כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

דרישה מנתיבי ישראל לטפל בדחיפות בצומת מג'ד אל כרום בכביש 85

ראש מועצת מג'ד אל כרום פנה למנהל אגף הבטיחות בחברת נתיבי ישראל: למה עדיין לא הסדירו את צומת מג'ד אל כרום המסוכן? אור ירוק: "כאשר המדינה מתקינה כיכרות, רמזורים ופסי האטה בצמתים, נמנעות תאונות". חברת נתיבי ישראל: "כי עד סוף שנת 2015 יוסדר הצומת"

דרישה מנתיבי ישראל לטפל בדחיפות בצומת מג'ד אל כרום בכביש 85
בועז בן ארי


בשבוע שעבר, שלח ראש מועצת מג'ד אל כרום מוחמד מנאע – אבו אלעז מכתב פנייה מנהל אגף הבטיחות של חברת נתיבי ישראל ישראל ג'יבלי בדרישה לטפל בצומת מג'ד אל כרום המסכן את הנוסעים בו.

על פי מכתבו של ראש המועצה, לקראת סוף 2013 אושר להתקין רמזור בצומת, לאחר פגישה שנערכה בין ראש המועצה לג'יבלי. במסגרת פגישה זו, כותב ראש המועצה, סוכם אף לבנות מדרכה בשני צידי הדרך וכן לגדר את אי התנועה בכדי למנוה חציה של הולכי רגל בצומת שלא במעבר חציה.

ראש המועצה מציין, כי למרות הסיכומים הללו והאישורים שהסכמות אלו קיבלו עדיין לא נעשה דבר: "לאחר כל האמור לעיל, ועד עצם היום הזה עברה יותר משנה וחצי ואין שום פרויקט בשטח ואין שום התקדמות", כותב ראש המועצה.

במכתב ששלח ראש המועצה בסוף חודש דצמבר 2014, הוא אף ציין את הנתונים הקשים של צומת זה: עשרות הרוגים ועוד עשרות פצועים ביניהם הולכי רגל רבים בצומת מסוכן זה. ראש המועצה הוסיף, כי גם הוא עבר תאונת דרכים קשה בסוף חודש ספטמבר, שבגינה אושפז בבית החולים למשך למעלה משלושה חודשים.

עמותת אור ירוק: "על המדינה לדאוג כי תשתיות הכבישים בארץ יהיו בטוחים עבור המשתמשים בהם, במיוחד במקומות המסוכנים. כאשר המדינה מתקינה כיכרות, רמזורים ופסי האטה בצמתים, נמנעות תאונות עם אובדן חיי אדם".

תגובת חברת נתיבי ישראל:

אנו תמהים על עצם הפנייה בנושא, מאחר והצומת המדובר נמצא בטיפול מתקדם ופרטי הטיפול אף סוכמו עם המועצה המקומית מג'ד אל כרום- כי עד סוף שנת 2015 יוסדר הצומת על ידי הצבת רמזור, בניית מדרכה להולכי רגל, מעברי חצייה וכן גידור אי תנועה למניעת חצייה של הולכי רגל שלא במעבר חצייה בהשקעה כוללת של כ- 14 מיליון ₪, במטרה לשפר את בטיחות משתמשי הדרך בכביש זה.

יצוין כי במקום נערכו מספר סיורים מקדימים עם ראש המועצה וכן סיורים של צוותי ההנדסה בחברה, לבחינת תכניות התנועה, הבטיחות והגיאומטריה (הנדסה) כמקובל בהתאם לכללי הבטיחות, להסדרי התנועה החדשים במקום ובהתאם לתנאי הדרך. וזאת בכדי לבנות תכנית יעילה ובטיחותית למשתמשי הדרך שכאמור תוכננה לביצוע.


אור ירוק תנועה כביש תאונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד