחון ישראל בנוגע לבעיה הפלסטינית?". בלינקן: "לא. כל הטעם של הנורמליזציה, אבל גם כל הטעם של הקמת מדינה פלסטינית, זה להבטיח את ביטחון ישראל בצורה טובה יותר".

לינדזי גרהאם ארצות הברית הרשות הפלסטינית מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד